Mercedes-AMG C 63 Coupé a C 63 S Coupé (2015): váha až 1,8 tuny, na stovce za 3,9 s
autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-AMG C 63 Cabriolet (2016): s větrem o závod s výkonem 476 nebo až 510 koní
Mercedes-AMG C 63 Cabriolet (2016): s větrem o závod s výkonem 476 nebo až 510 koní
Čtyřlitrový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který byl poprvé nasazen v Mercedesu-AMG GT, našel dalšího hostitele. Tato pohonná jednotka se nově zabydlela také pod přední kapotou kabrioletu třídy C a k mání bude hned ve dvou výkonových variantách.
Pod obchodním označením Mercedes-AMG C 63 Cabriolet dostanete model s maximálním výkonem 476 koní při 5500 až 6250 otáčkách za minutu a nejvyšším točivým momentem 650 newtonmetrů dostupných v rozmezí 1750 až 4500 ot./min. Ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou je tento vůz – o ne zrovna muší váze 1910 kg (s eurobalastem) – schopen akcelerovat na stovku za 4,2 sekundy a jezdit elektronicky omezenou rychlostí 250 kilometrů v hodině.
Ostřejší provedení AMG C 63 S Cabriolet disponuje tím samým agregátem, je však naladěný na 510 koňských sil a rovných 700 newtonmetrů při identických otáčkách. Dynamika 1925 kg vážícího auta je velmi podobná, když na stovku zrychlí za 4,1 sekundy a maximálka zůstává na hodnotě 250 km/h, zakoupením paketu AMG Driver’s je nicméně možné posunout ji na 280 kilometrů v hodině.
Zatímco slabší vůz postavený na osmnáctipalcových kolech disponuje standardně dodávaným mechanickým samosvorným diferenciálem, ostřejší auto na devatenáctkách dostalo elektronicky řízené LSD, přičemž podvozek s adaptivními tlumiči máte pokaždé od Mercedesu bez příplatku. Cenovky nových kabrioletů známé v tuto chvíli nejsou, předpokládáme ale, že budou nepatrně vyšší než u srovnatelných Mercedesů-AMG C 63 Coupé.