Průzkum: Jak vidí řidiči motorkáře a proč je nemají rádi?

Průzkumy a statistiky bývají většinou dost nudné. Tohle je ale docela zajímavé čtení, které (tak trochu) objasňuje vztah mezi dvěma motoristickými skupinami.

Tenhle průzkum má na svědomí výrobce pneumatik Dunlop a těžko říct, co se jím snaží v rámci svého „byznysu“ zjistit, každopádně pro nás jsou tady některá celkem zajímavá fakta.

Výrobce se mimo jiné zaměřil na postoj českých motoristů k motocyklistům. Z průzkumu vyšlo najevo, že velké množství motoristů považuje chování řidičů motocyklů za poměrně riskantní, a více než 80 % z dotázaných věří, že pokud by se motorkáři častěji řídili pravidly, mohli by se stát u motoristů oblíbenějšími.

Čtěte také: Co by měl každý řidič vědět o motorkářích
„Prakticky za všech okolností je motorka rychlejší než auto. Vždyť má často větší výkon než běžný osobní automobil a hmotnost kolem 300 kg i s jezdcem.“


A je toho víc. Z průzkumu vyplynulo, že pro více než 65 % motorkářů znamená řízení jejich stoje především zábavu, případně spojení koníčku a způsobu dopravy, či jej dokonce označili za styl svého života. Toto číslo potvrzuje obecný fakt, že motorkáři si své stroje obvykle pořizují s cílem vychutnat si ten pravý požitek z jízdy a  mnohdy v provozu ne zcela dbají na dodržování dopravních předpisů a to se odráží na vnímání motorkářů ostatními motoristy.Takže, 60 % motoristů uvedlo, že buď zcela, či alespoň částečně souhlasí s tvrzením, že motorkáři svou jízdou ohrožují ostatní účastníky silničního provozu. Současně s tím se necelých 84 % motoristů domnívá, že pokud by motorkáři dodržovali pravidla silničního provozu, měli by je řidiči automobilů raději.

DOPORUČUJEME: Pomalí řidiči jsou nebezpeční, ukázal průzkum
„… sice patří k zemím, kde je příliš pomalá jízda přísně trestána (zejména na dálnici a páteřních tazích), ale radary a kamery ji ještě nevyhodnocují.“

Boris Tománek, Marketing Manager společnosti Goodyear-Dunlop, komentuje tyto výsledky slovy: „Řidiči by si měli vždy uvědomovat, že vzájemný respekt na silnicích je základem toho, aby si každý z nich mohl své cestování dostatečně užít. Pouze tehdy, až tento základní předpoklad budou dodržovat všichni řidiči, a to jak automobiloví, tak motocykloví, budou všichni přijíždět do cíle svých cest s těmi nejlepšími pocity.“Já vidím situaci trochu jinak a podstatně pesimističtěji. Dá se z průzkumu, tedy přesněji z jeho výsledků, vyvodit nějaký závěr? Či lze dokonce navrhnout nějaké řešení ke zlepšení této situace, pokud budeme brát výsledky průzkumu jako relevantní? Podle mého mínění moc ne. Postoj řidičů aut chápu, postoj motorkářů také a  nikde nevidím reálný důvod, proč by se měl na jedné či druhé straně měnit.

Specializovaných míst či závodních okruhů tady není tolik, aby šlo všechny motorkáře motivovat ke sportovní jízdě mimo veřejné silnice a pro většinu řidičů aut bude motorkář vždy rebelem a bezohledným pirátem, protože jezdí rychle (a jejichž rychlosti se neumí bohužel většina řidičů, zejména starších, přizpůsobit). Bez dlouhodobých investic v řádech miliard a legislativních úpravách je zlepšení dle mého v nedohlednu.

Pokud vy máte nějaký seriózní nápad či vyjádření k výsledkům průzkumu a umíte navrhnout řešení, jak řidiče aut a motorkáře na silnicích více „spřátelit,“ dole v diskusi čekáme na vaše komentáře.

16.8.2012 1:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist