Přinese AuresLab revoluci na trh ojetin?

Skupina AAA AUTO, která v minulém roce zobchodovala ve střední Evropě 75 400 automobilů, chce zákazníkům přinést větší komfort při nákupu a prodeji vozů prostřednictvím inovací. Program sjednotí pod hlavičkou inovační laboratoře AuresLab.
alaaa.jpg

Již od počátku svého působení na trhu přicházel autobazar AAA AUTO s inovacemi, díky nimž měl náskok vůči konkurenci. To postupně vedlo k rozvoji od malého autobazaru až k současné síti autocenter v několika zemích Evropy. Mezi zásadní inovace, s nimiž „áčka“ přišly jako první na trh, patří třeba výkup vozu za hotové nebo různé garance a záruky (že nejde o vytopený vůz atd.). Postupem času se inovace začaly dotýkat i jiných příbuzných témat, nejen přímo obchodu s ojetými automobily.

„Chceme být zákazníky vnímáni jako nejinovativnější firma ve svém oboru ve střední Evropě. Už dávno nejsme společnost, obchodující jen s automobily, ale jsme také softwarová a technologická firma, která je vždy o krok dopředu před zbytkem trhu. Proto jsme se rozhodli pro zavádění inovací, které dosud probíhalo poněkud roztříštěně, vytvořit inovační laboratoř, která je bude zastřešovat a uvádět do praxe, a to pod názvem AuresLab. Chceme oslovit mimo jiné i potenciální zákazníky, kteří dosud prodávají a nakupují automobily sami mezi sebou na takzvaném peer-to-peer trhu, a to díky zásadnímu zvýšení komfortu při nákupu a prodeji, a také širšímu záběru našich podnikatelských aktivit,“ uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.

Název laboratoře vychází z anglických slov AUtomotive REtail Systems. AuresLab bude fungovat jako značka společnosti Aures Laboratories s.r.o., která je součástí skupiny AAA AUTO. „Inovace se budou týkat celé skupiny, od výkupu, prodeje, finančních služeb, marketingu, poprodejního servisu až k interním systémům řízení, jejichž dopad zákazníci pocítí,“ řekl provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček, do jehož kompetencí nově spadají inovace v rámci celé skupiny.

AuresLab má již ve svém portfoliu například software pro oceňování ojetých automobilů. Jde o produkt, který na rozdíl od různých podobných jako je třeba Eurotax, nepracuje s „mrtvými daty“ ale přímo s aktuálními údaji. Prohledává totiž inzerci na internetu, vyhodnocuje ji (nájezd km, výbava, typ karoserie, rok výroby, cena vozu v jednotlivých inzerátech atd.) a následně na základě těchto dat určuje reálnou cenu konkrétního ojetého automobilu, na nějž se uživatel tázal. „Tento software samozřejmě nadáme do rukou naší konkurenci. Nyní jednáme se zákazníkem působícím na vzdáleném trhu, který je mimo zájem AAA AUTO,“ vysvětlil Vaněček. Kolik za software na oceňování ojetých vozidel případně zákazník zaplatí, ale neprozradil.

„V letošním roce vynaložíme na projekty řízené inovační laboratoří AuresLab až 10 milionů eur, do roku 2020 to může být až čtyřicet milionů,“ dodal Petr Vaněček. To jsou všechno peníze určené na vývoj, který by měl skupině AAA AUTO zajistit náskok před konkurencí i do budoucna. Vaněček také připomněl, že AAA AUTO se od konkurence od počátku odlišovalo zejména díky inovacím.

„Inovativní byl už samotný business model výkupu vozů za hotové přímo do našeho vlastnictví, se kterým jsme přišli již na začátku, před pětadvaceti lety. Následovala další prvenství, jako například vytvoření zákaznického call centra či využití internetu jako významného nástroje podpory prodeje a výkupu. Z poslední doby je to rozšíření prezentace nabídky vozů na Facebook či Instagram, zavedení identifikace aut pro zákazníky pomocí QR kódů či 3D prohlídka pražského showroomu včetně propojení navigace na naše pobočky s mapami společnosti Google,“ uvedl Petr Vaněček.

Výkonným ředitelem AuresLabu byl jmenován Stanislav Gálik, který ve skupině dosud působil jako strategický poradce pro rozvoj značky Mototechna. Stanislav Gálik, který dosud kromě poradenství pro značku Mototechna působil také na pozici poradce pro inovace v rámci České spořitelny, je v oboru start-up projektů a inovací již zkušeným manažerem, v minulosti založil a posléze úspěšně prodal módní značku Galard a spoluzaložil inovační centrum Unifer.

„Našim cílem je přinášet novinky, které nám umožní lépe a rychleji sloužit našim zákazníkům. Taková je například služba Try&Buy, která umožní zákazníkům z Mototechny nejprve si vybrané auto nezávazně až na tři měsíce vyzkoušet a až potom zakoupit. Do ostrého provozu spustíme službu Try&Buy od dubna, po předchozím testování. V současnosti nabízíme firmám již i softwarové inovativní produkty, jako algoritmizované oceňování aut dle tržních trendů či robot, který automaticky shromažďuje byznysové příležitosti z internetu,“ vysvětlil Gálik. AuresLab bude přicházet s inovacemi buď sám, nebo ve spolupráci s jednotlivými divizemi či odděleními firmy.

„Budeme nápady shromažďovat, vyhodnocovat jejich realizovatelnost a přínos pro zákazníky, rozvíjet je a uvádět do praxe. Po pilotní fázi je předáme příslušné divizi či oddělení, aby je plně zaintegrovaly do služeb a produktů pro klienty,“ uzavřela Karolína Topolová. AuresLab vznikl podle zástupců AAA AUTO zejména proto, aby společnost dokázala reagovat na měnící se tržní prostředí, na nové trendy a vývoj. Skupina AAA AUTO tak chce být připravena na nejrůznější potřeby a zájmy zákazníků i ve vzdálenější budoucnosti.

4.2.2018 11:19| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist