MG nasadí techniku GM

Britská značka s čínským majitelem spolupracuje s americkou jedničkou. General Motors poskytnou platformy i motory. Cílem je prodávat 700 000 MG ročně.

Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), která před pár lety koupila zbankrotovanou skupinu MG Rover, vyrábí v Číně krom svých aut řadu modelů VolkswagenuGeneral Motors. Vazby na druhou jmenovanou společnost však budou posilovat. SAIC a General Motors se dohodly na rozšíření spolupráce do roviny technologické: GM poskytnou Číňanům platformy a motory pro nová auta.

Západní technika si najde cestu do mnoha čínských modelů, včetně tech prodávaných pod novou značkou Roewe. Evropana však budou víc zajímat vozy MG. SAIC slavnou značku pomalu vrací do světa živých, ale teprve na základech získaných od GM postaví první skutečně nové modely. Číňané s nimi nemají malé plány – do roku 2015 chtějí po celém světě prodávat přes sedm set tisíc moderních MG ročně.Zvlášť zajímavá je pro SAIC flexibilní platforma Epsilon 2, na níž jezdí třeba Opel Insignia. Čínský výrobce však na západní konkurenci výrazně ztrácí také v oblasti motorů. Downsizing je dosud především evropskou (a čím dál víc americkou) specialitou. General Motors proto poskytnou východním přátelům přeplňované jednotky SGE o objemech 1,0, 1,2, 1,4 a 1,5 litru. Nová MG tak nabídnou nízké emise při výkonech až 165 koní.Generální zkouškou na návrat do Evropy by se měl stát rodinný hatchback MG 5. Soupeř Fordu Focus se na silnicích objeví v roce 2013. Nebude prvním autem v nabídce „čínského“ MG, ale půjde o první zcela nové auto. Výrobce ještě před jeho příchodem na brtských zákaznících ozkouší pár novinek, zejména diesel o objemu 1,9 litru. Na jeho vývoji pracují britští technici v Longbridge.

Nabídku pohonných ústrojí MG 5 brzy po premiéře rozšíří také hybrid s dobíjením ze sítě (plug-in) a v Longbridge pracují také na menším dieselu. Další velkou událostí na cestě k sedmi sedmi stům tisícům zákazníků ročně bude kompaktní SUV. První trhy by jej měly dostat už v roce 2014. Tou dobou do Evropy dorazí také nástupce Roewe 750, sedanu na podvozku Roveru 75, který se tu neprodává.

autoweb.cz

12.5.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist