A vítězem závodu spotřeby se stává… osmiválec!

Stačí "správně" nastavit podmínky soutěže a vítězem maratonu spotřeby se klidně může stát osmiválcový supersedan, který roztrhá Prius na kusy.

Ptáte se, jak je vůbec možné, aby maraton spotřeby vyhrálo auto s poměrně primitivním benzínovým osmiválcem o objemu 6,2 litru a výkonu přes 400 koní? Je to jednoduché. Stačí, když podmínkou úspěchu není nejnižší nominální spotřeba, ale zlepšení proti spotřebě udávané. A to je přesně ta disciplína, ve které mohou mít velké motory navrch.

Jak totiž víme z osobní zkušenosti, jsou to právě velké atmosférické benzínové motory, které se udávané spotřebě dokáží v reálném provozu přiblížit nejvíce. Proč? Nemusíte jim stát na krku a k důstojnému dopřednému pohybu jim stačí jen polehtání plynu. Proto také editor magazínu Top Gear Online Chris Mooney dosáhl s osmiválcovým vozem Vauxhall VXR8 na trase dlouhé 570 km spotřeby 8,83 litru na 100 km.Udávaná spotřeba automobilu Vauxhall VXR8 je ale 13,5 litru na 100 km. Z toho vychází zlepšení o 53 %, což se žádnému ze soupeřů v dieselových tříválcích a  hybridech nepodařilo překonat. Chris Mooney k tomu řekl, že o spotřebě a  emisích nerozhoduje číslo v tabulce, ale především člověk za volantem.

Není to ale poprvé, kdy skončil závod ve spotřebě podobně. Již před časem vyhrál ekomaraton třeba osmiválcový australský pick-up. Tak to vidíte, jestli chcete zachránit planetu a lední medvědy, musíte si koupit osmiválec. Anebo víte co? Rovnou si preventivně kupte dvanáctiválcové superauto.

autoweb.cz

10.10.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist