Mercedes-AMG GT Roadster a GT C Roadster (2016): otevřená verze jede až 316 km/h

(+ video) Zadní řiditelná náprava z GT R a hned dvě varianty motoru 4.0 V8, z nichž ta ostřejší překonává i kupé GT S. S výkonem 557 koní zvládne stovku jen za 3,7 sekundy.

Sportovní model koncernu Daimler postavený s cílem ukrást zákazníky Porsche se dočkal své druhé karosářské varianty. Tím je očekávaný kabriolet, tedy i podle jména spíše roadster s plátěnou střechou. Když už jsme u ní, je třívrstvá, můžete si ji objednat v černé, červené, respektive béžové a lze ji ovládat do rychlosti 50 kilometrů v hodině. Sklopení celé konstrukce sestávající z hliníkových, hořčíkových a ocelových komponentů přitom zabere pouze jedenáct sekund.

GT Roadster má pod přední kapotou stejně jako jeho sourozenec dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru a v nabídce je stejně jako kupé ve dvou výkonových variantách. A překvapivě obě mají vyšší výkon než v uzavřeném modelu. Standardní auto má 476 koní a 630 newtonmetrů, zatímco ekvivalentní kupé „pouze“ 462 koňských sil a 600 Nm.

Roadster je proto schopen navzdory vyšší provozní hmotnosti (1670 vs. 1615 kg) vyrovnat se svou dynamikou kupé a na stovku zrychlí za identických 4,0 sekundy. Pokud jde o maximálku, kabrio nepatrně zaostává, ačkoli 302 kilometrů v hodině je oproti 304 km/h hodnota spíše k akademické debatě.

Pak tady máme GT C Roadster, který ale nelze považovat za zcela to samé jako GT S v případě standardní karosářské varianty. „Esko“ má 510 koní, 650 newtonmetrů, jede 310 a na stovku vystřelí za 3,8 sekundy, nicméně „Céčko“ jede ještě lépe. Dostalo 557 koňských sil, nejvyšší točivý moment stoupl na 680 Nm a stovka za 3,7 s a maximálka 316 km/h naznačuje, že GT C je zkrátka něco mezi GT S a GT R (3,6 s a 318 km/h).

Aby se roadster lépe vypořádal s vyššími výkony a lepší dynamikou, dostal řízení kol zadní nápravy z vrcholného modelu GT R, stejně tak elektronicky řízený samosvorný diferenciál a také aktivně ovládané klapky v předním nárazníku, které se umí během vteřiny otevřít či zavřít a jsou součástí aktivního ovládáni chladicího systému.

15.9.2016 11:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist