Rychlá Mazda MX-5 nebude

Spekulace se nepotvrdily, Mazda nebude nabízet oblíbený roadster se silnějším motorem.

Dlouho se vedly spekulace na téma Mazda MX-5 MPS, které se měly stát skutečností nejprve koncem roku 2007 a pak na jaře 2008. Zdroje z automobilky hovořily o zástavbě přeplňovaného čtyřválce 2.3, který známe z Mazdy 3 MPS nebo větší Mazdy 6 MPS.

S malým a lehkým roadsterem by dokázal výkonný agregát, který měl dávat od 230 do 265 koní, hodně divoké věci. Ale podle posledních zpráv z automobilky, zejména od zdrojů blízkých vývojovému oddělení, má podvozek roadsteru s takovou porcí výkonu problém. Mazda MX-5, jinak vyhlášená svou vyvážeností, agilitou, ovladatelností, nízkou hmotností a s tím spojenou celkovou konstrukční jednoduchostí, není schopná si s takovým výkonem zachovat stejné vlastnosti. Celé auto by prý muselo přibrat na váze, v důsledku čehož by zmizela pověstná použitelnost výkonu a „politicky nekorektní“, ale bezpečné chování  při vypnuté stabilizaci.

Mazda MX-5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda MX-5 fotogalerie

Hlavním problémem se ale jeví zástavba samotného motoru. Ten je konstruován pro uložení vpředu napříč, nikoli podélně. To by si vyžádalo další velmi nákladné úpravy a výsledná cena by tak byla příliš vysoká. A to si Mazda nemůže v narůstající konkurenci dovolit.

Pokud tedy dorazí v budoucnu ještě rychlejší (nechce se nám použít slovo sportovnější, protože i obyčejná Mazda MX-5 se základním motorem je sportovnější než 99% automobilové produkce) MX-5, bude mít jiný motor. Možná bychom se mohli dočkat i zástavby kitu s kompresorem na současný dvoulitr, neboť mnoho úpravců nabízí k současné MX-5 právě kompresor, který zvýší výkon na hodnotu okolo 210 koní.

Nám ale nebude vadit, když Mazda zůstane u současných výkonů. Mazda MX-5 nikdy nebyla o výkonech v přímce nebo o trhání asfaltu při akceleraci z místa. MX-5 je kouzelná díky zábavnému nastavení podvozku, který dovolí použít všechen výkon při zachování bezpečných a zároveň zábavných jízdních vlastností. A to dokáže jen velmi málo aut.

autoweb.cz

4.8.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist