Nová Dacia Duster oficiálně na českém trhu!

Rumunský crossover podstoupil omlazovací kúru, dostal nový motor, více výbavy nebo hezčí a komfortnější interiér.

Dacia Duster slaví úspěch. Celkem se za necelé čtyři roky existence prodalo na 820 000 kusů, 300 000 aut jen za loňský rok. U nás ji zvolilo už přes 5000 zákazníků, cestu k tolika kupcům si našla díky drsnému vzhledu a slušným terénním schopnostem za příznivou cenu. K těmto kvalitám nyní přidává několik dílčích inovací.

Na první pohled vypadá stejně, ale při bližším zkoumání objevíme agresivnější masku chladiče, nové přední světlomety s funkcí denního svícení, nový design kol nebo střešních lišt nesoucích název modelu. Vzadu byla pozměněna taktéž světla, přidána chromovaná koncovka výfuku nebo přesunuto označení modelů s pohonem 4×4 do plechového výklenku navazujícího na světla.

Uvnitř byly změny radikálnější. Zcela nová je kaplička přístrojů a palubní deska, která přináší více odkládacích přihrádek. Celkově se objem úložných prostor v kabině zvětšil o 3,3 litru. Nově je k dispozici multimediální systém MEDIA NAV s dotykovým ovládáním a 7“ displejem, upravena byla i ergonomie. Kupříkladu elektrické ovládání oken se přesunulo na vnitřní panel dveří a na straně řidiče lze stahovat okno impulsně (v závislosti na výbavě).

Zavazadlový prostor pojme 475 litrů, sklopením dělených opěradel potom 1636 litrů složením opěradla na straně spolujezdce se v interiéru vytvoří prostor na převoz 2,7 metru dlouhého nákladu. Kromě praktičnosti se ale myslelo také na akustický komfort uvnitř. Nižší míry rušivých elementů se docílilo potlačením aerodynamického hluku díky zesílenému těsnění kolem dveří a oken, pronikání hluku od motoru potom zabraňuje silnější tlumení na motorové přepážce.

Největší technickou změnou je představení motoru 1.2 TCe se specifikací 125 koní205 Nm, který se chlubí tím, že je 90 % jeho točivého momentu dostupných už od 1500 ot./min. Kromě toho spotřebuje v průměru 6,2 l/100 km paliva a v ekologickém režimu až o 10 % méně oproti standardnímu provozu. I tento nový motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, která je kromě verze 1.6 16V 105 k 4×2 a 1.6 16V 102 k LPG dostupná pro všechny motorizace.

V případě modelů s pohonem všech kol má navíc šestikvalt zkrácené první dva rychlostní stupně, které nahrazují funkci redukční převodovky. Mezinápravový diferenciál s elektronicky přiřaditelným pohonem všech kol posílá v závislosti na aktuálních podmínkách až polovinu točivého momentu na zadní nápravu, v režimu LOCK jde pohon všech kol pevně spojit až do rychlosti kolem 80 km/h, kdy se automaticky odpojí.

Zobrazit všechny fotografie

Pohyb v terénu potom usnadňuje už samotná konstrukce karoserie s krátkými převisy, které umožňují nájezdové úhly 29,3 stupňů vpředu a 34,9 stupňů vzadu. Přechodový úhel činí rovných 23 stupňů, světlá výška 210 mm potom zůstala od modelu před faceliftem nezměněna. O tom, že se modernizovaná Dacia Duster ani v těžším terénu neztratí jsme se už mohli přesvědčit na vlastní kůži. Reportáž o tom přineseme zanedlouho, tak zůstaňte naladěni. Mezitím můžete kalkulovat, na kolik inovovaný Duster vyjde.

Dostupný je ve třech benzínových motorizacích, třech naftových a jedné na pohon LPG. V základní výbavě Access dostanete pouze jediný motor 1.6 16V 105 k, společně s ním nárazníky, kliky dveří a kryty zrcátek pouze v černé barvě nebo ocelová kola o rozměru 16“. Uvnitř potom čtyři airbagy a přípravu pro rádio, z bezpečnostních prvků ABS, stabilizační systém, brzdový asistent nebo uchycení ISOFIX, to vše za 249 900 korun.

Vyšší výbava Cool k tomu přidává střešní lišty v černé barvě, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání nebo za příplatek 5000 korun rádio Dacia Plug & Radio s MP3, USB vstupem a konektivitou Bluetooth. Třetí výbavový stupeň Arctica nabídne navíc toto rádio bez příplatku, výškově stavitelný volant a palubní počítač, zvenku potom lakované nárazníky nebo za 9000 korun možnost volby 16“ litých kol.

Nově nejvyšší výbava Exception hýčká tempomatem, elektrickým ovládáním zadních oken, zadními parkovacími senzory nebo dotykovým navigačním systémem Dacia MEDIA NAV. Dostupná je ovšem pouze pro dvě vrcholné motorizace, novou jednotku 1.2 TCe 125 k a 1.5 dCi 110 k. Stále je však potřeba připlácet třeba za vyhřívaná přední sedadla (6000 korun), metalický lak (12 500 korun) nebo mapové pokrytí Evropy (3000 korun). Za 4090 korun pak získáte jistotu záruky na 60 měsíců/100 000 km.

Dacia Duster – kompletní český ceník

VýbavaMotorizaceCena s DPH
Access1.6 16V 105k 4×2249 900 Kč
Cool1.6 16V 105k 4×2
1.6 16V 102k 4×2 LPG
1.6 16V 105k 4×4
1.5 dCi 90k 4×2
264 900 Kč
284 900 Kč
314 900 Kč
299 900 Kč
Arctica1.6 16V 105k 4×2
1.6 16V 102k 4×2 LPG
1.2 TCe 125k 4×2
1.6 16V 105k 4×4
1.5 dCi 109k 4×2
1.5 dCi 110k 4×4
279 900 Kč
299 900 Kč
314 900 Kč
334 900 Kč
329 900 Kč
384 900 Kč
Exception1.2 TCe 125k 4×2
1.5 dCi 110k 4×4
334 900 Kč
404 900 Kč

27.11.2013 4:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist