Mercedes-AMG S 65 Cabriolet (2016): z nuly na sto za 4,1 sekundy, bez střechy za 17 s

Německý koncern Daimler představil vrcholnou verzi kabrioletu třídy S, model vyladěný ve sportovní divizi AMG nabídne dvanáctiválec o výkonu až 630 koní.
mercedes-amg-s-65-cabriolet-2016-nuly-na-sto-za-4-1-sekundy-bez-strechy-za-17-s-1100x618.jpgCelá galerie 17 Zdroj: archiv redakce

Výrobců nabízejících kabriolety s motory V12 dnes už mnoho není, automobilka Mercedes si však svou pozici v tomto segmentu drží hned několika modely. Tím nejnovějším přírůstkem je dvoudveřová třída S s plátěnou střechou, která adaptovala šestilitrový dvanáctiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel.

Jeho přesný objem činí 5980 centimetrů krychlových, dostal kovanou klikovou hřídel, hliníkovou klikovou skříň a je schopen vyprodukovat 630 koňských sil v rozmezí od téměř dieselových 4800 do 5400 otáček za minutu. Nejvyšší točivý moment rovných 1000 newtonmetrů je pod plynem od 2300 do 4300 ot./min.

AMG S 65 Cabriolet kombinuje svou pohonnou jednotku se sedmistupňovým automatem a jak se asi dalo očekávat, navzdory své hmotnosti kolem 2,2 tuny jsou jeho dynamické parametry omračující. O nuly na stovku umí tento dekapitovaný mastodont akcelerovat za 4,1 sekundy (což je tabulkově identický čas s kupé), zatímco jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 kilometrů v hodině.

Nový kabriolet postavený na dvacetipalcových kolech a pneumatikách o rozměru 255/40 ZR20 vpředu a 285/35 ZR20 vzadu využívá klasickou plátěnou střechu, kterou je možné ovládat do rychlosti 50 km/h a její sklopení anebo rozložení trvá j sedmnáct sekund. Přestože se Mercedes konkrétními hodnotami nepochlubil, sebevědomě tvrdí, že karoserie kabria má identickou torzní tuhost jako kupé při zachování hmotnosti. Tvrdí, že za tímto úspěchem stojí materiálový mix konstrukce využívající hliník v přední i zadní části auta a ke slovu se dostala rovněž hořčíková slitina.

Jelikož zde máme vrcholný model značky, snad nepřekvapí, že vůz jezdí standardně na vzduchovém podvozku upraveném pro potřeby nejvýkonnějšího motoru a za příplatek jsou kromě jiného k mání i karbon-keramické brzdy o průměru 420 mm vpředu a 360 mm vzadu.

14.12.2015 12:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist