Peugeot RCZ 2.0 HDi FAP

Fešácký Peugeot RCZ se v rámci modernizace zbavil rozšklebeného výrazu a velkých světel. Dokáže ale zaujmout i s naftovým motorem?
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8

RADOSTI:
Atraktivní design zvenku i zevnitř; silný a zároveň úsporný motor; 

STAROSTI:
Ke komfortnější jízdě by se hodila menší kola; motor není o tolik úspornější než benzínový

Dvoudveřové kupé se lvem ve znaku se nedávno dočkalo modernizace, jako jeden z posledních zástupců značky se zbavil obří masky chladiče ve prospěch ladnějších tvarů. Jinak se toho na autě moc nezměnilo, ale proč měnit něco, co funguje? Auto i po letech vypadá pořád skvěle. Bohužel vypadá možná až příliš dobře, nejspíš se tedy nevyhnete vysvětlování, jestli jste opravdu heterosexuál a proč jste si raději nekoupili něco s větším kufrem.

Peugeot RCZ velká fotogalerie

Peugeot RCZ fotogalerie

Nemá cenu nic vysvětlovat, beze slova je nechte nahlédnout do interiéru, který ve světle šedé kombinaci vypadá opravdu fantasticky, a pochopí to sami. Je jen škoda, že se v rámci faceliftu nedostalo i na palubní systém, který působí zastaralým dojmem, stejně tak panel s klimatizací. Všechno ostatní je ale v nejlepším pořádku, především se sluší zmínit výbornou pozici za volantem a příjemná sedadla, která umí podržet tělo v zatáčkách, ale zároveň vás z nich nebudou bolet záda při jízdě po dálnici.


Počkat, řekl jsem po dálnici? Ehm, ano, pod kapotou Peugeotu RCZ totiž nepracuje skvělý přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP, nýbrž dvoulitrový turbodiesel. Dálnice je tedy přesně to místo, kde se vám investice do vznětového motoru může vyplatit, jde totiž o nejdražší motorizaci v nabídce, i když jen o pár tisíc.

Svými parametry na vrcholný benzínový motor nestačí, zahanbit se jím ale také nenechá. Výkon 163 koní při 3750 otáčkách a 340 Nm dostupných ve 2000 otáčkách v reálném světě znamená, že je vznětový motor ve sprintu na stovku pomalejší jen o sedm desetin a v maximální rychlosti ztrácí jen 15 km/h. Naopak spotřeba je disciplína, kde diesel kraluje. Já osobně jsem se s autem pohyboval okolo šesti litrů, mimo město se dokáže palubní počítač podívat i na hodnoty začínající pětkou.

Peugeot RCZ 1.6 THP 200

Velký test | vydáno 31. 1. 2011

Naftový motor pod kapotou sportovní karoserie sice může řadu lidí přivádět do rozpaků, objektivně je ale třeba říci, že zvolený agregát je opravdu povedený. Táhne už od nízkých otáček, má dostatek síly a přitom je kultivovaný. Zamrzí jen jeho nepříliš dobré odhlučnění, které je v případě benzínového motoru žádoucí, ve zvuku naftového motoru zalíbení pravděpodobně neobjevíte. Výtky si zaslouží i řazení šestistupňové manuální převodovky, dráhy jsou příliš dlouhé a celé to působí až příliš gumově. 

Osobně bych si dokázal představit pohodlnější podvozek, svůj díl viny na tom nesou i příplatkové devatenáctipalcové disky, které jsou sice krásné, ale připravíte se nimi o kus pohodlí. Na rovném asfaltu se karta pochopitelně obrací, Peugeot je agilní, snadno a rád mění směr, nenaklání se a je s ním zábava. Častěji ale narazíte na klasický český asfalt, kde se RCZ srdceryvně snaží držet nastavený směr, nějakému odskočení se ale nevyhne.

Verdikt
Volit srdcem, nebo rozumem? Rozhodnutí je na vás, cenový rozdíl mezi nejsilnější benzínovou motorizací a naftovým motorem je v řádu několika tisíců, takže se vám investice do dieselu brzy zaplatí. Otázka je, zda o to stojíte, dvousetkoňový motor je rychlejší, zábavnější a přitom ne o tolik žíznivější, abyste ho zavrhli ve prospěch úspornějšího vznětového motoru. Chybu ale neuděláte ani s ním, obzvlášť pokud vaším teritoriem nejsou okresky, ale spíše dálnice a namísto přesných meziplynů vás spíše zajímá sladění barvy karoserie s tričkem z nové módní kolekce. 

Měření a technické údaje

Motor
Palivomotorová nafta
Zdvihový objem (cm3)1997
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu235/40 r19 W
Pneumatiky vzadu235/40 r19 W
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)120 kW / 163k v 3750 ot./min.
Točivý moment (Nm)340 Nm v 3400 ot./min.
0-100 km/h (s)8,2 s
Nejvyšší rychlost (km/h)225 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)6,8 / 4,5 / 5,3
Objem nádrže (l)55
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4287
Šířka (mm)1845
Výška (mm)1362
Rozvor náprav (mm)2596
Provozní hmotnost (kg)1486
Celková hmotnost (kg)1825
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)500
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)500
Zavazadlový prostor (l)384
22.4.2013 5:58| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist