Mercedes-AMG GT Roadster a GT C Roadster (2016): otevřená verze jede až 316 km/h

(+ video) Zadní řiditelná náprava z GT R a hned dvě varianty motoru 4.0 V8, z nichž ta ostřejší překonává i kupé GT S. S výkonem 557 koní zvládne stovku jen za 3,7 sekundy.
mercedes-amg-gt-roadster-a-gt-c-roadster-2016-otevrena-verze-jede-az-316-km-h-1100x618.jpgCelá galerie 30 Zdroj: archiv redakce

Sportovní model koncernu Daimler postavený s cílem ukrást zákazníky Porsche se dočkal své druhé karosářské varianty. Tím je očekávaný kabriolet, tedy i podle jména spíše roadster s plátěnou střechou. Když už jsme u ní, je třívrstvá, můžete si ji objednat v černé, červené, respektive béžové a lze ji ovládat do rychlosti 50 kilometrů v hodině. Sklopení celé konstrukce sestávající z hliníkových, hořčíkových a ocelových komponentů přitom zabere pouze jedenáct sekund.

GT Roadster má pod přední kapotou stejně jako jeho sourozenec dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru a v nabídce je stejně jako kupé ve dvou výkonových variantách. A překvapivě obě mají vyšší výkon než v uzavřeném modelu. Standardní auto má 476 koní a 630 newtonmetrů, zatímco ekvivalentní kupé „pouze“ 462 koňských sil a 600 Nm.

Roadster je proto schopen navzdory vyšší provozní hmotnosti (1670 vs. 1615 kg) vyrovnat se svou dynamikou kupé a na stovku zrychlí za identických 4,0 sekundy. Pokud jde o maximálku, kabrio nepatrně zaostává, ačkoli 302 kilometrů v hodině je oproti 304 km/h hodnota spíše k akademické debatě.

Pak tady máme GT C Roadster, který ale nelze považovat za zcela to samé jako GT S v případě standardní karosářské varianty. „Esko“ má 510 koní, 650 newtonmetrů, jede 310 a na stovku vystřelí za 3,8 sekundy, nicméně „Céčko“ jede ještě lépe. Dostalo 557 koňských sil, nejvyšší točivý moment stoupl na 680 Nm a stovka za 3,7 s a maximálka 316 km/h naznačuje, že GT C je zkrátka něco mezi GT S a GT R (3,6 s a 318 km/h).

Aby se roadster lépe vypořádal s vyššími výkony a lepší dynamikou, dostal řízení kol zadní nápravy z vrcholného modelu GT R, stejně tak elektronicky řízený samosvorný diferenciál a také aktivně ovládané klapky v předním nárazníku, které se umí během vteřiny otevřít či zavřít a jsou součástí aktivního ovládáni chladicího systému.

15.9.2016 11:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist