Volvo V60 pojede za dva litry na sto

Švédská automobilka přiveze do Ženevy prototyp plug-in hybridu. Sériová výroba začne za rok, spotřeba nepřekročí 1,9 l/100 km.

Možnost dobíjet baterie ze zásuvky je logickým dalším krokem v evoluci hybridů. Poněkud překvapivě by s ním mohlo vstříc novým zákazníkům vyrazit Volvo, a to už příští rok. Letos v ženevě představí prototyp hybridního kombi V60, které začne brzy prodávat. Přestože Švédové slibují spotřebu pod dva litry na sto kilometrů, auto dostane diesel o výkonu přes dvě stě koní a sedmdesátikoňový elektromotor.

Systém je o to zajímavější, že elektromotor bude pohánět zadní kola. Jak a nakolik jeho síla ovlivní stáčivost malého kombi, zůstává otevřenou otázkou, ale jízdní vlastnosti budou jistě lepší než u obyčejné předokolky. 440 newtonmetrů pětiválce D5 bohužel zůstává věrných přední nápravě. Výkon na ni poputuje přes šestistupňovou manuální převodovku.Zda bude hybrid rychlejší než V60 D5 s pohonem všech kol, se dozvíme v Ženevě. Zprávy mluví o 215 koních z motoru D5, v konvenčních modelech však má pětiválec o objemu 2,4 litru jen 205 koňských sil. Jak půjde hybridu zrychlování, bude záležet také na schopnostech elektromotoru. Pokud dokáže svou sílu poskytnout i ve vyšších rychlostech, výsledných 285 koní by mohlo výrazně zkrátit 7,9 sekundy, které potřebuje na sprint 0-100 model D5 AWD. Je možné – a nikoli nepravděpodobné – že auto nebude mít celých 285 koní, protože diesel a elektromotor budou svých maxim dosahovat v jiných rychlostech.Volvo V60 každopádně dostane lithiové baterie s kapacitou 12 kWh. Ujede s ními padesát kilometrů, aniž by muselo nastartovat pětiválec pod kapotou. Právě tímto trikem dobíjecí (plug-in) hybridy dosahují při homologaci extrémně nízké spotřeby. V praxi Volvo dokáže dostát slibovaným 1,9 litrům pouze při krátkých cestách po městě (po noci na nabíječce), delší trasy přiblíží jeho spotřebu 6,4 l/100 km, které zdobí technické specifikace V60 D5.

Volvo S60 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volvo S60 fotogalerie

„Náš hybrid druhé generace je perfektní volbou pro automobilového nadšence, který nestojí o kompromisy, ale chce úsporné auto se schopností pobavit,“ řekl o novém stroji šéf Volva Stefan Jacoby. „Pokud máme donutit zapálené fandy motorismu k zelenému přemýšlení, musíme jim dát možnost řídit ekologická auta, aniž by přišli o adrenalin a zábavu za volantem. Plug-in hybrid V60 má všechny přednosti pravého sportovního kupé. Jen jsme je tentokrát vylepšili o trochu špičkové techniky.

autoweb.cz

31.1.2011 11:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist