Impreza je zpátky, Subaru uvedlo na český trh novou generaci oblíbeného modelu

Za roky na světovém trhu si model Impreza vybudoval neotřesitelnou pozici, a i přes určitou pauzu v našem prostředí o ni nepřišel. Teď je tady jako žhavá novinka znovu, v plné síle.

Znáte Subaru Impreza? Ale jistě… Představovat Subaru Impreza nemá cenu, je to stabilní pilíř nejenom značky Subaru, ale automobilového trhu jako takového a ikona aut s pohonem všech kol, známá i mimo zájem fanoušků japonské značky. Model Impreza byl představen v roce 1992 a od té doby se ho prodalo několik milionů kusů.

Nová Impreza, než se dostala do České republiky, dokázala získat řadu ocenění, například titul Auto roku v Japonsku, umístila se v žebříčku Wards 10 Best Interiors a to není všechno, úspěchů má Auto stojí na nové platformě, což třeba znamená ve srovnání se současnými modely o 5 mm nižší těžiště. K tomu je tady výrazná úprava tuhosti karoserie, evoluce zavěšení, to by mělo vyústit v unikátní jízdní vlastnosti.

Preventivní bezpečnost je pro Subaru Impreza důležité téma, systém EyeSight tady je a poskytuje prostřednictvím unikátní technologie funkce typu předkolizní brzdění, adaptivní tempomat a hlídání jízdního pruhu. Na natočení volantu reaguje světelný kužel od předních lamp a osvětluje silnici ve směru jízdy.

V nabídce jsou dvě pohonné jednotky, benzínový šestnáctistovka a benzínový dvoulitr, ve všech specifikacích ve spojení s bezstupňovou převodovkou typu CVT. Výkon 1,6 je 114 koní, dvoulitr má výkon 156 koní. Detailně k motorům – čtyři pětiny součástek dvoulitru s přímým vstřikováním bylo ve srovnání s předchozími atmosférickými agregáty zcela přepracováno, díky tomu je motor lehčí a má nižší spotřebu paliva. Lehčí je i šestnáctistovka se sekvenčním vstřikováním paliva, a to o 12 kg.

Vylepšená je převodovka Lineartronic. Je zde rozšíření rozpětí převodových poměrů, což přináší účinnější, plynulejší zrychlení a nižší spotřebu. Motor by měl udržovat lépe nejefektivnější spektrum otáček. Exteriér zapadá do aktuálního designového směru Subaru a vypadá velice dobře. Šik je i interiér, že kabině vévodí osmipalcový dotykový displej.

Základní výbavou je Trens ER s cenou 560 000 Kč, následuje s motorem označeným 1.6i-S výbava Comfort ES a Executive ES za 630 000 Kč respektive 670 000 Kč. Vrcholem je pak 2.0XT ve dvou výbavách, Executive ES stojí 720 000 Kč, Sport pak stojí 790 000 Kč.

21.11.2017 11:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist