Mercedes-Benz GLC Coupe 250d 4MATIC

Nejmenší z velkých kupé příbuzných s luxusními SUV. Patří spíše do té méně noblesní části spektra cenové škály, přesto ale umí nabídnout více, než od "druhého v řadě" čekáte.
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.4

Radosti

Agilita, noblesa, každodennost – nejste-li velká rodina

Starosti

Jasně definovaná dynamika vs. hmotnost, zavazadelník

Luxusní kupé postavená na bázi sedanů a s dvěma páry dveří, navzdory označení s historicky jiným významem, už se v nabídce velkého počtu automobilek zabydlela natolik, že nemá cenu řešit proč, zvlášť když jejich oblibu dokladují nezanedbatelné prodeje a zájem zákazníků. Otázkou tedy spíše je „proč ne?“, Audi, a „jaké je?“ zaměřeno na výrobce, kteří tímto typem vozu disponují, což je Range Rover, BMW a v tomto případě Mercedes-Benz.

Tento konkrétní stroj je Mercedes-Benz GLC Coupe, tedy nejmenší z čtyřdveřových kupé odvozených od SUV značky, v našem případě s trvalým pohonem všech kol, devítistupňovým automatem a naftovým turbodieselem. Nejprve ale, namísto nakukování pod kapotu, pohled zvenku.

Auto vypadá svalnatě, sportovněji (pokud lze použít tento výraz u vozu, který váží přes 1,8 tuny a vychází z SUV) než klasické GLC. Může to být jak tím, že je delší a nižší než GLC, vypadá tedy více nahrbené, „připravené ke sprintu,“ tak také profilem se splývavou zádí. Každopádně GLC Coupe vypadá dobře. Nebo jinak, mně se líbí, a to říkám jako člověk, který obecně v této třídě aut (vizuální) zalíbení nenachází.

Interiér

Vnitřek auta vychází z pokrevní linie třídy C, čímž chci říct, že opravdový luxus a la Mercedes nelze očekávat, ten je tradičně přítomen od třídy E a výše, nicméně vyjádření nelze chápat tak, že by GLC Coupe bylo nějakým chudým příbuzným, to ne. Spíše jen skutečně masivní vnější rozměry mohou vytvořit dojem, že máme co do činění s vozem vyšší kategorie. Nemáme, a je v pořádku, že Mercedes změnil dosavadní označovaní modelových řad a namísto GLK je zde GLC, které právě na to správné zařazení včas upozorňuje.

Uvnitř vozu je tedy méně prostoru, než by se mohlo zdát při pohledu zvenku, jistě, je to „kupé,“ nezapomínejme. Za volantem a u spolujezdce vpředu je místa dostatek, možná lehká výtka k sedačkám, které by mohly být pohodlnější a s lepším vedením v dolních partiích, zejména když je auto příjemně agilní v zatáčkách, jak si řekneme posléze.

Na zadních sedadlech je dost místa na kolena, dost místa na hlavu, pokud jste dítě či nepřerostlý puberťák a máte vedle sebe nejvíce právě jednoho dalšího parťáka stejného vzrůstu. Tím chci říct, že je to „kupé,“ takže nasázet dozadu tři basketbalisty asi nezvládnete, ne aniž byste jim pokazili účes anebo držení páteře. Ale pro rodinu ve složení 2 plus 1 anebo 2 plus 2, kdy druhé číslo představuje člověka/lidi menšího vzrůstu, GLC Coupe určitě je. Mám to potvrzeno z vlastní zkušenosti.

Ryze rodinné nasazení auta možná komplikuje zavazadlový prostor, který tabulkově slibuje 500 litrů kapacity, ale svým uspořádáním nabízí omezenou schopnost transportu. Ve srovnání například s nedávno testovaným Seatem Ateca, který má sice o pár litrů menší kufr, ovšem pravoúhlého tvaru.

Rodinná konfigurace 2 plus 1 vyřeší přesuny na dovolenou zavazadly na zadním sedadle, čtyřčlenná rodina už bude muset spekulovat, co opravdu s sebou na cestu potřebuje a zda nezainvestuje třeba do střešního nosiče. To se týká hlavně zimních dovolených na lyžích a podobně, na Mácháč tašku s ručníky a opalovacím krémem samozřejmě odvezete.

Pohon

O pohon se stará naftový čtyřválec, který svůj výkon 204 koní posílá přes devítistupňový automat na všechna čtyři kola, ruku v ruce s přísunem točivého momentu 500 Nm. Na běžný sedan/kombi třídy C je to jistě dost, na takto nabubřelé auto s nemalou hmotností je to tak akorát, spíš méně, vůz nepůsobí jako žádný rychlík. Vnímáte sílu, která jde na všechna čtyři kola, ale stejně tak cítíte hmotnost, kterou musí motor rozhýbat.

Schopnost pohonné jednotky stačí na zrychlení z nuly na stovku za 7,6 sekundy a maximálku 222 km/h. Dobrý průměr, řekl bych. Většině běžných aut ujedete, ta sportovní nutně pustíte, při plně naloženém kufru a obsazených všech sedačkách musíte předvídat, zejména u předjíždění ve vyšších rychlostech. Pružné zrychlení není jako když vás vystřelí na gumě, je dostatečné.

Spotřeba

Tématu spotřeby se zbavíme snadno, já jsem auto nijak nešetřil, zároveň jsem neměl nijak přehnané ambice a jezdil jsem za necelých deset litrů v průměru, což hodnotím, při kombinaci motoru, čtyřkolky, automatu a hmotnosti pozitivně.

Ovladatelnost

S GLC Coupe je radost jezdit, je příjemně odhlučněné, automat řadí kultivovaně, auto nabízí možnost nastavení jízdních režimů, které fungují jak mají, byť já bych v Comfortu čekal komfortnější podvozek. Co se mi líbilo, jak se auto vrhá hladově do zatáček – to, že z nich už nevyjíždí tak agilně jako třeba Clio R.S. je logické, o výkonu/hmotnosti jsme už mluvili, ale ta agilita, schopnost projet kolem apexu, ta se mi vážně líbila.

Nebudu tady mluvit o všech možných systémech, které GLC Coupe má, je to stejné jako u všech moderních Mercedesů a pokud vás zajímá, jak funguje ovládaní navigace (skvěle, má to rád), jestli je tady adaptivní tempomat (je, a už roky ho považuji za nejlepší vůbec) anebo jak moc bezpečnostních asistentů GLC Coupe nabízí (moc, moc, moc a dealer vám o nich řekne rád víc než já, který je obvykle vypínám), zajděte k nejbližšímu prodejci a domluvte si zkušební jízdu, určitě vás auto zaujme.

Verdikt

Co říci závěrem? Mohu vycházet třeba z reakcí lidí, které jsem potkal a které jsem vezl. Těm se Mercedes-Benz GLC Coupe moc líbil po stránce vzhledu, byť tu a tam kritizovali určitý stísněný výhled ven, líbil se jim po stránce materiálů v interiéru, líbila se jim dynamika.

Já osobně bych prohlásil, že takto sestavené GLC Coupé je příjemným průměrem v oblasti jízdní dynamiky a že sportovně založený řidič by měl sáhnout po šestiválci. Že auto překvapuje vyšší noblesou a charismatem než běžná třída C, ale i GLC v tradiční karoserii SUV, ze které Coupe vychází.

Dynamicky (ne ale co do komfortu a výbavy) nenáročný řidič, obdarovaná milenka, prostě kdokoli, kdo neví co je V6 a neslyšel o divizi AMG bude spokojený, v zájmu o svižnější stroj je třeba si připlatit. Skvělá zpráva je, že mnohem silnější alternativy v řadě GLC Coupe Mercedes samozřejmě také nabízí.

Konkurence

.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2143
Kompresní poměr16.2: 1
Převodovkadevítistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Vpředuvíceprvkové zavěšení
Vzaduvíceprvkové zavěšení
Brzdy vpředukotouče, vnitřně chlazené
Brzdy vzadukotouče, vnitřně chlazené
Pneumatiky vpředu235/60 R18
Pneumatiky vzadu235/60 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)150/204 v 3800
Točivý moment (Nm)500 v 1600 - 1800 ot./min
0-100 km/h (s)7,6
Nejvyšší rychlost (km/h)222
Spotřeba paliva (l/100 km)5,0
Objem nádrže (l)50/7
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4732
Šířka (mm)1890
Výška (mm)1602
Rozvor náprav (mm)2873
Provozní hmotnost (kg)1845
Zavazadlový prostor (l)500/1400
Ceny
Základní cena modelu1 294 700 Kč
Základní cena test. verze1 355 200 Kč
4.1.2017 8:39| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist