Peugeot 206 (od 1998)

Francouzský Peugeot 206 se v autobazarech dlouho neohřeje. Kupují jej především ženy, které vůz okouzlil designem a útulným interiérem.

Peugeot 206 dosáhl na trhu skvělého úspěchu, právě proto zůstává v nabídce automobilky i dlouho po uvedení nástupce – modelu 207. Vůz, který se začal nabízet v roce 1998 tak stále můžete pořídit nový, vzhledem ke konstrukčnímu stáří je ale rozumnější volbou již zmiňovaná mladší „dvěstěsedmička“. Přesto se model 206 velmi dobře prodává. Platí to pro ojeté automobily, které jsou k mání za zajímavé částky.

Rok po uvedení „dvěstěšestky“ vstoupila do prodeje sportovněji laděná varianta S16 s dvoulitrovým motorem o výkonu 99 kW. Mezi ojetinami ji ale budete hledat poměrně obtížně, nejvíce se totiž prodávala základní motorizace 1.1/40 kW.

Moderní turbodiesel 2.0 HDI se pod kapotu vozu nastěhoval v roce 2000. Jeho hmotnost ale nepříznivě ovlivňuje životnost přední nápravy.

O rok později prošel Peugeot 206 modernizací a představen byl odvozený kupé-kabriolet 206 CC. Na podzim téhož roku se do vozu začal montovat turbodiesel 1.4 HDI, který díky nižší hmotnosti představuje daleko lepší volbu než dvoulitrový vznětový motor.

V roce 2002 byla nabídka rozšířena o kombi pod označením SW a u hatchbacku došlo k částečnému zlepšení jízdních vlastností drobnou úpravou podvozku.

Počátkem roku 2003 prodělal vůz decentní modernizaci a světlo světa spatřila sportovně laděná verze 206 RC. Pohání ji atmosférický motor 2.0 16V/130 kW. Kdo by zde hledal sportovní jízdní vlastnosti, hodně by se spálil. Podvozek nestíhá motoru, který je v nižších otáčkách hodně laxní. Nepovedlo se ani řazení.

Rok 2004 přinesl nový turbodiesel 1.6 HDI. Po dalších dvou letech výroby byl uveden nástupce Peugeot 207. Od této chvíle docházelo k omezení nabídky modelu 206. Postupně zmizelo provedení SW, CC i RC. Nakonec zbyl pouze hatchback.

Za volantem

Palubní deska potěší zdařilým designem, který ladí s tvary karoserie. O obliny tedy není nouze. Celkově působí interiér velmi útulně, dostatek prostoru ale najdeme pouze vpředu. Na zadních sedadlech je omezen jak v oblasti kolen, tak na výšku kvůli svažující se střeše (neplatí pro SW).

Samotné řízení vozu může vyhovovat jen hodně klidným motoristům. Měkké nastavení podvozku zajistí dobrý jízdní komfort, jízdní vlastnosti jsou ale hodně pod průměrem. Automobil snadno ztrácí jistotu na horších vozovkách či při přejezdu menších nerovností, držení stopy v zatáčkách je taktéž slabé. To samé platí o chování při vyhýbacím manévru.

Pohonné jednotky, které se dostaly do „dvěstěšestky“ nejsou až na dvě výjimky špatné. I základní jedenáctistovka je vzhledem k objemu celkem svižná, na dlouhé trasy se ale moc nehodí. Špatnou volbu však nepředstavují agregáty 1.4 a 1.6. K opravdu povedeným motorům patří turbodiesel 1.6 HDI na jehož vývoji pracoval koncern PSA Peugeot Citroën spolu s automobilkou Ford. Příznivci nafty mohou sáhnout i po čtrnáctistovce.

Naopak nedoporučujeme těžký motor 2.0 HDI. Jednak pod ním trpí celá přední náprava a kromě toho si někteří řidiči naříkají na vyšší spotřebu. Z benzinových pohonných jednotek není dobrou volbou dvoulitr v modelu RC, který postrádá zátah v nižších otáčkách. Minusem všech motorizací je velmi nepřesné řazení.

Časté závady

Z hlediska spolehlivosti není „dvěstěšestka“ žádný andílek. Ve statistikách německé TÜV totiž figuruje mezi hodně podprůměrnými vozy.

K nejčastějším závadám patří vůle na přední nápravě nebo vadné sdružené přepínače pod volantem. Páčky se musí měnit celé, jedna přitom přijde asi na 6500 až 7100 Kč – dle typu. Známé jsou problémy se zapalovacími cívkami Sagem, vyskytuje se klepání osmiventilových motorů i potíže se vstřikovači common railu. Nepříjemný problém představuje utržená aretace posuvu předního sedadla – i zde je nutná výměna dílu. Benzinové šestnáctistovky může potkat problém v podobě visících ventilů.

Model 206 CC navíc mnohdy trápí špatně dosedající střecha, netěsnost v oblasti bočních oken a lze narazit i na vozy s uraženou pojistkou v zavazadelníku, což znemožňuje manipulaci s elektrickou střechou.

Motorizace

Benzinové motory: 1.1/40 kW, 1.4/55 kW, 1.4 16V/66 kW, 1.6/65 kW, 1.6 16V/80 kW, 2.0 16V/99, 100 a 130 kW
Dieselové motory: 1.9 D/51 kW, 1.4 HDI/50 kW, 1.6 HDI/80 kW a 2.0 HDI/66 kW

KLADY
líbivý design
nízká nákladová hrana u SW
útulný interiér
tiché a úsporné turbodiesely 1.4 HDI a 1.6 HDI

ZÁPORY
nepřesné řazení
omezený prostor vzadu a pro zavazadla
malé sedačky
slabé jízdní vlastnosti

Milan Jirouš

19.9.2008 6:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist