autoweb.cz > Škoda > Škoda Octavia > Nová Škoda Octavia III – oficiální fotky, motory, fakta
Nová Škoda Octavia III – oficiální fotky, motory, fakta
Automobilka Škoda dnes oficiálně představila novou generaci modelu Octavia. Kolegové Ondra s Hoznou se právě vrací z prezentace a už z místa poslali první rychlé fotky nového auta, ale přes ten dav lidí toho zatím nebylo moc vidět. Nicméně automobilka doplnila potřebné informace ještě tiskovou zprávou a vlastní sadou fotek, tak se můžete podívat na další snímky.
Co tedy už víme? Nová Škoda Octavia III jezdí na stejné platformě jako Volkswagen Golf VII a používá i stejné nebo podobné motory. Obě auta se samozřejmě liší v nastavení podvozku, brzd a elektroniky, ale jinak jsou si příbuzná. Stejně jako Golf i nová Octavia zhubla a podle výrobce je to v závislosti na motorizaci a výbavě až o 102 kilogramů.
Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Škoda tvrdí, že nová Octavia nabízí nejvíce místa uvnitř ve své třídě. Mezi předními pedály a zadním opěradlem je vzdálenost 1782 mm. Auto je i větší zvenku – Octavia III je o 90 mm delší a 45 mm širší. Všimněte si i o 109 mm delšího rozvoru, což prospělo právě místu vzadu. Ano, větší je i kufr, ten nyní pojme až 590 litrů nákladu.A teď honem k motorům. Nová Škoda Octavia spoléhá na modernizovanou řadu motorů TDI a TSI, které jsou nejen lehčí, ale i efektivnější a výkonnější. Základ tvoří benzínový čtyřválec 1.2 TSI o výkonu 85 koní, následuje jeho silnější varianta s výkonem 105 koní. Další možností je přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 122 koní nebo jeho silnější varianta s výkonem 140 koní, která může mít i systém vypínání válců. Než přijde „sportovní“ verze Octavia RS, prozatím se budou muset závodníci spokojit s motorem 1.8 TSI o výkonu 180 koní. Trochu se nám tak vrací legendární označení (a výkon) v původní Octavii RS první generace.
DOPORUČUJEME: Speciál o spotřebě paliva – vše, co musíte vědět
Ale nebylo by to koncernové auto, aby u něj nešlo především o spotřebu paliva. K dispozici jsou teď dva dieselové čtyřválce. Motor 1.6 TDI má výkon 110 koní a ve verzi GreenLine spotřebu jen 3,4 litru na 100 km s emisemi 89 g/km CO2. Atraktivnější asi bude klasika v podobě motoru 2.0 TDI, který má nyní výkon 150 koní.Co se výbavy týče, hodně se mluví o bezpečnostních asistentech, které známe už třeba z Volkswagenu Golf. Celý koncern teď tyhle „hračky“ přesouvá do nižších tříd, takže tu můžete mít přednárazový systém, který nejen varuje, ale i sám zabrzdí. Dále je tu asistent pro udržení v jízdním pruhu, hlídání slepého úhlu v zrcátkách či adaptivní tempomat. Přibyl i systém monitorování únavy řidiče, rovněž plně automatický parkovací asistent a také systém rozpoznání dopravních značek.
Škoda Octavia III také může mít plně panoramatickou střechu a určitě někteří ocení i možnost bezklíčového přístupu, stejně tak novou řadu navigačních a audio systémů, které mají lépe řešenou ergonomii a především reagují mnohem rychleji než poněkud ospalé systémy v odcházející Octavii.
Škoda také vybaví Octavii prvky z programu „Simply Clever“, takže dostanete onu diskutovanou škrabku na led jako v Rapidu ve víčku nádrže, přibyla ochrana proti natankování špatného paliva, v kufru najdete oboustranný koberec (za příplatek i jakýsi organizér zavazadlového prostoru) a novinkou je koš na odpadky ve výplni dveří. To je dobré, konečně nebudeme nacházet půl roku starou svačinu pod sedadlem spolujezdce…
Teď už je zbývá počkat, jaká bude cenová politika. Spekuluje se o základní ceně 329 900 korun, ale to je skutečně pouze spekulace. Vyčkejme oficiálního prohlášení.