Impreza odchází, WRX STI zůstává

Ostré Subaru si na změny počká ještě tři roky. Dorazí rovnou jako samostatný model nezatížený nadměrným růstem segmentu C (a tedy modelu Impreza).

Třída, do níž patří také rodinné hatchbacky jako Subaru Impreza, ve svém blahobytném kynutí dávno přerostla rozměry, které lze ve světě dostupných sportovních vozů považovat za mravné. Rodinám dělají obrovská auta radost, jenže třeba v rally se poslední generace vozů segmentu C ukázala jako příliš velká. WRC přezbrojilo na menší stroje, a není náhoda, že to samé chystají Japonci.

Z Imprezy WRX a Imprezy WRX STI se má v příští generaci stát pouze WRX a WRX STI. S napojením na Imprezu skoncuje Subaru prý už v roce 2014, nové modely budou menší a lehčí, tedy jako dřív. Takový návrat ke kořenům. Co však bude do té doby? Podle všeho nic. Pokud se poslední zprávy nemýlí, bude Subaru dál prodávat současné WRX STI (jméno Impreza z ceníku zmizelo před rokem, slabší WRX už se neprodává). Za tři roky pak ostrým modelům pořídí rovnou zmiňovaného nástupce v karoserii šité na míru, místo přešívaného rodinného kabátku.To je rozumné. Jakkoli WRX STI stále umí uchvátit a rozbušit srdce, rozměry a hmotnost mu začínají být na obtíž. Změna pravidel WRC navíc znamená, že Subaru má do seriálu přivřené dveře, pokud by se snad chtělo vrátit. Menší WRX a STI by mohla i dál sloužit jako homologační speciál, pokud by taková potřeba vyvstala (pokud má Subaru pud sebezáchovy, vyvstane).

Důvodem může být už motor. Současné dvouapůllitrové STI jezdí rychle, jenže proti strojům jako DS3 WRC je hotový náklaďák. Soutěžní supermini mají přeplňované šestnáctistovky, které by poslední generaci modrého sedanu snad ani neutáhly. S nižší hmotností, menší jednotkou, ale se stále stejnými třemi stovkami koní by WRX STI mohlo opět patřit k nejrychlejším autům, jaká můžete mít za milion.O prodeje podle všeho nemá strach ani samotné Subaru. Písmena WRX si za posledních deset let vybudovala mezi zákazníky takovou pověst, že zmizení slova Impreza před nimi nejspíš nikdo nepostřehne. Model postavený od základu jako ostrý, tedy méně kompromisní řekněme s výkonem přes dvě stě koní v základní verzi a praktičností až na druhém místě, by dokonce mohl dát Subaru v rally velkou výhodu. Při automobilových soutěžích je každý kompromis na obtíž.

autoweb.cz

23.9.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist