Nový small block pro Chevrolet Corvette je tady

Dohady, že snad novou Corvette C7 bude pohánět přeplňovaný šestiválec, byly naštěstí liché. Tohle je naprosto nový osmiválec "small block".

Šéf vývoje Tadge Juechter ovšem připouští, že i vidlicový šestiválec s  turbodmychadlem byl mezi původními kandidáty. Nakonec se ale ukázalo, že klasický small-block bude lépe vyhovovat všem požadavkům na výkon, efektivitu a především očekávání zákazníků.

V přídi ovšem nebude žádná osvěžená verze starého osmiválce, ale od základu nový motor. Pátá generace ikonického small-blocku od General Motors dostala jméno LT1, bude mít (vskutku skromný) objem 6,2 litru, přímé vstřikování paliva, možnost deaktivace válců, plynule proměnné časování ventilů, výkon minimálně 450 koní a točivý moment přes 610 Nm.

Přestože s  minulou generací má společnou doslova jen hrstku dílů (dva šrouby od startéru, závlačku pístu a pár dalších drobností), zachovává si některé typické prvky klasického small-blocku, motoru, vyráběného už 57 let. Například má stále ještě rozvod OHV. Hlavním důvodem je prý fakt, že kdyby se vačkové hřídele přesunuly do hlav válců, zvětšilo by to výšku motoru o 10 cm a tudíž by se musela zvednout i celá příď Chevroletu Corvette C7.Z tohoto konceptu mimo jiné plyne, že časování ventilů nebude tak vymakané, jako na některých motorech DOHC. Motor sice může pootočit hřídel až o 62°, ale nemůže ovládat sací a výfukové ventily nezávisle. Časování se tedy jednoduše posune „dopředu“ pro vyšší točivý moment a  „vzad“ pro nižší spotřebu.

Spotřebu paliva ovšem více ovlivní deaktivace válců, díky které se Corvette bude moci chovat jako vidlicový čtyřválec o objemu 3,1 litru, když zrovna nebude potřebovat plný výkon. Automobilka tvrdí, že zapnutím tohoto systému (bude se jmenovat Active Fuel Management) klesne spotřeba o celých 20 %.

Zatím se nemluví o  výkonnějších variantách pro nástupce modelů Z06ZR1, ví se ale, že pro LT1 bude k dispozici systém mazání se suchou olejovou vanou. Další informace se pravděpodobně dozvíme při představení Chevroletu Corvette C7 na detroitském autosalonu v lednu 2013.

Honza Koubek

26.10.2012 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist