Mercedes prezentuje v Motorlandu Bělá téměř celou modelovou škálu

Ideální příležitost, jak srovnat výkony, vyřešit osobní potřebu v závislosti na typu, kategorii či velikosti zavazadlového prostoru. S akcentem na sportovní jízdu, bezpečnost i ekologickou stopu.

V jednu chvíli jsme se pokusili všechny modely značky Mercedes-Benz, které se na místě vyskytovaly, spočítat, ale marně… bylo jich opravdu hodně. A tím „hodně“ myslíme „skoro všechny.“ Na místě chyběly delikatesy typu G 500 4×42 či AMG GT, což nám zrovna žíly netrhalo – právě tyto stroje už jsem testovali v samostatných redakčních testech, nicméně jinak bylo k dispozici pro novináře, a ve zbytku víkendu pro veřejnost, zákazníky, snad vše od třídy A až po S.

Třeba jen roadstery SLC stály vedle sebe hned v několika provedeních, od SLC 200, přes naftový exemplář, až po vrcholnou benzínovou verzi, hned vedle čekalo dramatičtější SL. Je libo třídu S bez střechy? Ano, je tady, jednou se jezdí, a tou druhou, s přízviskem AMG a cenovou u šesti milionů korun. Nesmíme ovšem zapomenout na premiérové představení třídy C Cabrio, tento model v poslední generaci byl tuzemské veřejnosti odhalen poprvé!

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Co jsme vyzkoušeli my? Dva vozy, se kterými jsem při redakčním testování zatím neměli tu čest, tedy ne zcela. Třídu G jsem testovali, ale ne v terénu na offroadovém polygonu, takže výlet mimo zpevněnou silnici určitě nemohl zůstat nevyužitý. Popisovat jízdu netřeba, stačilo uzamknout mezinápravu a G pak projelo předem připravenou trasu bez ztráty kytičky a ani se nezadýchalo.

Druhým strojem, který nás zajímal, bylo hybridní SUV třídy GLE a nutno říct, že si Mercedes s hybridní technologií rozumí. Na elektřinu lze jet třicet kilometrů, v hybridním režimu pak auto pracuje hladce a plynule. Řešit spotřebu by bylo irelevantní, protože jsme ujely velmi málo na to, abychom apetit hodnotily, krátkodobě si vůz řekl o šestnáct litrů a to je jistě vzhledem k jeho výkonu, rozměrům a hmotnosti v pořádku.

Kromě SUV pak bylo na místě k dispozici také hybridní třída S a další vozy, nakonec i plně elektrické B. Velkou pozornost mělo nové E – a to, jak samo, bez řidiče, autonomně parkovalo do podélného parkovacího místa, jen ovládáno na dálku přes mobilní telefon. I když to je spíše jen dramatičtější ukázka mnohem širší plejády bezpečnostních systémů, které E-Klasse nabízí a kterými disponuje.

15.7.2016 7:38

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist