Honda CR-V sází na technologie a prostor (první jízdní dojmy)

Na první pohled vypadá podobně jako předchozí generace, ale pod slupkou je to úplně nové auto. Honda CR-V má našlápnuto k dalším úspěchům.

Foto: Honda

První generace úspěšné Hondy CR-V se na světle světa objevila už v roce 1995 a postupem času se vůz stal nejlépe prodávaným SUV na světě. Japonská automobilka od té doby svůj podařený model neustále vylepšuje a v současných měsících dokončuje uvedení na trh nové, již páté generace. Ta zvnějšku je podobná té minulé, ale ve skutečnosti vznikla na zbrusu nové platformě.

Nová Honda CR-V vsází na větší rozměry, které jsou patrné už při pohledu na přepracovaný exteriér působící svalnatějším dojmem. Návrháři se však nezaměřili pouze na zmodernizování designu, ale zároveň zapracovali na rozměrech karoserie. Posunutím kol více do rohů byl rozvor prodloužený o 40 milimetrů, čímž byl zvětšen prostor uvnitř vozu.

Návrháři připravili líbivé tvary, které čerpají ze současného designového jazyka značky. Přední část nese typické ostře tvarované rysy moderních CR-V, které doplňují standardně dodávané světlomety s technologií LED. Zadní LED svítilny jsou navržené ve tvaru L a spojené chromovaným pásem, jež je zajímavým designovým prvkem zadní části. Zákazníci si budou moci objednat jeden z osmi různých odstínů karoserie.

Nabídka výbavy obsáhne hned trojici různých rozměrů kol, která budou k dostání ve velikostech 17, 18 a 19 palců. V závislosti na stupni zvolené výbavy se pak stane standardem panoramatická prosklená střecha.

Honda při vývoji kladla důraz na interiér vozu, jehož základní tvary tvoří horizontální linie přístrojové desky, které v kombinaci elegantním designem přináší pocit robustnosti a solidnosti. Spodní část palubní desky byla oproti předchozímu vozu zvednuta, čímž vznikl větší prostor pro nohy řidiče i spolujezdce. Pocit prostornosti probouzí i dostatek odkládacích prostor, z nichž nejdůležitější je schránka uvnitř loketní opěrky se třemi stupni objemu. V závislosti na jejím nastavení dokáže pojmout cokoliv od smartphonu po běžný notebook.

Prodloužením rozvoru kol byl zvětšen prostor v celém voze a každý z cestujících má nyní až o 40 milimetrů více místa. Zvětšením vzdálenosti mezi předními a zadními sedadly mají pasažéři ve druhé řadě sedadel o téměř 50 milimetrů více místa pro nohy. Důležitou novinkou nové generace CR-V je však možnost objednání sedmimístné verze. Výklopná třetí řada sedadel je umístěna v zavazadlovém prostoru, jehož podlaha byla kvůli sedadlům snížena použitím plošší palivové nádrže, jež stále disponuje objemem 57 litrů.

Vnitřek vozu je v základním výbavovém stupni vyhotovený v tmavé látce, s vyššími stupni výbavy je však samozřejmě dostupný s černým koženým čalouněním, u nejvyšších balíčků pak ve slonovinovém odstínu Ivory. Dekorace jsou tvořené obložením s efektem dřeva, které doplňuje lesklé kovové lemování výdechů vzduchu, ozdoby volantu, klik dveří a panelu ovládání klimatizace.

Návrháři zjednodušili uspořádání displejů na přístrojové desce a oproti předchozí generaci CR-V má nový model jen jediný centrální dotykový displej spolu se sedmipalcovým informačním panelem řidiče, který nahradil standardní budíky. Informační displej vyniká jednoduchou čitelností a přehledností.

Širokou škálu moderních technologií na palubě nového CR-V tvoří zároveň adaptivní tempomat (i-ACC), asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu (LKAS), brzdění motorem při deceleraci Early Downshift During Braking (EDDB), systém aktivního brzdění Agile Handling Assist či systém aktivního rušení hluku od motoru (ANC).

Pod kapotu nové Hondy CR-V byl umístěn benzinový motor 1.5 VTEC TURBO, který se poprvé objevil v kompaktním Civicu. Konstruktéři jej však pro použití v SUV drobně upravili, k čemuž patří například použití jiného turbodmychadla. Motor disponuje nejvyšším výkonem 173 koní při 5 600 otáčkách za minutu v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, v případě automatického CVT pak dosahuje 193 koní. Maximální krouticí moment je 220 Nm v rozmezí 1 900 až 5 000 otáček v případě manuální převodovky, 243 Nm mezi 2 000 a 5 000 ot./min. u CVT.

Ve standardu je točivý moment přenášený na kola přední nápravy, ale důležitým stavebním prvkem Hondy CR-V je pohon všech kol označovaný jako „Real Time AWD with Intelligent Control System“, který je použitím vícelamelové spojky optimalizovaný pro efektivní spotřebu paliva a lepší ovladatelnost vozu. V běžných podmínkách upřednostňuje kola přední nápravy a zadní kola připojí například jen při rozjezdu z místa nebo při zaznamenání prokluzu předních kol.

Honda slibuje nejen slušné výkony, k nimž patří akcelerace z nuly na stovku za 9,3 vteřiny a maximální rychlost až 210 kilometrů v hodině, ale i hospodárný provoz. Kombinovaná spotřeba paliva je podle cyklu NEDC 6,3 l/100 km pro modely s manuální převodovkou a pohonem předních kol, 6,6 l/100 km při kombinaci manuálu a pohonu všech kol a 7,1 l/100 km pro modely s CVT a pohonem všech kol.

Důležitých změn doznala i karoserie a podvozek, který je lehčí a tužší než kdykoli dříve. Tuhá karoserie zajišťuje odolnost proti nárazu použitím vysokopevnostní oceli, jíž kombinuje s moderními lehkými materiály. Pevnost rámu karoserie zajišťuje použití výrobní technologie Hot-Stamping. Ve srovnání s předchozí generací CR-V vzrostla torzní tuhost karoserie o úctyhodných 25 %. Vůz by tak měl velmi snadno dosáhnout evropských standardů bezpečnosti a kvality.

Zavěšení je vpředu tvořeno vzpěrami MacPherson, vzadu pak víceprvkovou nápravou. Podvozkové komponenty jsou na obou nápravách podpořené hydraulickým uložením, které poskytuje dostatečnou izolaci od vibrací podvozku. Značka po vzoru modelu Civic použila řízení s dvoupastorkovým elektrickým posilovačem s variabilním převodem, jímž zlepšuje linearitu a přesnost jízdy ve vyšších rychlostech.

My jsme samozřejmě dostali příležitost si novou Hondu CR-V vyzkoušet a už od první chvíle nás upoutala líbivými tvary, které ještě více vynikly v kombinaci červeného odstínu Premium Crystal Red s kontrastními černými plasty. Interiér nabízí opravdu velký dostatek prostoru a lze se pohodlně posadit i na zadní sedadla.

Vysoká pozice za volantem zajišťuje bezpečný výhled do všech stran a samotné rozmístění ovládacích prvků se snaží neodvádět pozornost od sledování cesty před vozem. Drobným zklamáním pro nás byl infotainment, který stále využívá jednoduchou neostrou grafiku, ale je i značně pomalý, což se projeví hlavně při prohlížení okolí na mapě navigace.

Po stránce jízdních vlastností ale není novému CR-V co vytknout. Přestože není rozeným sportovcem, i přes velké rozměry se v zatáčkách chová jistě a jeho podvozek žehlí a přeplouvá nerovnosti s grácií. Jízda v Hondě CR-V je příjemná a její dynamické vlastnosti jsou na vůz této třídy dostačující. Nám nyní nezbývá nic jiného než počkat na podzim tohoto roku, kdy nová generace oficiálně vstoupí na trh a my budeme moci vyzkoušet její praktičnost v redakčním testu.

3.8.2018 2:00| autor: Lukáš Volšický

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist