Opel GT (2007 – 2010)

Opel GT, roadster s bleskem ve znaku nepatří mezi rozšířené ojetiny. Nakonec se není čemu divit, když bylo vyrobeno jen sedm a půl tisíce vozů.

RADOSTI
Na pohled atraktivní vůz, malý počet vyrobených vozů zaručuje určitou exkluzivitu, pohledný interiér, solidní jízdní vlastnosti, výkonný motor, samosvorný diferenciál, pohon zadních kol.

STAROSTI
Kroucení karoserie, pouze jeden motor v nabídce, minimum odkládacích prostor v interiéru, nekomfortní manipulace se střechou, miniaturní zavazadelník, pouze pětistupňová manuální převodovka.

Model GT je nástupce velice povedeného Opelu Speedster. Jeho jízdních kvalit sice nedosahuje, ale i tak má co nabídnout. Nakonec roadsterů není zase tolik a na trhu s ojetými vozy už vůbec ne. Dvoumístný sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol přitom v autobazaru potkáte opravdu jen vzácně.

Důvodem je fakt, že celkem bylo vyrobeno pouze 7519 kusů novodobého Opelu GT. Z toho v posledním roce výroby jen 2 vozy a v roce 2009 to bylo 301 aut. Nejvíce se tedy vyprodukovalo v prvních dvou letech, všechna vozidla přitom vyjížděla z továrny General Motors v USA.

Opel GT patří k vozům se schopností poutat pozornost, ať už se objeví kdekoli. Důvodem je samozřejmě na pohled atraktivní karoserie, které zdatně sekunduje pohledný interiér. Ten však tvoří tvrdé plasty. Dvoumístný interiér navíc není z hlediska nabídky místa nijak zvlášť štědrý, nemluvě o tom, že zde pocítíte akutn nedostatek odkládacích prostor. Schránka před spolujezdcem a malá schránka za sedadly zkrátka nestačí.


Samotná sedadla poskytnou dostatek komfortu, možná by ale mohla nabídnout lepší boční vedení těla. Manuálně ovládaná plátěná střecha při svém složení značně omezí už tak malý zavazadelník, což je jen pokračování trablů s nedostatkem místa. Zavazadlový prostor totiž disponuje objemem pouhých 175 litrů a po složení střechy se smrskne na miniaturních 66 litrů.

Nějaké výlety ve dvou se tedy musejí omezit na naprosto základní věci, typu kartáček na zuby, a to i když chcete vyrazit na více dní. Jistě, jde o roadster a ne o rodinný kombík, ale i v tomto segmentu jsou nabízené hodnoty opravdu malé.

Jízdní vlastnosti vozu nejsou vůbec zlé, avšak kvalit předchůdce, jímž byl Opel Speedster, ani náhodou nedosahují. Přeplňovaný čtyřválec s proměnným časováním ventilů a objemem dva litry pracuje s maximálním výkonem 194 kW při 5300 otáčkách za minutu a dosahuje maximálního točivého momentu 353 Nm v rozmezí 2500 až 5000 ot/min. Na pohyb plynového pedálu vůz reaguje bez zaváhání.

BMW Z4 (2002 – 2008)

Ojetá auta | vydáno 4. 9. 2011

Roztáčena jsou zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku. Nechybí samosvorný diferenciál a možnost vypnout kontrolu prokluzu či zcela deaktivovat stabilizační systém. To je ale volba jen pro skutečně zdatné a rychle reagující řidiče.

Tuhé naladění podvozku zajišťuje vozidlu solidní chování za jízdy a schopnost držení stopy v zatáčkách – samozřejmě při citlivé práci s plynem. Na druhou stranu na nerovné vozovce může dojít odskočení zadní nápravy a následně zejména při vypnuté stabilizaci k rychlému přechodu do smyku. Zde je zkušenost řidiče rozhodující. V každém případě je Opel GT vozem, který nezklame, když nabídne dostatek zábavy za volantem.

Druhou stranu mince však představuje kroucení karoserie v zatáčkách, což má za následek obtížné zavírání střechy. „Střecha nezapadá do svých zámků, někdy je posun i o centimetry. Zavření střechy pak vyžaduje pořádnou sílu, aby se ji podařilo dostat zpět do osy,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Častěji než u jiných vozidel se zde můžete setkat s vůlemi na přední nápravě, což je daň za tuhý podvozek. Pozor také na drobné poruchy vnějšího osvětlení a elektrické výbavy. S pohonnou jednotkou nebývají potíže, důležité je však vybrat automobil s turbem v dobrém stavu, jehož pohonná jednotka běžní vyrovnaně a bez nežádoucích zvuků.

„Pozor si dejte na stav brzdových komponent. Výjimkou není špatná či omezená funkčnost parkovací brzdy, zaměřte se však i na stav brzdového obložení a kotoučů. U sportovních vozidel nezřídka vykazují nadměrné opotřebení,“ varuje zástupce AAA AUTO. Vzhledem k nevelké světlé výšce vozu je na místě i důkladná prověrka podvozku, zda není někde mechanicky poškozen.

Ve zpětném zrcátku
2007 – roadster Opel GT uveden na trh s jediným motorem, přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2.0 T/194 kW, pětistupňovou manuální převodovkou a manuálně ovládanou plátěnou střechou.
2010 – ukončení výroby.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Opel GT nárazový test Euro NCAP nikdy neabsolvoval, proto nelze jeho bezpečnost na základě této zkoušky posoudit.

6.7.2016 8:30| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist