Subaru Impreza získalo titul Auto roku. K nám se ale (asi) nepodívá.

Důvod k radosti? No, jak se to vezme, do Japonska posíláme gratulace, směrem k USA závidíme, pro nás se ale vlastně nic moc nemění.

Nové Subaru Impreza bylo vyhlášeno japonským Autem roku 2016–2017 a to lze vykládat a interpretovat různě. Třeba tak, že jde o jasný a nezvratný důkaz o kvalitách auta, o tom, že pokud se pro něj zákazník rozhodne, měl by být na všech frontách (anketa obvykle hodnotí vůz z nejrůznějších stran a s ohledem na řadů parametrů) spokojený.

Také se dá hovořit o tom, že značka Subaru bodovala v anketě již podruhé, když navázala ziskem titulu na někdejší prvenství modelu Legacy, který se stal japonským Autem roku v roce 2003.

Nová Impreza je postavena na globální platformě Subaru, sází na jízdní zážitky pro všechny typy řidičů, garantuje maximum bezpečnosti podložené skvělými nárazovými testy a disponuje moderní technologií. Očekává se maximální zájem zákazníků, prodejní úspěchy a velké prodejní objemy.

I u nás? Ehm, ne u nás, pokud jste až do této chvíle podléhali radosti, že se Subaru s Imprezou vrátí na starý kontinent. Oficiální verdikt, že se k nám Impreza vozit nebude, nepadl a nezazněl, stejně jako nikdo zatím nezaregistroval jasné „ano.“ Nicméně podle našich neoficiálních zákulisních informací, a soustředění se značky na japonský, respektive americký trh, se nedá import tohoto nového vozu k nám očekávat. Ptáte se proč?

My máme jasné vysvětlení, kvalita a jedinečnost Subaru vyrobeného v Japonsku má svou cenu a ta, bohužel pro nás, díky nákladům na cestu, clo, daně a homologace stoupne. Což je v zemi, kde zákazník v dané kategorii kouká na peníze a pak až možná hledí na kvalitu, jasným rozdáním karet s trumfy ve prospěch značkám, které jsou stejně kvalitní jako Subaru, ale mají výhodu domácí výroby. Anebo – i přes mediální tvrzení opaku – je jejich x-faktor v reálu postaven na menší kvalitě a nižší ceně. Na Imprezu WRX STI se tedy ani neptejte.

11.12.2016 6:46| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist