Škoda Greenline: zelené nálepky pro všechny modely

Příplatkový eko-paket za nemalý příplatek bude nyní v nabídce všech model Škody včetně SUV Yeti.

Na pařížském stánku automobilky z Mladé Boleslavi se žádných sportovních překvapení nedočkáme. Bude se tu zachraňovat planeta, a to novými, zelenějšími modely Greenline. Postižena bude celá nabídka největšího českého výrobce aut. Malé vozy vystaví návštěvníkům nový diesel 1.2 TDI, ty větší pak podařený čtyřválec 1.6 TDI.

Některé z modelů už jsme samozřejmě viděli. Fabii a Roomster Greenline II představila Škoda v květnu, ale na velkém evropském autosalonu zatím ani jeden z modelů vystaven nebyl. Octavia Greenline s motorem 1.6 TDI se prodává už od loňska, jenže i ona má pod kapotou pár novinek – především systém stop-start a alternátor regenerující energii pouze při jízdě bez plynu. Oba systémy dostanou nově všechny modely Greenline bez rozdílu.Fabii ve verzích hatchback i kombi pomohly změny k emisím CO2 pouhých 89 gramů na kilometr. 1.2 TDI má přitom slušných 75 koní a snad je také o něco kultivovanější než starý tříválec. První Fabia Greenline byla po stránce vychování naprosto beznadějná, v její kabině bylo ticho asi jako ve startujícím plně naloženém Liberatoru. Uměla však jezdit pod čtyři litry na sto.

Nyní je zelená Fabia ještě úspornější, Škoda slibuje spotřebu 3,4 l/100 km, a o podobné výkony se pokusí také Roomster se stejným motorem. Ten by měl jezdit za 4,2 litru na sto kilometrů a stát se nejúspornějším vozem ve třídě malých MPV.Čtyřválec 1.6 TDI už vídáme pod kapotami koncernových vozů nějakou dobu, v Paříži ji však Škoda nasadí do záchranných prací ve velkém. Pod kapotu ji kromě Octavie dostanou také SuperbYeti. Šestnáctistovka představuje ve srovnání se starým motorem 1.9 TDI obrovský krok vpřed. Výkon 105 koní zůstává, ale kultivovanost je o několik kategorií jinde. Spotřeba Octavie Greenline teoreticky činí skvělých 4,4 litru na sto.

Jedinou úplnou novinkou bude v Paříži kompaktní SUV Yeti Greenline. Jeho motor 1.6 TDI má stejných 105 koní a 250 newtonmetrů jako pod kapotou Octavie, spotřeba bude kvůli větší čelní ploše nepatrně vyšší. 4,6 l/100 km však stále vypadá sympaticky a dostat se v reálném světě pod šest litrů by nemusel být velký problém. To je na SUV slušný výkon.

autoweb.cz

27.9.2010 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist