Mercedes GT AMG (2015): osmiválcový zabiják 911 dostane V8 o výkonu 530 koní
autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-Benz AMG GT > Mercedes-AMG GT (2015) oficiálně odhaluje svůj interiér a zbaví se jména Benz
Mercedes-AMG GT (2015) oficiálně odhaluje svůj interiér a zbaví se jména Benz
Potomci a příznivci autora motorové tříkolky z roku 1885 pravděpodobně nebudou mít pro poněkud kontroverzní rozhodnutí Daimleru moc velké pochopení, každopádně v označení nepřímého nástupce modelu SLS AMG vypadne jméno Benz. Automobilka potvrdila, že vůz ponese označení Mercedes-AMG GT a při této příležitosti nám dovolila vůbec poprvé nahlédnout do hotového interiéru.
Konkurent Porsche 991 vyvíjený pod interním kódovým označením C190 se zbaví „racčích křídel“ a přístup na dvojici masivně konturovaných a kůží čalouněných sedadel zajistí klasicky otevírané dveře. Jak sami vidíte, Mercedes při návrhu vnitřního prostoru příliš nespekuloval a použil styl a detaily známé třeba z nejnovější třídy C.
Pracovišti řidiče bude dominovat tříramenný volant se zkosenou spodní částí a potažený kombinací kůže-alcantara, i když nemůžeme vyloučit, že to, co na první pohled vypadá jako umělé vlákno, je ve skutečnosti pravá přírodní useň. Druhým výrazným prvkem jsou čtyři kruhové výdechy uprostřed palubní desky, které by v lehce škodolibých jedincích mohly vyvolávat nutkání k pronášení jízlivých poznámek o spojitosti s ingolstadtskými vozy.
Třetím a dost možná nejcharakterističtějším detailem interiéru GT je značně přizvednutá, kontrastně zbarvená středová konzole, která je částečně z karbonu a plynule přechází do tunelu. Obsahuje jednak v horní části uspořádaná tlačítka klimatizace, především pak ale volič standardně dodávané sedmistupňové dvouspojkové převodovky a ovladač systému Comand s integrovaným touchpadem.
Jako bonbónky jsou po stranách uložená tlačítka ovládání trakce a programu ESP, lze jimi měnit charakteristiku adaptivních tlumičů, po vzoru Porsche bude možné upravovat hlasitost výfukového systému motoru 4.0 V8 biturbo o výkonu kolem 530 koní, ale hrát si bude možné také s nastavením převodovky či celkové charakteristicky auta uložené pod jedním ze čtyř dostupných režimů.
Poslední dvě tlačítka poslouží k nastartování pohonné jednotky a ovládání hlasitosti audio soustavy, a přestože nedokážeme odhadnout, jestli je tento koncept ergonomicky v pořádku, rozhodně můžeme říci, že nevypadá špatně.
Co dále první dvě fotografie prozrazují? Třeba to, že navigace bude využívat mapové podklady Google, že zde bude pár dalších panelů z karbonových kompozitů anebo že vnější zpětná zrcátka budou uložená na černých vystouplých stopkách. Další zkoumání necháme na vás, opravdu je na co se dívat.