skoda_octavia_combi_61-352x198.jpg

O nové diesely není zájem, ale u ojetin jsou naftové motory stále žádanější

Ojetá auta

Zájem o nové diesely již několik let upadá, ale v ojetinách jsou stále žádanější.

Diskuze

54 komentářů

    McGyver

    nechápu proč teď když jsou dieslové motory tak vylazené, že jejich spotřeba je opravdu nízká jsou dielsy tak opovrhované, alespoň padne jejich cena a budou dostupnější těm co je chtějí jako třeba já

    Fíla

    …..jestli to nebude cenou

    Janka

    diesel jako benzíňák asi, znám oba typy a každej má něco do sebe

    Filípek

    Já mám diesel a vždycky budu mít diesel

    Karpíšek

    Velmi dobrá nabídka dieselů za velmi dobré ceny https://www.mototechna.cz/prodej-vozu/diesel?page=3&sort=27

    Šlouf

    Bylo to dobře vykompenzovaný, že pořizovací cena dieselů je vyšší, zatímco nafta byla levnější. Ale dneska se už ceny na benzínce stírají, benzín stojí prakticky co nafta, tak to bude asi ten důvod, proč zájem neroste, ba naopak

    JV

    V jiném článku uvádějí: „Zatímco nabídka benzínových i dieselových aut klesá souměrně, v případě alternativních paliv byl úbytek minimální. 48 % vozů mělo dieselový motor (60 % v březnu) a 29 % benzinový (36 % v březnu).“ Původní diesely, ty ojeté, fungujou určitě líp a asi i míň žerou, než nově vyrobené auta, toť můj názor

    1980Blažek

    Hlavně bude záležet na vývoji cen ropy. Takhle to je jako věštit z křišťálové koule.

    906090brno

    V dnešní době to je sázka do loterie, nejde snadno odhadnout provozní nákladů a přičíst je k pořizovací ceně. Věštění z křišťálové koule je dobrej příměr, bohužel…

    JANEK

    Za mě diesel https://www.aaaauto.cz/diesel/ A že jich je v nabídce a jekejch fár. Audi a6 *2011 za 200 tisíc. Stylový fáro, snová cena dle mýho

    Lucy

    Jsem zvědavá, jak se ty hybridy a podobný novoty časem vyvinou, zejm. finančně, jestli to nebude jen scifi, si je pořídit

    Karel

    Já bych zájem měl, jen kdyby ty nové diesely byly cenově dostupnější

    Sláma

    Budoucnost asi není v ropě, ale naši generaci, si myslím, ty nové alternativy v masové výrobě minou.

    Fífa

    S dieselem jsem spokojen a už bych nechtěl auto benzínové.

    Lukáš Hobza

    Hmm, asi každého názor, jak tak koukám. Já zas nafťáka měl a mám a teď už do něj znova nepůjdu. Uvažoval jsem o nějaký alternativě a možná i právě takticky vyčkávám, jak se to pohne, ale klasickej diesel už nee

    Radek

    Včera na benzině před Berounem stejná cena na halíř pro benzín i naftu, 30 korun a nějaký halíře. LPG za 13. Je otázkou času, jak to půjde dál, a pak při nákupu dalšího auta by bylo dobré si to spočítat, co se vyplatí víc. Nebo jestli už jít do hybrida….

    Sládek

    Mám vyzkoušená jak benzínová tak i dieselová auta a co se kvality jízdy týče, benzín vyhrává na plné čáře.

    HANS

    Nový diesel se, řekl bych, od těch starší liší, proto je po něm poptávka v ojetinách a v novém voze by do něj šel jen blázen

    Filípek

    Právě zrovna o superbu v dieselu uvažuju už nějaký ten pátek https://www.aaaauto.cz/skoda/superb/diesel.html a docela koukám, že vyrobenej v roce 2017 je už dost pod hranicí půl milionu, to mě příjemně překvapilo

    Pavel Vrtiš

    Na to Citigo-e iV za cenu kolem 300 tisíc korun se opravdu už těším!

    ZDEno

    keď už passat, tak jedine naftový dvojliter

    Drábek

    Na číslech 98 % konvenčních pohonů vs 2 %ojetin s alternativními pohony nevidím nic špatného. Auta smrdí a jezdí na benzín nebo naftu. Alternativy jó, ale pokud masově, tak zlevnit.

    Ondřej

    Jestli tu je někdo, kdo zvažuje nákup spolehlivého rodinného auta, jednoznačně doporučuju dieselový kombík, a je asi jedno, jestli se jedná o japonce nebo českou klasiku. Dobře jede, nemá problém a spotřeba je na rodinné výlety bezkonkurenční

    Jungwirth

    Já bych i byl pro alternativní pohon, ale ta pořizovací hodnota vozu by nesměla být tak vysoká. Rád bych pro planetu udělal dobrej skutek, ale jak říkám, nemůžu se pro dobrej pocit vydat z peněz 🙁

    Tom

    Elektrovozy jsou hudba budoucnost, jen holt než spadnou jejich ceny (a to bůh ví, jestli spadnou někdy), tak bude hrát prim nafta

    Fíla

    historicky jsou naftové motory s nejnižší spotřebou paliva a furt do toho bude někdo vandrovat s emisemi

    Valchař

    Budoucnost je dle mého názoru v alternativních pohonech, ale proto by měly být víc dostupnější, aby se ovzduší a ropě začalo ulevovat

    Radim87

    Pokud budou prodávat benzín i naftu za srovnatelné peníze, jako dosud, tak se nestane nic. Musely by a měly by zlevnit alternativní pohony a alternativní auta na ně, pak by se teprv vidělo, jak je kdo zodpovědnej. Zatím je to jen otázka peněz a to není dobře. Přitom očkování proti covid bude zadarmo 🙁

    Kýval Vladimír

    Před lety pro mě byl snový diesel. Dnes ho mám. Teď s ním o hybridu. Snad ho za pár let budu taky mít, třeba i ojetý, ale mít

    Kýval Vladimír

    Nedalo mi to a podniknul jsem průzkum: https://www.aaaauto.cz/ojete-vozy/hybrid.html A není to vůbec tak nedostupný, jak jsem si myslel. Zrovna ty kia rio nejsou špatný vůbec a daly by se pořídit 3 roky staré pod 400 tisíc. A překvapila mě hodně nabídka Peugeotu 508, to jsem ani nevěděl, že i Peugeot dělá hybridy

    brabenec

    Ty superby a rapidy nebudu komentovat, spíš mě zajímají SUV auta kamiq, karoq a teď ten nový ka něco, ten název je podobný tamtěm, ale o trochu jiný. To nevím, jestli je strategicky dobře nebo špatně, třeba až se to uchytí víc no.

    Král

    je to vždycky a jenom kvůli ceně paliva a pořizovací ceně, dokud v tom bude rozdíl, planeta se šetřit nebude

    bratři v triku

    Diesely mají lepší výkon a neřekl bych, že jsou poruchovější nebo že se o ně musí víc pečovat. Horší je to asi jenom se startováním v zimě

    Viktora

    Krize dolehne postupně jak na naftu, tak na benzín, ceny všeho poletí nahoru a to bohužel není dobrá zpráva pro alternativní pohony, pro stav životního prostředí ani pro naše peněženky. Smutná zpráva to je ve všech oblastech, jen obchodníci si můžou mnout ruce a docela se divím, že to očkování zatím nechtějí proplácet, když má být tak zázračné, bez následků a účinné…

    Ivana T.

    Měla bych rozhodně zájem pro ekologičtější pohon, kdyby to bylo cenově dostupnější

    Němeček 74

    Ropu už bych nechal být a povinně bych zlevnil ty alternativní vozy, aby matička příroda přestala aspoň trošku krvácet 🙁

    René Vlk

    V době korony teď všichni šetříme, za jídlo, za oblečení, za zbytečnosti. Ale šetřit životní prostředí, to šetří málokdo. Aspoň že teď už je možné házet plechovky od piva a nápojů do plastového odpadu, když se třídí, konečně!

    Hobza

    Já nafťáka měl a už bych ho nechtěl. Pořád to žhavení a všechno a servis, ne, já už jedině benzín

    jakuBa

    tak to já na diesely nedám dopustit, nemůžu říct ani půl slova, možná proto, že ho mám garážovanej. Spolehnutí na ně je, šlape jak hodinky a co se výkonu týče, určitě táhnou víc než benziňácí

    Káninský

    Ze zkušenosti bych to shrnul asi takhle: dal bych si hodně velký pozor na spotřebu a palivo, které se tankuje. Jsou v tom velké rozdíly a je nutné se tomu před koupí důkladně věnovat, kolik auto ujede naložené na 100 kilometrů a podobně

    Pane Káninský

    Pane Káninský, o objemu kufru a o spotřebě byly často interpretovány nepřesné míry a údaje, protože výrobce sám o spotřebě záměrně neuváděl standardní provoz. Totéž ten kufr. Takže za mě je určitě lepší auto ojeté, kde už je nějaká spotřeba vidět, a kufr se dá otevřít a přeměřit. Auto u dealera ještě není vyrobené.

    Hradil

    Podle mě je právě to, co dělá diesel dieselem, je ZABĚHNUTÍ. Proto podle mě není zájem o diesely nové.

    Hrouša

    Tak pánové, já si zase nedám šáhnout na klasiku a benzín v pěkný tažný síle. S dieselem nemám dobrou zkušenost, měl jsem služebního a už bych do něj rozhodně nešel. Startování v zimě problém, v garáži lepší, ale stejně, pořád čekat na žhavení a pak ten odpich vžum to prostě nemá ani zdaleka srovnatelnej

    ivan

    proti dieselovému motoru nemám námitek,…. jako je to jiný auto než benzíňák ,…. ale má to svoje, chce to svoje a kdo se do něj umí vcitit, bude mrtě spokojenej

    Bavorák

    Měl jsem auto jak v dieselu tak v benzínu a rozdíl v nich byl, ale že bych kvůli tomu při koupi rozlišoval, jestli benzín nebo diesel, to mě nenapadlo. Řešiil jsem cenu a nějaký parametry a výkon, ale při dnešních shodnejch cenách benzínu a nafty v tom nevidim zásadní rozdíl.

    Ivan Trnka

    Můj názor je ten, že dnešní naftové motory jsou tak moc komplikované, že každá závada stojí vždycky od padesáti tisícovek výš, spíš víc

    Mikysek

    Musím se přidat, diesely jsou vcelku poruchové a následná oprava je velice drahá a já to odhaduju spíš na statisíce.

    lucifous

    Dieselu bych dal rozhodně přednost před hybridem, i když to může být ekologičtější. Jinak vše mluví proti a ani tenhle článek http://www.autoweb.cz/test-skody-superb-iv-ceske-limuziny-zasuvky/ můj názor nezměnil. Na klasickej benzínovej motor nikdo nemá.

    Drha Ing.

    Benzínová auta jsem měl vždy a před dieselem dával ruce pryč, protože jsem slyšel, jak jsou takové auta poruchové. O alternativách si já můžu nechat jenom zdát, takže zůstanu i nadále i benzíňáku.

    Karel Z.

    Jsem spokojen s benzínem. Nevím, co na říká matička příroda naše, ale bohužel na eko verzi nemám dostatek peněz a ani se kvůli tomu bohužel zadlužit neplánuji

    Jano

    A vedel by mi niekto povedať, prečo sú tie diesely tak drahé? Pretože sú tak moc poruchové? A to isté tie hybridy,, budú niekedy lacnejší?

    Hanzelka

    Osobně jsem po dieselu nikdy netoužil, užil jsem si s ním svoje se služebním, proto zůstávám i nadále věrný naturalu

    Ivan

    Já býval s benzínem spokojenej leta letoucí a pak jsem docela náhodou přesedlal na diesela a pohoda jazz, nevidím v tom problém. Jasně, má to svoje specifika, ale je to auto určitě spolehlivější. Citroen teda jo.

    R. Kropáček

    Pokud se budou prodávat paliva (benzín i nafta) za pomalu totožné peníze, tak se nestane nic. Musely by zlevnit alternativní pohony a jedině tím by došlo k přechodu od brzy vyčerpatelných zdrojů k něčemu ekologičtějšímu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist