Opel GT (2016): pod kapotou jen litrový tříválec, ale též přes 145 koní na tunu

Nový koncept rüsselsheimské automobilky navazuje na kompaktní dvoudveřové kupé vyráběné v letech 1968 až 1973, vrátí značku opět mezi výrobce zadokolek?

Dvoudveřové sportovní kupé patří k tradičním modelům evropské pobočky koncernu General Motors, zrovna teď však Opel žádné v nabídce nemá. Že by tomu tak nemuselo být, naznačuje premiéra studie GT, kterou automobilka připravuje pro březnový ženevský autosalon.

Rozměry dvousedadlového vozu tvůrci neprozradili, z obrázků i dostupných technických dat je nicméně zřejmé, že bude mít velmi blízko k původnímu GT, který měl něco málo přes 4,1 metru a hmotnost od 845 do 960 kg. Novinka váží „méně než 1000 kg“ a má docela skromný motor.

Za přední nápravou byl instalován celohliníkový přeplňovaný litrový tříválec, který byste našli mezi předními koly modelů Adam, Corsa i Astra. Zde produkuje 145 koňských sil a maximální točivý moment 205 newtonmetrů. Sílu motoru zpracovává sekvenční šestistupňová převodovka ovládaná pádly pod volantem a mechanický samosvorný diferenciál roztáčející kola zadní nápravy. Auto i při takto skromných výkonech zvládá akceleraci z místa na 100 kilometrů v hodině za „méně než osm sekund“ a dosáhne nejvyšší rychlost 215 km/h.

V případě designu nás Opel odkazuje na typ Experimental GT z Ženevy roku 1965, který se pak stal předobrazem skutečného produkčního auta, a pokud věříte na symboliku, docela snadno se dá uvěřit, že je to ze strany Němců náznak připravovaného sériového auta, ačkoli tisková zpráva nic takového neuvádí.

27.1.2016 11:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist