Tohle chceme do Fordu Mondeo: V6 3.5 EcoBoost

Americký Ford se rozhodl provést radikální změnu a sází na přeplňování turbem. Co na to zákazníci?

Pořekadlo „Objem ničím nenahradíš“ pomalu přestává platit i v Americe. Tamní legislativa začíná totiž mocně šikanovat každého, kdo má ve svém autě něco většího než čtyřválcové prskátko. Ford zareagoval a představil dvakrát přeplňovaný benzínový šestiválec 3,5 l, který si najde cestu do nejprodávanějšího auta – pick-upu Ford F-150.

Ford F-150 je pro Američany něco jako pro nás Fabia Combi 1.6 TDI. Praktický pracant k neutahání za rozumné peníze. My víme, že jsou ve Státech trochu jiné poměry, ale protože už i tam se začíná řešit spotřeba paliva a emise, automobilky hledají cestu, jak legislativě vyhovět.Popravdě, v USA se emise řeší mnohem déle než tady v Evropě a limity jsou tam přísnější. Co se ale nikdy moc neřešilo, byl objem spotřebovaného paliva. A to má teď vyřešit nový motor V6 3.5 EcoBoost.

Foukaný šestiválec o výkonu 370 koní a točivém momentu 569 Nm doplňuje v nabídce atmosférickou jednotku 3,7 litru o výkonu 306 koní, osmiválec 5,0 l o výkonu 365 koní a točivém momentu 515 Nm a také osmiválec 6,2 l z modelu F-150 SVT Raptor, který posílá na všechna kola 417 koní a 588 Nm.Přeplňovaný motor V6 3.5 EcoBoost vyniká nejen v širokém rozsahu použitelných otáček (90 % točivého momentu je k dispozici od 1700 do 5000 ot./min.), ale také v tažné síle. Za auto totiž můžete zapřáhnout více jak pětitunový přívěs a naložit mu na korbu skoro 1400 kilogramů. Stává se tak nejsilnějším šestiválcem na americkém trhu, za který navíc nemusí zákazníci platit zvláštní daň z vysoké spotřeby. Od té nejsou ušetřeni majitelé osmi a víceválců.

Bylo by zajímavé, kdyby se tenhle motor dostal do nějakého evropského Fordu. Třeba do Mondea. Čtyřválec 2.0 SCTI EcoBoost je sice fajn, ale znáte to. Objem ničím nenahradíš…

autoweb.cz

22.9.2010 5:57

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist