Nájezd zánovní ojetin se snížil, cena zůstává stejná

Nejčastější nájezd nabízených zánovních vozů činí v průměru pouze 5 000 kilometrů. Přestože meziročně nájezd klesl, cena zůstává stejná.
zanovniojetinyperex.jpg

Zdroj: AAA Auto

Trh zánovních ojetých vozů v zemích, kde působí znovuobnovená značka Mototechna, nabídl v meziročním srovnání za první čtvrtletí více vozů s rapidně nižším nájezdem a stejnou cenou jako ve stejném období vloni. V České republice a na Slovensku vévodí mezi zánovními vozy domácí značka Škoda, v Maďarsku a Polsku je to Opel. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu, které provedla společnost Mototechna, patřící do skupiny AURES Holdings.

Zatímco za první tři měsíce loňského roku bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku nabízeno celkem 53 344 vozů, za letošek to bylo o více než 1200 automobilů více (celkem 54 566). Z tohoto čísla činila nabídka inzerovaných vozů u nás 17 178, což je o 424 automobilů více než loni. Nejvíce vozů tradičně nabídla Praha (5885), nejméně Kraj Vysočina (273). Nejčastější průměrnou cenou inzerovaných zánovních vozů v ČR byla částka 458 890 Kč, která je identická s cenou v meziročním srovnání.

Velmi znatelně klesla hodnota nejčastěji průměrně najetých kilometrů, a to ve všech zemích V4. Zatímco v ČR se jedná o pokles z 10 000 kilometrů na 8702, například v Maďarsku je to 80% snížení nájezdu z 5000 na pouhých 1000 km. V průměru všechny 4 země nabídly za první čtvrtletí letošního roku zánovní vozy nejčastěji s 5000 najetými kilometry, oproti stejnému období v loňském roce, kdy činil nejčastější nájezd 8000 kilometrů.

V nabídce konkrétních modelů zánovních vozů V České republice a na Slovensku jasně dominují Škodovky, v Polsku a Maďarsku hraje prim tovární značka Opel. V České republice si první čtyři místa jasně drží modely Fabia, Octavia, Rapid a Citigo. Na Slovensku je pořadí s drobnou obměnou Rapid, Octavia a Fabia.

„Je zajímavé sledovat, jak se v jednotlivých zemích V4 diametrálně liší poptávka po jednotlivých značkách a modelech. Češi a Slováci na Škodovku nedají dopustit, zatímco v Maďarsku a Polsku není ani v TOP5,“ říká generální ředitelka AURES Holdings Karolína Topolová. Polsku vévodí model Opel Astra, stejně jako Maďarsku. Tam byl ovšem na loňské pozici ve vedení Mercedes C. Raritou v TOP nejinzerovanějších vozech v Maďarsku je na čtvrté příčce Suzuki Vitara.

Znovuobnovená značka Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních automobilů a patří do skupiny AAA AUTO, loni v tomto segmentu na našem trhu zaznamenala zvýšení poptávky o 9,7 procenta. Celkem se pod hlavičkou Mototechny prodalo téměř 7500 zánovních vozů za rok 2017 a již na 40 000 aut od roku 2012.

26.4.2018 8:00| autor: Milan Jirouš
Více o tématu: OpelSuzukiznačka

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist