Subaru BRZ (2016): facelift přináší 5 koní navíc, kratší převody a přepracovaný podvozek

(+ video) Dvojče Toyoty GT 86 má po mezigenerační modernizaci. Kromě lehkého navýšení výkonu nabídne BRZ také paket Performance s brzdami Brembo a tlumiči Sachs.

Pokud od faceliftu očekáváte tradiční změny zahrnující výměnu nárazníků, přepracování světel či nový design kol, pak modernizované kupé Subaru BRZ standardní klišé naplnilo. Příď i záď teď vypadají nepatrně jinak, objevily se oblíbené LED, nový hliníkový spoiler na víku zavazadlového prostou lakovaný v barvě karoserie i desetipaprskové sedmnáctky. To zajímavější je však podle nás pod povrchem.

Přesně pod přední kapotou, kde našel své místo modifikovaný atmosférický dvoulitr o objemu 2,0 litru. Dostal novou hlavu, ventily, vačky, hliníkové nasávání a přepracovaný výfukový systém, což se vy výsledku podepsalo na zvýšení maximálního výkonu z 200 na 205 koňských sil a posunu hodnoty nejvyššího točivého momentu z 205 na 211 newtonmetrů.

To jistě není mnoho, nicméně Subaru v rámci dalšího zlepšení dynamiky pozměnilo převodové poměry. Tedy přesněji zkrátilo pouze finální převod ze 4,1 na 4,3:1, což by ale mělo zlepšit pružnost na každém stupni manuálního šestikvaltu spojené se standardně dodávaným mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen.

Na podvozek byly instalovány nové tlumiče i pružiny, tlustší zadní stabilizátor a šasi bylo zesíleno rozpěrou, křížovou výztuží kolem převodovky a pevnější jsou nyní rovněž podběhy v místech ukotvujících uložení pomocného rámu zavěšení zadních kol. Tím však možnosti nekončí. Subaru má v záloze paket Performance obsahující brzdový systém Brembo s většími kotouči na obou nápravách, tlumiče Sachs a hliníkové sedmnáctky v černém laku.

Několika změn se dočkal také interiér, který ve vyšších výbavách dostal 4,2palcový displej umístěný na pravé straně přístrojového panelu. Je schopen zobrazit podélné a příčné zrychlení, pozici plynového pedálu, zachycuje též intenzitu sešlápnutí brzdového pedálu, úhel natočení volantu a nechybí ani teplota vody, oleje, napětí akumulátoru či integrované stopky k měření časů na kola.

27.5.2016 6:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist