Mercedes-Benz GLC (2015): stuttgartská X3 má po premiéře, terénu se zcela nevzdává

(+ video) K crossoverům Porsche Macan, BMW X3, Audi Q5 či Lexusu NX se nově připojuje nástupce třídy GLK, který dostal v Mercedesu nové jméno GLC.

Minulý týden jsme vám novou třídu GLC – nahrazující dosud prodávaný model GLK – ukázali ještě s lehkým maskováním, zároveň jsme ale slíbili brzké oficiální představení. Předchozí závazek můžeme nyní splnit také proto, že vůz má premiéru již za sebou a Mercedes logicky zveřejnil vše podstatné, včetně spousty obrázků.

Bez dlouhých řečí si pojďme říci, že novinka je dlouhá 4656 mm, široká 1890 mm, vysoká 1639 mm a její rozvor činí 2873 mm, čímž svého předchůdce rozměrově překonává po všech stránkách – ve stejném pořadí o 120, 50, 9 a 118 milimetrů. Jak lze asi očekávat, auto bude mít větší také interiér, což potvrzuje kromě jiného srovnání všech myslitelných vnitřních rozměrů, a v podstatě to samé platí rovněž pro zavazadlový prostor. Jeho objem byl navýšen ze 470, respektive 1550 litrů (po sklopení zadních sedadel) na 550 až 1600 litrů.

Předpokládáme, že Mercedes při představení GLC všechny chystané motorizace neodhalil, přesto však máme za to, že na šestiválcovou pohonnou jednotku budou zájemci čekat matně. Místo toho budou k mání pouze čtyřválcové motory. Naftovým základem se stane verze 220 d 4Matic s 2,1litrovým agregátem o výkonu 170 koní a točivém momentu 400 Nm od 1400 otáček. Vůz se standardně dodávaným 4×4 a devítistupňovým automatem zrychlí na stovku za 8,3 sekundy, zvládne 210 km/h a v průměru by měl podle papírů jezdit za 5,0 až 5,5 litru na 100 km.

Stejný čtyřválec naladěný na 204 koní a 500 newtonmetrů dostane GLC 250 d 4Matic, které s identickým pohonem, akorát jiným finálním převodem zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy, nejrychleji pojede 222 kilometrů v hodině a tabulka s technickými parametry říká, že přitom v průměru spotřebuje stejných 5,0 až 5,5 litru nafty na sto kilometrů.

Benzínový motor bude do příchodu verzí GLC 450 a AMG GLC prozatím pouze jeden, konkrétně přeplňovaný benzínový dvoulitr s 211 koňmi a točivým momentem 350 newtonmetrů dostupných od 1200 do 4000 otáček za minutu. Opět bude dostupný pouze s automatem, stovku pokoří za 7,3 s, rozjede se na 222 km/h a pojede za 6,5 až 7,1 litru benzínu na 100 km.

Poslední představenou motorizací je plug-in hybrid GLC 350 e 4Matic nahrazující 3,5litrový vidlicový šestiválec GLK 350. Vůz se zmenšeným zavazadelníkem na 350/1445 l kombinuje přeplňovaný dvoulitr o 211 koních s elektromotorem disponujícím výkonem 85 kW (116 koní) a celkovým točivým momentem 560 newtonmetrů. Podle Mercedesu stačí tato soustava ve spojení se sedmistupňovým automatem k akceleraci z místa na 100 km za 5,9 vteřiny, dojezd v čistě elektrickém režimu činí 34 km, a proto automobilka uvádí poněkud zavádějící průměrnou spotřebu podle normy NEDC pouze 2,6 litru na sto kilometrů.

Za zmínku také stojí skutečnost, že navzdory mezigeneračnímu nárůstu rozměrů se konstruktérům podařilo snížit hmotnost GLC oproti GLK o 80 kg. Může za to jednak rozsáhlejší použití vysoko pevnostní oceli, nicméně značná část úspory jde také na vrub hliníku. Jsou z něj vyrobeny přední blatníky, kapota, střecha, přední deformační zóna, uložení předních i zadních tlumičů, panty dveří, zavěšení kol a některé další nosníky.

Jak už bylo řečeno, GLC přichází na trh standardně s pohonem všech kol 4Matic, který bude v základním nastavení rozdělovat výkon mezi přední a zadní nápravou v poměru 45:55. Pokud bude mít majitel v pánu jezdit také do terénu, automobilka mu nabídne paket nazvaný Off-Road Engineering. V takovém případě bude moci řidič využít jeden z pěti přednastavených programů určených do terénu a přizvednout karoserii o 20 mm. V případě, že bude mít auto příplatkové vzduchové odpružení, bude možné zvýšit světlou výšku o 50 mm.

Další balíček nazvaný „Off-road line“ zvětší nájezdové úhly přední i zadní části auta úpravou tvaru obou nárazníků a počítejte také s rozsáhlejší ochranou podvozku.

Veřejná premiéra nového crossoveru Mercedesu proběhne na podzimním frankfurtském autosalonu, a přestože přesný termín uvedení do prodeje automobilka zatím ještě neoznámila, dá se předpokládat, že se GLC objeví v showroomech s třícípou hvězdou ještě letos.

18.6.2015 3:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist