Nájezd zánovní ojetin se snížil, cena zůstává stejná

Nejčastější nájezd nabízených zánovních vozů činí v průměru pouze 5 000 kilometrů. Přestože meziročně nájezd klesl, cena zůstává stejná.
zanovniojetinyperex.jpg

Zdroj: AAA Auto

Trh zánovních ojetých vozů v zemích, kde působí znovuobnovená značka Mototechna, nabídl v meziročním srovnání za první čtvrtletí více vozů s rapidně nižším nájezdem a stejnou cenou jako ve stejném období vloni. V České republice a na Slovensku vévodí mezi zánovními vozy domácí značka Škoda, v Maďarsku a Polsku je to Opel. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu, které provedla společnost Mototechna, patřící do skupiny AURES Holdings.

Zatímco za první tři měsíce loňského roku bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku nabízeno celkem 53 344 vozů, za letošek to bylo o více než 1200 automobilů více (celkem 54 566). Z tohoto čísla činila nabídka inzerovaných vozů u nás 17 178, což je o 424 automobilů více než loni. Nejvíce vozů tradičně nabídla Praha (5885), nejméně Kraj Vysočina (273). Nejčastější průměrnou cenou inzerovaných zánovních vozů v ČR byla částka 458 890 Kč, která je identická s cenou v meziročním srovnání.

Velmi znatelně klesla hodnota nejčastěji průměrně najetých kilometrů, a to ve všech zemích V4. Zatímco v ČR se jedná o pokles z 10 000 kilometrů na 8702, například v Maďarsku je to 80% snížení nájezdu z 5000 na pouhých 1000 km. V průměru všechny 4 země nabídly za první čtvrtletí letošního roku zánovní vozy nejčastěji s 5000 najetými kilometry, oproti stejnému období v loňském roce, kdy činil nejčastější nájezd 8000 kilometrů.

V nabídce konkrétních modelů zánovních vozů V České republice a na Slovensku jasně dominují Škodovky, v Polsku a Maďarsku hraje prim tovární značka Opel. V České republice si první čtyři místa jasně drží modely Fabia, Octavia, Rapid a Citigo. Na Slovensku je pořadí s drobnou obměnou Rapid, Octavia a Fabia.

„Je zajímavé sledovat, jak se v jednotlivých zemích V4 diametrálně liší poptávka po jednotlivých značkách a modelech. Češi a Slováci na Škodovku nedají dopustit, zatímco v Maďarsku a Polsku není ani v TOP5,“ říká generální ředitelka AURES Holdings Karolína Topolová. Polsku vévodí model Opel Astra, stejně jako Maďarsku. Tam byl ovšem na loňské pozici ve vedení Mercedes C. Raritou v TOP nejinzerovanějších vozech v Maďarsku je na čtvrté příčce Suzuki Vitara.

Znovuobnovená značka Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních automobilů a patří do skupiny AAA AUTO, loni v tomto segmentu na našem trhu zaznamenala zvýšení poptávky o 9,7 procenta. Celkem se pod hlavičkou Mototechny prodalo téměř 7500 zánovních vozů za rok 2017 a již na 40 000 aut od roku 2012.

26.4.2018 8:00| autor: Milan Jirouš
Více o tématu: OpelSuzukiznačka

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist