Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC: S čistou hlavou

foto: redakce

Benzín či diesel je v automobilovém světě stejně zásadní otázka jako „být či nebýt“ na poli klasického dramatu. U SUV to bývá obvykle jasně dané, pokud nejdete do „alternativy“ typu hybridu, tak většinou je to nafta, která je žádaná jako správné palivo do většího auta s pohonem všech kol. Mimo Mercedes, kde takové GLS 63 AMG platí za fenomén, stejně jako další příslušníci této vybrané společnosti se třemi písmeny v označení.

GLC 300 má pod kapotou benzínový motor s výkonem 245 koní a je otázkou, zda je toto vhodná volba. Za mne osobně musím říct, že se mi auto tak, jak bylo poskládané, líbilo. Nešlo o nijak opulentní výbavu, jak jsem většinou u Mercedesu zvyklý, ale o poměrně střídmě vybavené auto. Namísto ultra chytrého tempomatu klasický systém, který u značky miluji, prostorný a vzdušný interiér nerušený přílišnou výbavou zaměřenou na styl. Tako „obyčejné auto“ chtěl by jeden říct. A vlastně ano, přičemž pod „obyčejným“ si představte prosím „nepřeplácané, ale útulné.“

Zvenku je nové GLC zaoblené, kulaté, přesně v souvislosti s ostatními modely značky a aktuálním designovým jazykem, což mne trochu mrzí, předchozí hranaté GLC (GLK) se mi líbilo mnohem víc, což ale říkám jako člověk, jehož ideálem krásy je Lancia Delta Integrale nebo Rubikova kostka. Kulatá tvář mi neimponuje, ale také nevadí.

Jízdní projev bych okomentoval ve dvou rovinách – co do komfortu se mi GLC líbilo, bylo pohodlné, plavné, příjemné i bez příplatkového vzduchového podvozku, byla raodst s ním jezdit, uměla se docela vkusně poskládat do zatáček, zavděčilo se na dálnici. V rovině výkonu – ano, šestiválec je šestiválec, ale taky foukaný čtyřhrnek byl dostatečně silný na dálniční jízdy i s ní spojené předjížděcí manévry, pokud člověk ručně poručil převodovce co má dělat, nebyl to problém, v případě sázky na automat byla jízda klidnější, sametovější, ale také uváženější.

Spotřeba? Nejezdil jsem nijak pomalu, ve smyslu pravidel silničního provozu jsem jezdil spíše dynamicky než opatrně a dostal jsem se na deset litrů. Stačilo by mírně ubrat a myslím, že bych se dostal někam k devíti. Za mne v pořádku, od benzínového auta nečekám apetit „za pět,“ ve spojení s kultivovaným projevem, já jsem byl spokojený.

Spokojenost by pokračovala i v závěru, pokud bych měl auto platit? Asi ne zcela, při pohledu do ceníku jsou tady možnosti právě od „konkurenční“ nafty, nicméně pokud potřebuje či chcete benzín, cena není asi prioritou v rozhodování, a tak jen potřebujete vědět, že v základu dáte za GLC 300 1,3 milionu, s příplatky jako u „našeho“ vozu se pak cena dostane na 1,58 milionu Kč. Benzínové SUV asi nebude zřejmě pro každého, ale ten, kdo odvrací tvář od dieselu, by měl být spokojený.

7.6.2018 8:45| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist