Subaru překvapilo prvním obrázkem BRZ

Studie BRZ STI se představí návštěvníkům autosalonu v Los Angeles. Auto bude mít "méně než 300 k", 2+2 sedadla a nejnižší těžiště na trhu.

Po letech napínání a několika spíš směšných než tajemných konceptech jsme se dočkali: Subaru ukázalo první obrázek svého kupé BRZ. Tedy oficiálně jde stále jen o koncept. Jmenuje se „Subaru BRZ Concept – STI –“ a zezadu nevypadá zle. Živých záběrů se dočkáme za čtrnáct dnů, BRZ bude od 16. listopadu vystavené na autosalonu v Los Angeles.

Subaru BRZ fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Subaru BRZ fotogalerie

Pod kapotou auta, které prý vyvíjeli především inženýři Subaru, sedí dvoulitrový čtyřválcový boxer. Také on – jak už napovídá konfigurace – pochází od Subaru, i když by měl mít přímé vstřikování Toyoty. Poslední týden byl bohatý na úniky, a tak známe výkon FT-86 (u nás možná Celica). Kupé značky Toyota dostane 200 koní a 205 newtonmetrů, které by měly 1210 kilogramů těžké auto příjemně rozhýbat. Subaru však slibuje „méně než 300 koní“. Technicky vzato to nic neznamená, ale člověk by to mohl chápat jako příslib výkonu vyššího než 200 koní FT-86. Většina novinářů to tak chápe.Dvojice nových kupé (která se budou lišit jen kosmeticky), má mít „nejnižší těžiště na trhu“. To sice neznamená automaticky skvělé jízdní vlastnosti, ale našlápnuto mají u Subaru a Toyoty dobře. Zbytek je na ladičích. K rekordně nízkému těžišti pomohla autu skutečnost, že nemá pohon všech kol. Čtyřválcový boxer navíc sedí až za přední nápravou, a tak nic nebránilo jeho umístění co nejníž.

Po premiéře konceptu v Los Angeles budeme na produkční verzi čekat už jen pár týdnů. Toyota i Subaru slíbily přivézt svá kupé na Tokijský autosalon. Od konceptu by se neměla výrazně lišit, písmena STI v jeho názvu však naznačují, že dostane navíc pár vizuálních berliček (křídlo), které základní verze auta mít nebude.

Japonci zatím neprozradili ceny a tvrdí dokonce, že je ještě sami neznají. Počítejte však s částkou na úrovni podobně výkonného Volkswagenu Scirocco. Jasné nejsou ani plány do budoucna, motory s turbem však představitelé Subaru vyloučili už dřív. Pohon všech kol se do auta nevejde (viz odstavec o těžišti). Toyota nemá v úmyslu stavět ani jiné karosářské varianty, u subaru uvažují o roadsteru, ale pracovat na něm zatím nezačali.

Martin Plaštiak

1.11.2011 3:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist