Počet zánovních ojetin dál roste, jejich nájezd přitom klesá

Zánovních vozů v ČR za první čtvrtletí přibylo, jsou mladší a mají nižší nájezd. Nabídka mladých ojetých benzínových aut rostla v posledním čtvrtletí dokonce šest a půl krát rychleji než dieselových.
barometrzanovnich1ctvrt_per.jpg Zdroj: MilanJ

Počet inzerovaných ojetých vozů do 4 let stáří s nízkým nájezdem a vysokým stupněm výbavy se během prvního čtvrtletí vyšplhal v České republice na 32 028 a oproti poslednímu čtvrtletí loňského roku vzrostl o 7,3%. Nájezd kilometrů na tachometru klesl o 6,7% na 14 240 kilometrů a věk aut se snížil o 0,2 na nejčastější hodnotu přesně jednoho roku. Vyplynulo to z analýzy skupiny AURES Holdings, kam patří znovuobnovená značka Mototechna, specializující se na zánovní ojeté vozy.

Trh se zánovními ojetinami u nás opět zažil razantní oživení. Zájemci si během právě uplynulého čtvrtletí mohli vybírat z celkového počtu 32 028 zánovních automobilů. Nejvíce vozů bylo inzerováno tradičně v Praze (11 985), nejméně pak v Karlovarském kraji (510). S výjimkou Polska vzrostla nabídka i na Slovensku a v Maďarsku. Celkové navýšení počtu inzerovaných automobilů v zemích V4 činilo 4,7%, což představovalo celkem 112 128 vozů.

Citelný nárůst zaznamenala nabídka vozů poháněných benzinovými motory. Během posledního čtvrtletí vzrostl počet zánovních automobilů s benzinovou pohonnou jednotkou o 12,7%, zatímco inzerované vozy mající pod kapotou naftové agregáty zaznamenaly nárůst jen o 2% v porovnání s posledním čtvrtletím roku 2018.

„Zánovní automobily se na trhu nabízí stále mladší, což koresponduje i s poptávkou v našich autocentrech. Vysokým tempem roste především zájem o půlroční vozy, které mají najeto okolo devíti tisíc kilometrů. Vozy jsou stále v záruce od výrobce, ale jejich cena je často až o čtyřicet procent nižší než v případě nových automobilů,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, která značku Mototechna provozuje.

Zánovní vozy nabízené na celém českém trhu mají nejčastěji nájezd 14 240 km a jsou rok staré. Nejčastější cena těchto automobilů v tuzemsku stoupla o cca 6000 Kč na 454 900 korun. Dovoz ojetých automobilů v posledních měsících stagnuje a během prvního čtvrtletí roku 2019 došlo i k mírnému poklesu množství dovážených zánovních vozů, a to ze 7% na 6,1%.

„Dovoz zánovních automobilů do ČR klesá na úkor starších ojetin, které se k nám stále hojně dováží. Novější nebourané dovozovky nemohou svojí cenou konkurovat tuzemským automobilům s prokazatelnou historií,“ doplnil Vaněček.

V nabídce zánovních automobilů na českém trhu vedla jednoznačně značka Škoda s modely Rapid, Fabia, Octavia a Superb. Svého dalšího zástupce, Citigo, má tuzemský výrobce na sedmém místě, pětku obsadil Hyundai i30. Na šestém, respektive osmém místě se umístily vozy Volkswagen s modely Golf a Passat. Na devátou příčku se dostala Kia Ceed a desítku uzavírá Škoda Kodiaq.

18.4.2019 6:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist