Peugeot 208 1.6 eHDi

Nová generace malého Peugeotu udělala velký kus kupředu, a to nejen v oblasti nadstandardní výbavy. Bude to ale na konkurenci stačit?
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 6.6

RADOSTI:
tichý, kultivovaný motor; systém start/stop, příjemné řízení

STAROSTI:
nevypínatelné ESP; pro někoho pozice za volantem; měkké sedačky na delší cesty

Když se v redakci rozkřiklo, že máme tenhle týden novou dvěstěosmičku, rozpoutal se o ní doslova boj. A to se většinou pereme o Mercedesy nebo ostré Renaulty. S malým Peugeotem zatím neměl čest nikdo z nás, zato svézt se s ním chtěl každý. Rozhodl souboj kámen-nůžky-papír, ze kterého jsem vzešel jako vítěz.

Zajímaly mě na ní hlavně tři věci – jak vypadá ve skutečnosti, jak jede a jaký je ten malý volant, o kterém se všichni tak zaníceně dohadují. A protože už mi leží klíče na stole a mám na ní přímý výhled, můžu zodpovědně říct, že vypadá docela roztomile. Jen se nemůžu vnitřně ztotožnit se všemi těmi záhyby, které působí hrozně strojeně. Myslím si, že se lidem okouká mnohem dříve, než 206, která vypadala přátelsky a jednoduše. Taky tu s námi jen s drobnými modifikacemi vydržela setsakra dlouho.


Nejsilnější vznětový motor se pyšní se výkonem 115 koní, přitom je slušně odhlučněný a kultivovaný.

Peugeot 208 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Peugeot 208 fotogalerie

Lva na kapotě bysme měli, ale bude lev i pod ní? Jisté předpoklady by tu byly, jde o nejsilnější naftový motor v nabídce, za nejsilnějším zážehovým zaostává jen o pět koní. Celkem jich na přední kola putuje 115, a jsou docela znát. S lehkou karoserií nemají moc práce a když budete dobře řadit, dostanete se na stovku pod deset vteřin. To ale není jediné pozitivum motoru, který se charakterizuje označení e-HDI. Právě malé písmenko “e” znázorňuje mikrohybrid s odpojitelným alternátorem, který dokáže zastoupit i startér. To by se mělo podepsat především na briskním systému start/stop.

DOPORUČUJEME: Subaru Forester – Diesel versus benzín

Když naskočíte dovnitř, rozhodně neuvidíte obyčejný interiér. Je tu tolik zvláštností, že skoro ani nevím, kde začít. Tak například volant. Je doslova malinkatý, jako v motokáře nebo v Caterhamu. Ve městě jde o skvělou věc, zaparkujete během chvilky i díky rychlému převodu, ale s narůstající rychlostí roste i nervozita auta. Pořád se jemnými pohyby snažíte korigovat směr, ale protože v malém volantu nemáte takovou přesnost, snažíte se upravovat směr vlastně pořád. Řízení naštěstí není přeposilované, ale hledat nějakou zpětnou vazbu by bylo u městského vozítka nesmyslné.Pozice volantu není přesně taková, na jakou jsem zvyklý. Volant je nízko, tedy někde v oblasti kolenou, a dívat se na budíky skrze volant je nemožné. Budíky sledujete nad věncem a volant máte kdesi pod sebou. Sedím tu jako jako vosa na bonbonu, první kilometry proklínám konstruktéra do třetího kolene, ale ve finále zjišťuji, že se takhle dá docela pohodlně jezdit.

Volant navíc nijak nezasahuje do rozhledu z auta, takže mám přehled o dění před sebou, dobře se drží a celkově odvádí dobrou práci. Přední sedadla jsou hodně měkká, hned po usednutí se do nich dá pohodlně zaplout. Nicméně na delších trasách se musím protahovat.



Volant mám na kolenou a budíky sleduji nad věncem volantu. Je to ale o zvyku.

Jinak je ale interiér příjemným místem k životu, kvalitně zkonstruovaný a z dobrých materiálů. Navíc nikde nic nepovrzává a když něco hledáte, obvykle to najdete na správném místě – myslelo se tedy i na ergonomii. Co musím vyzdvihnout, je celkové provedení multimediálního systému, který můžou závidět i některá auta z vyšších tříd. Grafika je svěží, zajímavě animovaná, přesto nijak nenarušuje čitelnost nebo přehlednost.Na silnici se dvěstěosmička chová příjemně, byť bych snesl trochu měkčí nastavení podvozku, zvlášť když míří převážně do města. V rozkopané prázdninové Praze tu a tam zamlátil podvozek, ale připisoval bych to spíš najetým kilometrům novinářského vozu. Při jízdě ve městě se pracuje systém Start/Stop, funguje na jedničku a není sebemenší důvod ho vypínat. Motor se při rychlosti pod 20 km/h odloučí, přičemž všechno dál funguje.

Tedy i posilovač, brzdná soustava nebo klimatizace. Po sešlápnutí spojky se motor s velkou dávkou telepatie znovu zapojí do hry. Podle Peugeotu dojde ke startu během 0,4 vteřiny, a já nemám sebemenší důvod tomu nevěřit. Funguje to opravdu rychle, celý týden jsem se snažil systém zaskočit, ale nikdy se mi to nepovedlo.

Mimo město se chová důstojně, což znamená, že si nemusíte odpouštět předjíždění nebo svižnou jízdu po dálnici. Díky šestistupňové převodovce navíc udrží spotřebu i hluk v přijatelných mezích. Spotřeba jen tak mimochodem za celý test nepřekročila šest litrů, většinu času se držela pod pěti litry, a to jsem malý Peugeot rozhodně nešetřil. Na limitu má sklony k přetáčivosti, což by bylo zábavné, kdyby nad vámi nebděl systém ESP, který vás okamžitě vrátí do mantinelů slušnosti. Stabilizace se navíc nedá vypnout trvale (při překročení 50 km/h se sama zapne), naštěstí se toho dočkáme alespoň u sportovní 208 GTI. Peugeot 208 s naftovou šestnáctistovkou můžete koupit nejlevněji za 325 000 Kč, přičemž půjde o třídveřovou verzi, kterou charakterizuje výbava Active, výkon 95 koní a pětistupňový manuál. My měli vrcholnou výbavu Allure, s pěticí dveří, motorem o výkonu 115 koní a šestistupňovým manuálem. Tu momentálně koupíte za akčních 405 000 Kč. To už, pravda, není málo, ale bavíme se tu o nejsilnějším vznětovém motoru se špičkovou výbavou.

Verdikt
Za čtyři sta tisíc dostanete hezky smontovaný kus auta, který se ale nezalekne ani svižnější jízdy, nabídne tichý interiér a slušnou výbavu. Předpokládám, že se o dvěstěosmičku budou zajímat převážně ženy, ale i tak se sluší zmínit, že není tak zábavná jako Fiesta, ani tak sterilně dokonalá, jako Volkswagen Polo. Což bude možná právě ten důvod, proč se s ní jít k dealerovi svézt.

Druhý pohled
V souvislosti s Peugeotem 208 se mluvilo o návratu zábavy z jízdy a řízení. Jisté vlohy auto má, třeba ochotu po odstavení plynu v zatáčce utáhnout stopu a pohodit zadkem. Jenže to by muselo jít vypnout agresivní ESP. Jinak je nová 208 vcelku zajímavé auto a překvapil mne kultivovaný diesel a velmi dobře fungující stop/start. Abych ale udělal jednoznačný verdikt, musím se ještě projet s nějakou obyčejnou verzí s benzínovým motorem.

Měření a technické údaje

Motor
Palivomotorová nafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1560
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)84 / 115 v 3600 ot./min.
Točivý moment (Nm)270 (285) v 1750 ot./min.
0-100 km/h (s)9,7
Nejvyšší rychlost (km/h)190
Spotřeba paliva (l/100 km)4,6 / 3,4 / 3,8
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3962
Šířka (mm)1739
Výška (mm)1471
Rozvor náprav (mm)2538
Provozní hmotnost (kg)1268
Zavazadlový prostor (l)311 (1311)
Ceny
Základní cena modelu220 000 Kč
Cena testovaného vozu405 000 Kč
7.9.2012 4:55| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist