Mercedes-AMG GT R představen na pražském Chodově

Poprvé se zelená bestie ukázala na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, my jsme se jí postavili tváří v tvář na dnešním českém představení.
mercedes-benz-amg-gt-r-predstaven-na-prazskem-chodove.jpgCelá galerie 19 Zdroj: archiv redakce

Nejprve to, co nevíme a to je cena, za kterou se bude auto prodávat, nicméně vše ostatní už je známé a jasné, třeba to, že auto bude k dispozici během příštího roku, a že v Čechách se očekává zájem řádově deseti kupců s vyhraněným vkusem, kteří unikátní charakter GT R dokáží ocenit.

Srdcem vozu je motor 4.0 V8 s dvojicí turbodmychadel, umístěný za přední nápravou (zajímavostí je kryt motoru, pokud zvednete víko, který ve skutečnosti ukrývá lehké díly vozu a nádoby s technickými kapalinami, samotný agregát je mnohem blíž k volantu pro lepší vyvážení. Výkon oproti „běžnému“ GT S posílil na 585 koní a 700 Nm, díky čemuž stroj zvládne sprint na stovku za 3,6 sekundy a maximální rychlostí je 318 km/h.

Je zajímavé, že vůz je lehčí než jeho „eskový“ sourozenec, a to navzdory přidaným technologickým vychytávkám, a může za to hlavně karbon a magnézium, co mohlo být odlehčeno, tak odlehčeno také bylo. Nicméně zpět k motoru, který přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a elektronicky řízený diferenciál stylem trans-axle pohání zadní kola – s aktivním natáčením! Aktivní je i aerodynamika, počínaje žebrováním na přední mřížce, a konče například karbonovým krytem motoru, který se umí pohybovat ve vertikálním směru a vytvářet tak přítlak.

Sedačky jsou anatomické, o tom žádná, a lze bez příplatku volit buď „čistokrevné“ anatomy anebo sesle s možností nastavení a komfortnějším ražením. Nastavovat lze kontrolu trakce, v závodním režimu se vypne veškerá elektronická pomoc a řeší se delikátnost chování brzdových komponent ve vztahu k přilnavosti, a tak podobně, tohle už je vysoká škola závodnická. Mluvili jsme o aktivní aerodynamice, „nemrtvé“ jsou i motor či převodovka v rámci uložení, i tady lze volit nastavení, které buď je komfortní, anebo naopak přenáší tuhost prostřednictvím rázů k řidiči.

Speciální podvozek, výfuky střídající práci buď středovou koncovkou anebo skrytými postranními výdechy, chlazení brzd a aktivní chlazení turbodmychadel – o jednotlivých detailech by šlo mluvit hodiny a hodiny a v žádném případě by to nebyla nuda. Závěrem zpráva o tom, že GT R je unikátní stroj, který bude v několika letech vyráběn v omezených kvótách, ovšem definovaných dostupností jednotlivých komponent a ne limitovaných striktním předpisem o uzavřené sérii ve snaze zvýšit atraktivitu. Takže šanci koupit si GT R má (skoro) každý.

4.10.2016 8:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist