Mercedes-AMG GT (2015) se chlubí akustikou svého přeplňovaného motoru 4.0 V8

Nový motor stuttgartského konkurenta Porsche 911 a Jaguaru F-type nabídne čtyři jízdní režimy doplněné na míru naladěnou zvukovou stopou. Bude umělá?
mercedes-amg-gt-2015-se-chlubi-akustikou-sveho-preplnovaneho-motoru-4-0-v8.jpg Zdroj: archiv redakce

Skládačka odhalující nový Mercedes-GT AMG zatím ještě kompletní není, koncern Daimler nicméně s radostí využívá každou příležitost, aby mohl lačným médiím podhodit další a další pamlsky doplňující v současnosti známé detaily o chystaném sportovním modelu. Nově nám bylo prozrazeno něco dalšího o pohonné jednotce.

Jak už asi víte, mezi předními koly, co nejblíže středu auta bude umístěný vidlicový osmiválec s interním kódovým označením M178. Agregát má objem 3982 centimetrů krychlových, využívá mazání se suchou vanou, přímé vstřikování a dvě turbodmychadla dodávající maximální plnící tlak 1,2 baru.

Tohle všechno bude stačit na vyprodukování 462 koní v základním provedení, respektive až 510 koní při 6250 otáčkách za minutu a 650 newtonmetrů při 1750 až 4750 ot./min. v případě, že se bude jednat o výkonnější variantu.

Přestože tady máme přeplňovanou V8, bude schopna roztočit se až na 7200 otáček a ve spojení se sedmistupňovou převodovkou umístěnou u zadní nápravy zvládne vystřelit auto z 0 na 100 km/h za méně než 3,9 sekundy. Maximální rychlost AMG GT bude 312 km/h a průměrná papírová spotřeba vyjde jen na těžko uvěřitelných 9,3 litru na sto kilometrů.

Nyní Mercedes poodhaluje také zvuk nové pohonné jednotky, na kterém si jeho konstruktéři podle nejnovějšího videa zjevně zakládají. Kromě toho, že motor považují za srdce celého vozu, říkají, že startovat jej bude nejlepší s pootevřenými dveřmi. Řidič bude mít na výběr jeden ze čtyř jízdních režimů a každý z nich dostal na míru upravenou akustiku.

Jestli si bude nové AMG pomáhat také různými triky, jako jsou kupříkladu elektronické zvukové generátory či propustné membrány v motorové přepážce, automobilka nespecifikuje, zrovna tohle by nás však dnes překvapilo už jen stěží.

18.7.2014 10:22| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist