Nissan Qashqai+2 360 1.6 dCi (2013)

To, co v označení auta připomíná matematickou úlohu, ve skutečnosti říká, že jde o vůz s velkým kufrem, dobrou výbavou a zajímavým motorem.
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 7.4

RADOSTI
Provozní náklady, spotřeba, praktičnost

STAROSTI
Nemoderní interiér

Nissan Qashqai je ve své podstatě dokonalé auto S lehkým faceliftem je na trhu šest let a v reálu zastupuje u automobilky několik nejrůznějších modelových řad, umí uspokojit zájemce o hatchback, lehké SUV i kompaktní MPV. V podstatě musí zvládat zaujmout bývalé majitele Almer, Maxim, Primer… Protože nic takového už výrobce ve svém portfoliu nemá. A Qashqai se to už roky daří.

Nissan Qashqai fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Nissan Qashqai fotogalerie

Nicméně roky jsou na autě už trochu znát, zejména v kabině. Zvenku jsem se na Qashqai nikdy nedíval jako na výstřelek elegance, chápal jsem ho a stále chápu jako funkční co do vzhledu, nutno ale říct, že s mírnými modernizacemi je z venku naopak snaha o udržení líbivého vzhledu (v rámci kategorie vysazené na praktičnost) úspěšná.V kabině jsem cítil, že vůz už je nějaké ty roky na trhu, a že by infuze moderních prvků byla zapotřebí. Tedy, jen v rámci image, stylu a tak dále, protože po stránce užitné hodnoty či ergonomie je všechno v pořádku. Takže namísto o zastaralosti je možná na místě mluvit o jednoduché nadčasovosti.

Tolik tedy jenom pár osobních poznámek na téma vzhledu, který je tak jako tak subjektivní u každého pozorovatele, takže pokud se vám Qashqai vyloženě líbí anebo naopak pro něj nemáte po vzhledové stránce pochopení, nelze z toho dělat nijaké zásadní závěry.

Qashqai, se kterým jsem jezdil, byl označen jako 360 + 2, což není jednoduchá matematická rovnice, ale vyjádření toho, že jde o větší verzi modelu, navíc s výbavou rozšířenou vzhledem k nižší specifikaci Acenta.


Výbava a ovládací prvky kabiny. Moderní to není, ale ergonomické a funkční ano.

Už ta toho nabízí opravdu hodně. A díky “360“ je tu monitorovací systém kamer kolem dokola auta (a kód 360 je rozluštěn), systém Nissan Connect, osmnáctipalcová litá kola, černě lakované střešní lišty a zpětná zrcátka, kožená loketní opěrka, černé detaily interiéru kolem řadící páky a hliníkové pedály.Bratru za 516 500 Kč podle akčního ceníku u benzínové šestnáctistovky. Nás ale zajímá naftový motor 1.6 dCi. S výkonem 130 koní a točivým momentem 320 Nm, což jsou velmi příjemné hodnoty. Qashqai s touto pohonnou jednotkou nabízí dostatek agility, je svižný, pokud jsem ho nenaložil až po strop betonovými tvárnicemi, tak poměrně hbitý i při pružném zrychlení, s dostatečnou rezervou pro předjíždění. A také má zajímavou spotřebu, ta tabulková je kdesi u pěti litrů v průměru, já jsem jezdil o trochu víc, ale stálo v intencích, pro které bych si dokázal nákup tohoto vozu obhájit.

DOPORUČUJEME: 5 důvodů, proč si nekupovat SUV

Podvozkově, nebo „řidičsky“ obecně se mi Qahqai líbil, poctivý a tuhý chod řadící páky, příjemně padnoucí volant, podvozek filtrující maximum nerovností s dostatečnou přilnavostí na obou nápravách. Jeden by si až rebelsky řekl, že je škoda, že pod kapotou není třeba přeplňovaný benzínový dvoulitr. Nesmysl, samozřejmě…. Naftová šestnáctistovka se k autu hodí, ale v oblasti jízdních schopností by si Qashqai jako takový určitě uměl poradit s vyšším výkonem.


To „+2“ jsou dvě sedadla navíc. Využít se dají jako pohotovostní, nebo pro děti.

Důležité ale je, jak si poradí s cestujícími a zavazadly. Na předních sedadlech vše v pořádku, ze zadních jsem jako řidič občas zaslechl poznámky o tom, že „je to dost potemnělé a stísněné auto.“ Tedy ne prostorově, jak jsem pochopil, ale spíše prosvětlením, prosklením? Do kufru se vejde 450 litrů zavazadel, manipulace s nimi je díky velkým dveřím a „hranatosti“ zavazadelníku snadná.

Verdikt
Jednoduché, čisté, praktické auto, dobře vybavené. S výkonově dostačujícím motorem a zajímavou spotřebou. Asi bych si uměl představit s ním každodenně jezdit za prací či s rodinou na cesty, ve skutečnosti bych ale dal přednost zřejmě nějaké méně racionální, ale více stylové a povrchně „imidžové“ alternativě.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec boxer
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkašestistupňová manuální
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)96 / 130 v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 v 1750
0-100 km/h (s)10,9
Nejvyšší rychlost (km/h)189
Spotřeba paliva (l/100 km)4,7
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4541
Šířka (mm)1780
Výška (mm)1645
Provozní hmotnost (kg)1626
Ceny
Základní cena modelu440 000 Kč
Základní cena test. verze618 000 Kč
5.8.2013 6:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist