Mototechna Classic, nová značka pro investiční vozy

Mototechna má novou značku, pod níž začíná prodávat veterány a investiční vozy. Zájemci o tento druh investice tak dostanou na výběr paletu automobilů, mezi nimiž třeba najdou ten „svůj“.
mototechnaclassic.jpg

Zájem o historické vozy i youngtimery celosvětově roste. To vedlo například německý Mercedes-Benz k tomu, aby takové vozy prodával pod značkou All Time Stars. Mercedes má ale třeba i unikátní službu, v rámci níž si můžete nechat svůj vůz této značky zcela zrenovovat odborníky přímo z automobilky. Nezáleží přitom na stáří auta nebo kilometrovém nájezdu a cestu mají tak otevřenou i ti, co mají k autu třeba osobní vztah (vůz z dědictví, vysněný automobil z mládí atd.).

To je ale řešení pro ty, co už nějaký automobil mají. Ti co zatouží po takovém voze nebo čistě po vozidle jakožto investiční příležitosti, mohou buď sáhnout do nabídky Mercedes-Benz All Time Stars, nebo třeba nové značky Mototechna Classic, ze skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO. Ta začne českým zákazníkům nově nabízet klasická auta.

K investici do sběratelského automobilu nebo veterána není potřeba mít miliony, k pořízení zajímavého kusu s potenciálem finančního zhodnocení leckdy stačí pár desítek tisíc. Vždy záleží na preferencích konkrétního zákazníka. „Vlastnictví veterána je pro majitele především koníček, a ve většině případů se o investici jedná až v druhé řadě. Výhodou investice do veteránů ale je, že si vlastnictví auta můžete užívat, což se třeba o akciích asi říct nedá,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO, do které nová značka Mototechna Classic patří.

Cílem Mototechny Classic je nabídnout i laické veřejnosti snadnou cestu k pořízení ikonického modelu, auta snů nebo třeba relativně obyčejného vozu, ke kterému má člověk nostalgické vzpomínky z mládí. „Neustále slýcháme o elektromobilitě, autonomním řízení a dalších vymoženostech. To ale části motoristů nevyhovuje nebo je technologie třeba nebaví a snaží se tak vrátit k věcem, na které jsou zvyklí. Mototechna Classic jim takovou alternativu nabízí,“ doplňuje Stanislav Gálik z inovační laboratoře AuresLab, která za spuštěním nové značky stojí.

Nabídka Mototechny Classic by do budoucna měla čítat mezi 30 až 50 vozy různých značek rozdělených do čtyřech základních kategorií. „Vrchol nabídky tvoří auta prestižních značek v cenách nad milion korun. Druhou kategorií jsou americké klasiky jako Ford Mustang nebo Chevrolet Corvette, třetí pak klasická auta z dob socialismu. Poslední skupinou jsou pak vozy, které ještě nedosáhly veteránského věku, ale již dnes k tomu mají dobře nakročeno vzhledem ke svému mimořádnému stavu, historii nebo třeba enormně nízkému nájezdu,“ vysvětluje regionální manažer výkupu Jindřich Topol.

Již při spuštění značky je k dispozici 15 automobilů. Mezi největší taháky patří dvě Ferrari Testarossa, z čehož jedno má najeto pouhých 9000 km a stojí 4 000 000 Kč nebo Ferrari 550 Maranello za 3 350 000 Kč. Na cestě je pak Jaguar XK 120 Alloy Roadster z roku 1949 s očekávanou cenou okolo osmi milionů korun. Z amerických klasiků je v nabídce třeba Ford Ranchero z roku 1972 za 450 000 Kč nebo Ford Thunderbird z roku 1967 za stejnou cenu. Socialistické vozy jsou zastoupeny dvěma vozy Škoda 100, Ladou VAZ 2101 nebo Škodou Favorit s nájezdem pouhých 22 666 km.

Vozy Mototechny Classic jsou v současné době nabízeny prostřednictvím webových stránek www.mototechna.cz/classic. Na pražské pobočce byla těmto vozům vyhrazena samostatná sekce, kde jsou „klasiky“ vystaveny, vyjma těch, které jsou vzhledem ke své vyšší sběratelské i investiční hodnotě umístěny uvnitř showroomu.

16.3.2018 6:00| autor: Milan Jirouš | zdroj: AAA AUTO

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist