Subaru BRZ (2016): facelift přináší 5 koní navíc, kratší převody a přepracovaný podvozek

(+ video) Dvojče Toyoty GT 86 má po mezigenerační modernizaci. Kromě lehkého navýšení výkonu nabídne BRZ také paket Performance s brzdami Brembo a tlumiči Sachs.

Pokud od faceliftu očekáváte tradiční změny zahrnující výměnu nárazníků, přepracování světel či nový design kol, pak modernizované kupé Subaru BRZ standardní klišé naplnilo. Příď i záď teď vypadají nepatrně jinak, objevily se oblíbené LED, nový hliníkový spoiler na víku zavazadlového prostou lakovaný v barvě karoserie i desetipaprskové sedmnáctky. To zajímavější je však podle nás pod povrchem.

Přesně pod přední kapotou, kde našel své místo modifikovaný atmosférický dvoulitr o objemu 2,0 litru. Dostal novou hlavu, ventily, vačky, hliníkové nasávání a přepracovaný výfukový systém, což se vy výsledku podepsalo na zvýšení maximálního výkonu z 200 na 205 koňských sil a posunu hodnoty nejvyššího točivého momentu z 205 na 211 newtonmetrů.

To jistě není mnoho, nicméně Subaru v rámci dalšího zlepšení dynamiky pozměnilo převodové poměry. Tedy přesněji zkrátilo pouze finální převod ze 4,1 na 4,3:1, což by ale mělo zlepšit pružnost na každém stupni manuálního šestikvaltu spojené se standardně dodávaným mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen.

Na podvozek byly instalovány nové tlumiče i pružiny, tlustší zadní stabilizátor a šasi bylo zesíleno rozpěrou, křížovou výztuží kolem převodovky a pevnější jsou nyní rovněž podběhy v místech ukotvujících uložení pomocného rámu zavěšení zadních kol. Tím však možnosti nekončí. Subaru má v záloze paket Performance obsahující brzdový systém Brembo s většími kotouči na obou nápravách, tlumiče Sachs a hliníkové sedmnáctky v černém laku.

Několika změn se dočkal také interiér, který ve vyšších výbavách dostal 4,2palcový displej umístěný na pravé straně přístrojového panelu. Je schopen zobrazit podélné a příčné zrychlení, pozici plynového pedálu, zachycuje též intenzitu sešlápnutí brzdového pedálu, úhel natočení volantu a nechybí ani teplota vody, oleje, napětí akumulátoru či integrované stopky k měření časů na kola.

27.5.2016 6:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist