Mercedes-AMG GT (2015): biturbo osmiválec M178 představen do posledního šroubku

Nabídne výkon 462 anebo 510 koní a kromě nepřímého nástupce modelu SLS bude pohánět hned několik dalších modelů sportovní divize AMG.
mercedes-amg-gt-2015-biturbo-osmivalec-m178-predstaven-do-posledniho-sroubku-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: archiv redakce

Ve chvíli, kdy koncern Daimler vypustí tiskovou zprávu společně s fotografiemi nového Mercedesu-AMG GT, dost možná o něm už nebudeme mít co psát díky průběžnému zveřejňování nových a nových technických detailů. Automobilka tímto způsobem právě vyzradila další neznámé podrobnosti ke strojovně pod přední kapotou.

Že bude zadní kola roztáčet motor 4.0 V8 se dvěma turbodmychadly, jsme už několikrát psali, tentokrát však můžeme vzít zbývající data skutečně z gruntu. Pohonná jednotka má přesný objem 3982 cm2, vrtání a zdvih činí 83,0 x 92,0 mm a dvě řady válců svírají úhel 90 stupňů. Kompresní poměr přitom není s ohledem na přeplňování nijak nízký, Mercedes uvádí hodnotu 10,5:1.

Zatímco osmiválec s interním označením M178 bude schopen rozpohybovat své vnitřnosti na 7200 otáček, kde jej v rozletu típne elektronický omezovač, otáčky maximálního výkonu jsou poněkud nižší. Biturbo vyprodukuje v silnějším provedení 510 koní při 6250 ot./min. a nejvyšší točivý moment 650 newtonmetrů v rozmezí od 1750 do 4750 ot.

Samotný agregát se suchou vanou, olejovou náplní o objemu devět litrů a čerpadlem schopným přečerpat až 250 litrů maziva za minutu využívá hliníkovou klikovou skříní, kované aluminiové písty a povrchovou úpravu válců nazvanou Nanoslide, která je podle Mercedesu dvojnásobně tvrdší ve srovnání s ocelovou litinou a tisková zpráva říká, že je automobilka využívá rovněž v motorech V6 v monopostech F1.

Hlavy válců vyrobené ze zirkonové slitiny poskytují místo čtyřem vačkovým hřídelím s variabilním časováním, celkem třiadvacítce ventilů a jednotkám přímého vstřikování pracujícím v rozmezí od 100 do 200 barů. Obě turbodmychadla našla své místo právě uprostřed mezi hlavami, kde jsou schopny roztočit se až na 186 tisíc otáček za minutu a vyprodukovat přitom nejvyšší tlak omezený na 1,2 baru.

Celý motor bez náplní váží relativně skromných 209 kg, pochopitelně plní normu EU6 a kromě modelu AMG GT se již brzy objeví rovněž pod kapotou nového Mercedesu C 63 AMG. Jestli i tam bude mít 510 koní anebo v základu dorazí s výkonem sníženým na 462 koní, jako tomu bude i v případě GT, dnes zatím nevíme, každopádně ve své špičkové formě nabídne M178 až 128 koní a 163 newtonmetrů na litr.

25.7.2014 3:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist