Peugeot RCZ R (2014) vyzrazen na oficiálních fotkách

(AKTUALIZOVÁNO) Již tento čtvrtek bude v Goodwoodu odhalen nový nejvýkonnější Peugeot RCZ R, podívejte se na něj v předpremiéře.

První fotky Peugeotu RCZ R jsme vám ukázali ještě v noci a slíbili, že technická data doplníme co nejdříve. Tady jsou…

Nové kupé je skutečně osazeno přepracovaným, 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem THP (EP6CDTR) s výkonem 270 koní při 6000 ot./min. a maximálním točivým momentem 330 newtonmetrů od 1900 do 5500 otáčkek za minutu. Strojovna dostala kupříkladu nové kované písty od Mahle Motorsport, odolnější ojnice a ložiska rovněž od Mahle potažená polymerem odolávajícím vyšším tlakům. Vyztužen byl i samotný blok a výplach válců zajišťuje nový výfukový systém z nerezu.

Od šestistupňového manuálu putuje síla motoru na kola přední nápravy skrze mechanický samosvorný diferenciál typu Torsen a i díky němu je vůz schopen akcelerovat z místa na 100 km/h za velmi slušných 5,9 sekundy. Nejvyšší rychlost tohoto Peugeotu je elektronicky omezena na 250 km/h a automobilka poměrně optimisticky tvrdí, že je schopen jezdit v průměru jen za 6,3 litru na 100 kilometrů.

Peugeot RCZ velká fotogalerie

Peugeot RCZ fotogalerie

Ač to asi mnoho příštích majitelů zajímat nemusí, RCZ R zvládne sprint na 400 metrů za 14,2 sekundy a kilometr s pevným startem pokoří za 25,4 vteřiny. Zajímavě vypadá spíše hodnota pružné akcelerace z 80 na 110 km/h na nejvyšším převodovém stupni, který podle měření výrobce potrvá 6,8 sekundy.

Koncern PSA se příliš nerozepisuje o konkrétních modifikacích zaměřených na snížení hmotnosti, každopádně tvrdí, že se jeho konstruktérům podařilo snížit váhu ve srovnání s výchozím, 200koňovým modelem o 17 kg. Zároveň k tomu uvádí hodnotu 1280 kg, což vypadá skutečně skvěle, akorát to jaksi nesedí. Podle tabulek váží výchozí RCZ i bez povinně započítávaného euro-balastu 1336 kg, takže po odpočtu úspory by mělo „eRko“ ve skutečnosti vážit 1319 kg. Snad ale Peugeot tuto nesrovnalost vysvětlí.

Podvozek auta byl snížen jen o 10 mm, autoři však použili téměř vše nové. Jiné jsou tlumiče, pružiny jsou tužší a příčné zkrutné stabilizátory tlustší. Zároveň byly mírně poupraveny úhly zavěšení (zde větších, devatenáctipalcových) kol a širší je i rozchod. Standardní přední brzdy u RCZ mají průměr 340 mm, eRko však dostalo nové kotouče s průměrem 380 mm a tloušťkou 32 mm.

Oficiálně bude Peugeot RCZ R představen na autosalonu ve Frankfurtu, jeho výstavní premiéra však proběhne už zítra v Goodwoodu. Ne že bychom v tuto chvíli očekávali v souvislosti s tímto vozem něco nového, automobilka nám ale ještě dluží cenu.V tuto chvíli vám vskutku nemůžeme říci, jestli se jedná o reálný únik oficiálních záběru anebo menší informační předvoj kompletních tiskových materiálů koncernuPSA, které se objeví v průběhu dnešního dne, každopádně to, na co se jako jedni z prvních díváte, jsou fotografie nového ostrého Peugeotu RCZ s přídomkem R.

Vzhledem k výše uvedenému vám ani při nejlepší vůli stoprocentně nepotvrdíme, zdali novinka skutečně dostala přeplňovanou šestnáctistovku THP vyladěnou až na 260 koní, každopádně tyto data již dříve naznačoval samotný Peugeot a my nemáme důvod tomu nevěřit.

Jak sami vidíte, produkční model potvrzuje, že nedávno nafocený vůz v provozu nebyl žádný podvrh. Finální provedení opravdu dostalo černou střechu místo bronzově zbarvených sloupků, identická jsou též kola, dvě samostatné koncovky výfuků i pevný spoiler na konci víka zavazadlového prostoru.Vůbec poprvé máme možnost podívat se také do interiéru, který je tvořen kombinací černé a decentních červených detailů. Nové sportovní skořepiny jsou čalouněné kůží a alcantarou a vše (včetně palubní desky) je prošíváno rudými nitěmi.

Převodovka je samozřejmě šestistupňová manuální a kousek od řadicí páky je umístěn štítek s písmenem „R“ a dost možná také výrobním pořadovým číslem. Zbytek kabiny se zdá být stejný, což nám Peugeot nepochybně již brzy potvrdí anebo vyvrátí.

Protože premiéra Peugeotu RCZ R byla naplánována na 11. července v rámci goodwoodského Festivalu rychlosti, nepochybujeme, že vám budeme moci chybějící podrobnosti doplnit již brzy.

10.7.2013 12:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist