Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT

Dobré SUV zastarává a konkurence posiluje. Honda má stále co nabídnout, ale není automaticky nejlepší volbou.
  • Dynamika 5

  • Chování na silnici 5

  • Provozní náklady 5

  • Praktičnost 5

  • X-Factor 5

  • Celkové hodnocení 5

RADOSTI
Promyšlený interiér, pohodlný podvozek, dobrý motor

STAROSTI
Horší materiály, mizerná převodovka, vysoká spotřeba

Když jsem před lety poprvé seděl v Hondě CR-V, líbila se mi. Solidní zpracování a pár zajímavých nápadů v interiéru způsobily, že jsem byl za volantem jako doma. Jako by na mě někdo v Japonsku myslel. Ale vzpomínky mohou klamat, zdá se. Kabina Hondy dnes nevypadá tak dobře. Došlo tu ke změnám, ale že by k horšímu? Spíš se změnila měřítka. Kdysi zajímavý volant najednou vypadá, že se o netradiční vzhled jen neúspěšně snaží pár kusy tvrdého plastu. Palubní deska působí stroze, až nezajímavě, a navigaci s dotykovým displejem obsypávají sousty tlačítek. Je nepřehledná a ošklivá. Dojem korunuje okolí voliče převodovky, které vypadá jako laciná čínská imitace sebe sama.

Pochybné kvality interiéru mě zaskočily o to víc, že z venku působí CR-V stále stejně. Je trochu ošklivé, ale velmi sympatickým způsobem. Zůstává zajímavé a mnoho lidí si ho kvůli tomu koupí. Neudělají špatně, Honda vždy patřila k nejlepším ve třídě. Spoustu prostoru vpředu i vzadu doplňuje dobře naladěný podvozek, který staví rychlost v zatáčkách až daleko za pohodlí posádky. Pokud by vám prodejce tvrdil něco o sportovní jízdě, nevěřte mu. Naftové CR-V je tak nesportovní, jak jen může sportovně užitkový vůz být. Na přední pneumatiky se musí opatrně, přesto budou nadávat v každé ostřeji projeté zatáčce. I CR-V se nechá vést svižně, ale sportovní zážitek to nebude. Na řízení plynem rovnou zapomeňte a přesnost ovládacích prvků je spíš průměrná.V minulosti bylo možné koupit CR-V s automatem pouze v kombinaci s benzínovým dvoulitrem pod kapotou. Pokud si tuto verzi někdo pořídil, hořce litoval – auto nejelo a žralo s biblickou nestřídmostí. Příchod nového čtyřválce 2.2 i-DTEC zjednal nápravu a Honda nabídla zájemcům o automat také silný diesel. Benzínová verze v ceníku zůstává, my však důrazně doporučujeme připlatit šedesát tisíc za dvě deci objemu, turbo a privilegium tankovat z černé pistole.

Zážehový dvoulitr má pouhých 192 newtonmetrů točivého momentu, diesel nabídne téměř dvakrát tolik: 350 Nm. Odhadem čtvrtinu z toho spolkne hydrodynamický měnič, takže ani se silou Rudolfa Diesela nejede těžké auto vůbec dobře. Honda oslnivé výkony neslibuje. Udává zrychlení z nuly na sto za 10,6 sekundy a CR-V s automatem je pomalé objektivně i subjektivně. Vzhledem k milionové cenovce nelze jeho výkony označit jinak než slovem mizerné. S manuálem přitom zrychlí stejně vybavený vůz na 100 km/h za 9,6 vteřiny.Automatická převodovka řadí hladce, ale ospale. Auto nikdy nikam nespěchá a silami mrhá tak okázale, až je to nepříjemné. Ucítíte, jak se vám výkon moderního motoru rozplývá pod nohama a v měniči mizí kůň za koněm jako v obrovském mlýnku na maso. Stejně rychle zmizí také vaše peníze z nádrže, nové CR-V nepatří k těm skromným. Honda udává kombinovanou spotřebu 7,4 litru na sto kilometrů, v reálu se však jen s námahou dostanete pod devět.

Na straně motoru chyba není. V Accordu se chová jako silná a úsporná jednotka, pod kapotou CR-V jej o obě ctnosti připravuje automat. Třetí mu ale upřít nedokáže. i-DTEC je tichý a kultivovaný jako málokterý čtyřválcový diesel. Jeho zvuk není nepříjemný, ani vzdáleně nepřipomíná hrubé klapání něktrých konkurentů. To platí i pokud si ho poslechnete zvenku, kde jeho projev netlumí silná vrstva izolace.Připlatit za diesel se vyplatí, na rozdíl od automatu. Ale kde ještě ušetřit? Ani za 1 009 000 korun (nafta+manuál) totiž stárnoucí CR-V valný smysl nedává. Po chvilce koukání do tabulek zjistíte zajímavou věc. Naše verze Top Executive stojí o 140 víc než nižší stupeň výbavy, který ale nepostrádá nic důležitého. Za tuto částku koupíte ošklivou navigaci, radarový tempomat a couvací kameru. Například parkovací senzory najdete už v CR-V Executive za 869 000 Kč, tak na co kameru?

Honda CR-V fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda CR-V fotogalerie

Jediná zajímavá položka je systém CMBS, který pomocí radaru hlídá prostor před autem a reaguje na hrozící nebezpečí. Bohužel nefunguje docela správně a své pravomoci využívá častěji než by měl. Pokud elektronika dojde k závěru, že hrozí nehoda, začne výstražně škubat bezpečnostním pásem řidiče. Následně bude sama brzdit, nejprve lehce a těsně před srážkou naplno. Jenže zbytečné trhání za pás a blikající přístroje vás přimějí nabourat spíš než co jiného. Naštěstí jde vypnout.Verdikt
Chcete-li CR-V v nejvyšší výbavě s automatem, rozmýšlejte dvakrát. Honda stále stojí za úvahu, ale už nesedí na vrcholu třídy zdaleka tak pevně, jak tomu bylo před lety. O slovo se hlásí Ford Kuga, Mazda CX-7 a řada dalších. Honda staví své kvality okolo pohodlí posádky, takže si auto prolezte, a pokud se v něm nebudete cítit dobře, jděte ke konkurenci. Pokud vám kabina sedne, může být CR-V tím pravým.

Ale připlaťte šedesát tisíc korun za diesel. Dvě třetiny z nich získáte zpět, když si nepořídíte mizernou automatickou převodovku. Jistě také vystačíte s výbavou Executive. Za ušetřených 140 tisíc můžete koupit manželce kožich z mláďat polární lišky a přijdete jen o ošklivou navigaci s dotykovým displejem, radarový tempomat a CMBS. Možná si myslíte, že se bez nich neobejdete, ale to je krutý omyl. Je lepší bloudit týden v polích, než být jedinou hodinu vystaven péči systému CMBS.

Martin Plaštiak

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)2199
Kompresní poměr16,3 : 1
Vrtání x zdvih (mm)85 x 96,9
Převodovkapětistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Vpředuvzpěry MacPherson, vinuté pružiny, kapalinové tlumiče, stabilizátor
Vzadudvojité lichoběžníkové závěsy, vinuté pružiny, kapalinové tlumiče, stabilizátor
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením, 293 mm
Brzdy vzadukotoučové, 302 mm
Pneumatiky vpředu225/65 R17
Pneumatiky vzadu225/65 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 ve 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)350 ve 2000-2750 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)84
0-100 km/h (s)10,6
Nejvyšší rychlost (km/h)187
Spotřeba paliva (l/100 km)7,4
Objem nádrže (l)58
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4570
Šířka (mm)1820
Výška (mm)1675
Rozvor náprav (mm)2630
Provozní hmotnost (kg)1782
Celková hmotnost (kg)2220
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)600
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)524
Ceny
Základní cena modelu599 000 Kč
Základní cena test. verze809 000 Kč
Cena testovaného vozu1 049 000 Kč
6.7.2010 8:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist