Kia ceed SW na českém trhu: první dojmy

Automobilka Kia uvedla na český trh tři modely naráz. My jsme se v rámci této trojité prezentace krátce svezli v model ceed SW.

Tak tady máme první dojmy. A to doslova, dojmy, ne komplexní recenzi, protože v rámci novinářských jízd bylo na testování málo, velmi málo času, a když odečtu nutnou dobu na pár fotek, tak jsem na několika minutách. Čili toto opravdu nepovažujte za plnohodnotný test, to v žádném případě. Jen první postřehy.

Na začátku je třeba říct, že SW toho má velmi společného s klasickým pětidvéřovým hatchbackem, vše je identické kromě o pár milimetrů odlišné výšky a délky s diferencí necelých dvaceti centimetrů. Takže je velmi snadné odrazit se od testu ceedu, který už máme za sebou.

Dál už jen zkratkovitě. Převodovka mi přišla taková, jak to jen říct a nepoužít slovo nedotažená… snad svéhlavá. Jde o to, že řazení na mně nepůsobilo přesným dojmem, jako kdyby se kvaltům nechtělo do svých pozic.
U řízení jsem spíše jen tušil, kam auto zatočí, než abych přesně směroval do stopy. Byl tam nějaký posilovač s proměnným účinkem? Sedačky bych řekl nepatřily mezi nejpohodlnější, je ale fakt, že jsem se nezdržoval s jejich nastavováním a v rámci časové úspory sedl a jel.Kia ceed, do které jsem sedl, měla ve svých útrobách manuální šestikvalt, který byl napojen z jedné strany na kola přední nápravy a z druhé na atmosférický čtyřválec s objemem 1,6 litru. Šestnáctistovka nabízela výkon 135 koní v 6300 otáčkách a točivý moment 164 Nm v 4850 otáčkách. Což znamenalo jediné, už od zatáčku mi bylo jasné, že aby auto trochu jelo, budu muset hnát motor do otáček. Ani blízko omezovače mi ale nepřišla dynamika nijak oslnivá, při představě, že podobný výkon má třeba Suzuki Swift Sport, působící mnohem agilněji, jsem tento stav připisoval špatnému zajetí testovacího auta.


Osobní názor na vzhled? ceed se mi líbí. Jako kombi možná ještě víc než 5dv.

Byl bych velice nerad, kdyby vznikl dojem, že mým pohledem na autě není nic dobrého, nebo že na něm z nějakého osobního, skrytého důvodu, nechci nechat nit suchou. Ne, opak je pravdou. Uvědomil jsem si, že u ceedu SW vidím nedostatky zřetelněji z toho důvodu, že na mne působí jako o třídu dražší a dospělejší auto a já očekávám vyšší úroveň „dokonalosti.“

Kia Cee’d fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Ceed fotogalerie

Třeba kabina., Když vzpomenu na první setkání se ceedem kdysi dávno před lety, tak tohle auto od něj bylo na hony vzdálené, a tvářilo se jako německý prémiový stroj. Výbava úchvatná, materiály na první pohled atraktivní, s masivním, robustním a trvanlivých dojmem.Dvě věci, o kterých se musím zmínit. Spotřeba – nemohu bohužel sloužit, protože dlouhodobá by byla na těch pár kilometrech irelevantní. No, dobrá, tak se mi na palubce rozsvítilo po vynulování na startu hrozivých dvacet litrů. Když jsem sledoval okamžitou spotřebu, bylo tam něco mezi pěti a deseti litry (číselník nebyl, jen proužek, který se podle spotřeby vybarvoval tak rychle, že reálná stav jsem nebyl schopný určit). Odhaduji, cca sedm litrů?



Počítač byl vynulovaný a po pár metrech ve městě …? Počkejme si na test.

Kufr. Na tiskové konference sebou obvykle nevozím přepravky se zeleninou, tašky s nákupem, lyže nebo sekačku, takže nevím, jak lze kufr využít prakticky. Zavazadelník nových SWček má 528 litrů v základu a 1642 litrů se sklopenými sedačkami, a na mne v žádném případě nepůsobil jako malý.

Jak sem říkal, ceed na mne působil mnohem honosnějším a prémiovějším dojmem něž jakým by měl, takovou výbavu a kvalitu materiálů bych čekal o kategorii výš.



Barevná škála je teď širší, na výběr je deset odstínů. Červená vypadá dobře..

Závěrem prohlásím (a znovu upozorňuji na to, že jsem v autě seděl velice krátce a že klasický test může proběhnout a také proběhne jinak), že ceed SW 1.6 GDI má sice své mouchy, ale celkovým pohledem se jeví jako velice dospělé a praktické auto. Se slušnou cenou, ta u této motorizace začíná na 364 980 Kč. Pocitově na mne působí nová Kia ceed jako mnohem dražší auto, bez ceníkových znalostí bych cenu nového SW jen na základě krátké osobní zkušenosti odhadoval na čásku o osmdesát, sto tisíc víc.

Filip Rakovan

DOPORUČUJEME: První jízda Kia ceed 1.4 CVVT

19.10.2012 11:05| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist