Nissan představí každých šest týdnů nové auto

Plány japonského výrobce slibují příštích šest let devět nových modelů Nissan nebo Infiniti ročně. Cílem je dosáhnout osmiprocentního podílu na světových trzích.

Plány na fiskální roky 2011 až 2016 představil tento týden Nissan. Střednědobou strategii ukryli Japonci pod jménem Power 88, které inspirovaly dva hlavní cíle příští šestiletky: Nissan chce do roku 2016 dosáhnout zisku ve výši osmi procent obratu (nyní 6,1 %) a osmiprocentního podílu na světovém obchodu s novými vozy (nyní 5,8 %). Portfolio automobilky – včetně Infiniti – naroste v příštích šesti letech na 66 aut a pokryje 92 procent existujících tržních segmentů.

Osm procent tržího podílu je ambiciózní cíl, s těmi však má Nissan od roku 1999, kdy jej vzal pod svá křídla Renault, jen dobré zkušenosti. Japonský výrobce doufá v úspěch mimo jiné díky čínskému trhu, kde bude už příští rok vyrábět 1,2 milionu aut ročně. Japonci chtějí uzmout deset procent čínského trhu. Nissan spoléhá i na dobré zdraví dalších rychle rostoucích trhů, především v Indii, Rusku a Brazílii. Poslední jmenovaná země je další plánovanou destinací stavebního týmu automobilky, brzy tu začne růst továrna na dvě stě tisíc vozů ročně.Nissan vstoupí do roku 2016 na desítky nových trhů. Celkem 7500 dealerů (dnes jich je 6000) bude prodávat nissany v 71 zemích. Mezi 66 slíbenými modely uvidíme pár nových elektromobilů, kterým zůstává v plánech vývojového oddělení výsadní postavení. Na konci šestiletého období chtějí mít Renault a Nissan na kontě jeden a půl milionu prodaných elektrických vozů. Většina nových aut by nicméně měla mířit do nižších pater trhu, důraz na dostupnou mobilitu v plánech zůstává.Samostatnou kapitolu tvoří v rámci druhé největší japonské automobilky značka Infiniti. Není to tak dlouho, co se objevila v Evropě a Japonci jsou optimističtí. Do roku 2016 chtějí víc než ztrojnásobit její prodeje ze 150 000 na půl milionu aut ročně, přibližně deset procent trhu s luxusními vozy. Infiniti budou k dispozici na všech trzích, na nichž má operovat Nissan, a to s portfoliem o nejméně deseti modelech.

Pro úplnost dodejme, že analýzy Nissanu počítají s rychlým růstem trhu s novými auty. Do března roku 2017, kdy Nissanu skončí fiskální rok 2016, by se mělo prodávat devadesát milionů nových aut ročně – dosavadní rekord drží rok 2007 s 73 miliony prodaných aut. Osm procent z devadesátimilionového koláče každopádně znamená něco přes sedm milionů prodaných aut.

autoweb.cz

29.6.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist