Mercedes-Benz CLS 350 CDI Shooting Brake

Auto od začátku myšlené jako stylové a elegantní teď nabízí také praktičnost. Daří se anebo jde o spojení nespojitelného?
  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9

RADOSTI
Jízdní vlastnosti, styl, kufr, motor

STAROSTI
Špinící se zadní sklo, opticky menší interiér

Můj vztah k Mercedesu je poměrně zvláštní neboť jako jeden z mála lidi, pohledem přátel a kolegů, patřím mezi nadšence řady R. Už se neprodává, ale když byla v nabídce, nenechal jsem na nic dopustit. Jistěže to bylo tak trochu auto jako od Homera Simpsona, které umělo (skoro) všechno, ale představa luxusního velkého vozu postaveného na základech třídy S, s pohonem všech kol, obrovským kufrem, silným motorem, rozumnou spotřebou (mluvím o 350 CDI) a pohonem všech kol? Pro mne ideální. Shooting Brake je jiný, od podstaty má odlišné zaměření a soustředí se spíše na design a  styl, a přesto se mi líbí také, a to moc.

Čtyřdveřové kupé, jakkoli to zní podivně, mne neoslovilo, a  pokud, tak spíše ve své předchozí generaci než v té současné. Ovšem kombi, které se jmenuje také ne zcela přesně Shooting Brake, mne uchvátilo.Je skutečně elegantní, a co mne překvapilo, tak stejnou měrou praktické.Začnu kufrem, který by nemusel být prioritou u auta tohoto typu, ale pro mne jako pro člověka, který má rád pěkná auta, ale nevyhne se občasnému transportu nadměrného nákladu, je důležitý. Mercedes neuvádí objem zavazadlového prostoru a já jsem kolem neběhal s měřidlem, ale naložil jsem do auta krabici od velké plazmové televize. Popravdě jsem nečekal, že se tam vejde, ale kufr je hluboký a široký. Svažující se střecha neumožňuje přepravovat náklad typu lednička, pokud by to snad někoho napadlo, ale cokoli běžného převezete bez problémů. Lyže jsem protáhl přes kufr a sklopené zadní sedadlo.

Nepraktická je podlaha kufru, materiál, že kterého je vyrobena. Jde o ušlechtilé dřevo, díky kterému vypadá dno zavazadelníku jako paluba jachty, ale cokoli tvrdšího zanechá při manipulaci na povrchu nesmazatelnou stopu. Ale jde o volbu, kterou nemusíte při zadávání objednávky u prodejce vyžadovat.A ještě jedna výtka ke kufru. Svažující se střecha vypadá elegantně, ale díky velkému zkosení se dost špiní. Jel jsem za pošmourného počasí a defacto jsem přišel na sto kilometrech o celou zásobu ostřikovače, protože každých pár set metrů jsem musel totálně zanesené zadní sklo omýt. Daň za design.

Naftový šestiválec mám rád pro jeho výkon a spotřebu, je úchvatné, že lze díky spojení pohonu zadních kol a 350 CDI s výkonem 265 koní jezdit za nějakých osm, devět litrů. Auto je při tom velice rychlé, na stovku se dostane za 6,6 sekundy, maximálka je omezená na 250 km/h a pokud patříte mezi milovníky vlny točivého momentu, tak vás 620 Nm dostupných v rozmezí 1600 až 2400 otáček uchvátí.


Karbonový interiér přijde na pěknou sumičku, ovšem s imitací si ho nespletete!

Škoda jen, že sedmistupňová převodovka nemá polohu klasického „neutrálního“ jízdního režimu, je tady eco-mód jako standard, který působí tak nějak utlumeně a pak sport. Právě v tomto nastavení je auto svižné, dychtivé, rychlé. Já bych ale uvítal „něco mezi sportem a ecem.“ Možná je tohle nějaký standard poslední doby, ten samý pocit potřeby mezistupně u  převodovky jsem měl u našeho dlouhodobě testovaného Peugeotu 508 SW.

U sportovně – elegantního auta jsem měl zpočátku obavu, aby nebylo zbytečně tvrdé. Planou obavu, nastavení podvozku mi přišlo později vyvážené. V zatáčkách na mne působilo CLS Shooting Brake jistě, pevně solidně, na nerovnostech a výmolech nepřecházely rány skrz podvozek k posádce. Dobrá práce. Ve volantu jsem necítil mnoho informací, nicméně cosi ano, auto s pohonem zadních kol se mi líbilo víc, než Mercedesy s pohonem všech kol, typické svou nedotáčivostí.


Téměř černá magie. CLS má velký kufr, a přesto vypadá pořád velmi elegantně.

V interiéru jsem si lebedil… vizuálně přiléhavá kabina je ve skutečnosti větší, než opticky působí, sedačky jsou pohodlné, ideální na dlouhé cestování, ergonomie příkladná. Cena základní verze se čtyřválcem je 1 433 850 Kč a to je specifikace, kterou bych si já osobně neobjednal. Myslím si, že pokud se k nějakému modelu čtyřválec nehodí, tak je to právě CLS. Startovní cena pro Shooting Brake se šestiválcem je o necelých sto tisíc vyšší, a to konkrétně znamená 1 524 600 Kč.

DOPORUČUJEME: Policejní auta, na která si musíte dát opravdu pozor

Slovo „startovní“ je důležité, protože si s příplatky můžete auto vybavit obvyklými záležitostmi typickými pro Mercedes, a rázem zvednout pořizovací cenu řádově o stovky tisíc korun, milion. Lak karoserie Designo přijde na 112 tisíc Kč, disky AMG ocenili u Mercedesu na 77 tisíc, sytém BangOlufsen vyjde na 125 tisíc, Led Light Systém je za 45 tisíc, exteriérová sada AMG z karbonu vyjde na 120 tisíc korun, čalounění Designo je za 130 tisíc Kč. Výběr a výsledná cena jsou jen a jen na zákazníkovi a horní hranice téměř neexistuje.

Verdikt
Chtěl jsem najít nedostatky Mercedesu CLS 350 CDI Shooting Brake, ale nepřišel jsem na nic zásadního. O podlaze jsem mluvil, ale to je detail, který nemusíte mít. Věčně špinavé sklo zadních dveří? Ano, to mne za jízdy na blátivých silicích vadilo. Jízdní vlastnosti? Vynikající, a kombinace motoru, automatické převodovky a pohonu zadních kol pro byla mne ideální. Vlastně ta nejlepší. Verdiktem tak asi může být to, že se CLS 350 CDI Shooting Brake posunuje v mém osobním žebříčku na pozici nejatraktivnějšího Mercedesu současné prodejní nabídky.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcešestiválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2987
Převodovkasedmistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)195/265 v 3800
Točivý moment (Nm)620 v 1600 - 2400 ot./min.
0-100 km/h (s)6,6
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)6,1
Objem nádrže (l)89
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4956
Šířka (mm)2075
Výška (mm)1516
Provozní hmotnost (kg)1830
Ceny
Základní cena modelu1 433 850 Kč
Základní cena test. verze1 524 600 Kč
12.4.2013 6:30| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist