Počet zánovních ojetin dál roste, jejich nájezd přitom klesá

Zánovních vozů v ČR za první čtvrtletí přibylo, jsou mladší a mají nižší nájezd. Nabídka mladých ojetých benzínových aut rostla v posledním čtvrtletí dokonce šest a půl krát rychleji než dieselových.
barometrzanovnich1ctvrt_per.jpg Zdroj: archiv redakce

Počet inzerovaných ojetých vozů do 4 let stáří s nízkým nájezdem a vysokým stupněm výbavy se během prvního čtvrtletí vyšplhal v České republice na 32 028 a oproti poslednímu čtvrtletí loňského roku vzrostl o 7,3%. Nájezd kilometrů na tachometru klesl o 6,7% na 14 240 kilometrů a věk aut se snížil o 0,2 na nejčastější hodnotu přesně jednoho roku. Vyplynulo to z analýzy skupiny AURES Holdings, kam patří znovuobnovená značka Mototechna, specializující se na zánovní ojeté vozy.

Trh se zánovními ojetinami u nás opět zažil razantní oživení. Zájemci si během právě uplynulého čtvrtletí mohli vybírat z celkového počtu 32 028 zánovních automobilů. Nejvíce vozů bylo inzerováno tradičně v Praze (11 985), nejméně pak v Karlovarském kraji (510). S výjimkou Polska vzrostla nabídka i na Slovensku a v Maďarsku. Celkové navýšení počtu inzerovaných automobilů v zemích V4 činilo 4,7%, což představovalo celkem 112 128 vozů.

Citelný nárůst zaznamenala nabídka vozů poháněných benzinovými motory. Během posledního čtvrtletí vzrostl počet zánovních automobilů s benzinovou pohonnou jednotkou o 12,7%, zatímco inzerované vozy mající pod kapotou naftové agregáty zaznamenaly nárůst jen o 2% v porovnání s posledním čtvrtletím roku 2018.

„Zánovní automobily se na trhu nabízí stále mladší, což koresponduje i s poptávkou v našich autocentrech. Vysokým tempem roste především zájem o půlroční vozy, které mají najeto okolo devíti tisíc kilometrů. Vozy jsou stále v záruce od výrobce, ale jejich cena je často až o čtyřicet procent nižší než v případě nových automobilů,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, která značku Mototechna provozuje.

Zánovní vozy nabízené na celém českém trhu mají nejčastěji nájezd 14 240 km a jsou rok staré. Nejčastější cena těchto automobilů v tuzemsku stoupla o cca 6000 Kč na 454 900 korun. Dovoz ojetých automobilů v posledních měsících stagnuje a během prvního čtvrtletí roku 2019 došlo i k mírnému poklesu množství dovážených zánovních vozů, a to ze 7% na 6,1%.

„Dovoz zánovních automobilů do ČR klesá na úkor starších ojetin, které se k nám stále hojně dováží. Novější nebourané dovozovky nemohou svojí cenou konkurovat tuzemským automobilům s prokazatelnou historií,“ doplnil Vaněček.

V nabídce zánovních automobilů na českém trhu vedla jednoznačně značka Škoda s modely Rapid, Fabia, Octavia a Superb. Svého dalšího zástupce, Citigo, má tuzemský výrobce na sedmém místě, pětku obsadil Hyundai i30. Na šestém, respektive osmém místě se umístily vozy Volkswagen s modely Golf a Passat. Na devátou příčku se dostala Kia Ceed a desítku uzavírá Škoda Kodiaq.

18.4.2019 6:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist