autoweb.cz > General Motors > MG nasadí techniku GM
MG nasadí techniku GM
Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), která před pár lety koupila zbankrotovanou skupinu MG Rover, vyrábí v Číně krom svých aut řadu modelů Volkswagenu a General Motors. Vazby na druhou jmenovanou společnost však budou posilovat. SAIC a General Motors se dohodly na rozšíření spolupráce do roviny technologické: GM poskytnou Číňanům platformy a motory pro nová auta.
Západní technika si najde cestu do mnoha čínských modelů, včetně tech prodávaných pod novou značkou Roewe. Evropana však budou víc zajímat vozy MG. SAIC slavnou značku pomalu vrací do světa živých, ale teprve na základech získaných od GM postaví první skutečně nové modely. Číňané s nimi nemají malé plány – do roku 2015 chtějí po celém světě prodávat přes sedm set tisíc moderních MG ročně.Zvlášť zajímavá je pro SAIC flexibilní platforma Epsilon 2, na níž jezdí třeba Opel Insignia. Čínský výrobce však na západní konkurenci výrazně ztrácí také v oblasti motorů. Downsizing je dosud především evropskou (a čím dál víc americkou) specialitou. General Motors proto poskytnou východním přátelům přeplňované jednotky SGE o objemech 1,0, 1,2, 1,4 a 1,5 litru. Nová MG tak nabídnou nízké emise při výkonech až 165 koní.Generální zkouškou na návrat do Evropy by se měl stát rodinný hatchback MG 5. Soupeř Fordu Focus se na silnicích objeví v roce 2013. Nebude prvním autem v nabídce „čínského“ MG, ale půjde o první zcela nové auto. Výrobce ještě před jeho příchodem na brtských zákaznících ozkouší pár novinek, zejména diesel o objemu 1,9 litru. Na jeho vývoji pracují britští technici v Longbridge.
Nabídku pohonných ústrojí MG 5 brzy po premiéře rozšíří také hybrid s dobíjením ze sítě (plug-in) a v Longbridge pracují také na menším dieselu. Další velkou událostí na cestě k sedmi sedmi stům tisícům zákazníků ročně bude kompaktní SUV. První trhy by jej měly dostat už v roce 2014. Tou dobou do Evropy dorazí také nástupce Roewe 750, sedanu na podvozku Roveru 75, který se tu neprodává.
autoweb.cz