autoweb.cz > Honda > Honda CR-V > Honda CR-V 2.0 i-VTEC (2014)
Honda CR-V 2.0 i-VTEC (2014)
Dynamika 7
Chování na silnici 8
Provozní náklady 7
Praktičnost 9
X-Factor 9
Celkové hodnocení 8
Radosti
Radost z jízdy, řidičský přístup k věci
Starosti
Na autě už je znát pokročilejší věk
Naváži přibližně tam, kde jsem skončil před pár dny u testu Hondy CR-V s naftovým motorem a automatickou převodovkou. Totiž u oné staromódnosti, až zastaralosti. Věk už je na voze opravdu znát, ale to je v zásadě jasné, tedy přesněji řečeno je to logické a modernizované CR-V už klepe pomalu na dveře.
A pokud jsem si v testu stěžoval na pomalý automat, tak před pár okamžiky mi v mejlu přistála informace, že nové CR-V dorazí se zbrusu novou, moderní devítistupňovou automatickou převodovkou, která neduhy starého mechanismu rázem vyřeší, to jen tak na okraj. A ona staromódnost se týká hlavně přístupu k jízdě a o tom pár řádek později v kapitole ovladatelnost.
Interiér
Právě v interiéru je asi nejmarkantněji znát to, že CR-V už má svá léta. Nic co by vás uráželo, naopak, příjemně vedoucí sedačky s dobrým posezem, volant do ruky, řadící páka v ideální poloze… Ale u grafiky tlačítek, ergonomie a tak dále, ve srovnání s moderní konkurencí, poznáte, že je správné, že CR-V už pomalu strhává plachtu z nástupce. Nicméně staromódnost není ke škodě věci, pokud „věcí“ myslíme jízdu, byť ovládání některých prvků v kabině může být – když ne složitější, tak optikou roku 2015 – zdlouhavější.
Pohon
SUV s atmosférickým benzínovým dvoulitrem to sice není asi nejprodávanější artikl, v době hysterického oslavování nafty, ale právě Honda tyhle motory umí a CR-V není výjimkou – minule jsem nebyl spokojený s 2,2litrovým turbodieselem, dvoulitr mne ale nadchl. Cítil jsem jakousi mírnou nechuť agregátu do otáček, jako kdyby motor někdo přiškrtil, zejména když si pamatuji dřívější motory této automobilky, ale i tak bylo příjemné dvoulitr hnát vysoko k omezovači.
Příjemné, respektive nutné, protože pohonná jednotka nedisponuje nijak omračujícím točivým momentem, výkon 155 koní je podpořen točivým momentem 192 Nm a to může být, opět narážím na „turbodieselovou vlnu,“ pro určité řidiče málo. S motorem o takové charakteristice je třeba řádně pracovat, častěji řadit a tím držet motor v otáčkách, ale pokud rádi řídíte, budete spokojeni. Já jsem byl.
Spotřeba
Spokojený jsem byl i se spotřebou, jezdil jsem za nějakých deset litrů a to je (opět srovnám se spotřebou dieselu s automatem) podle mne v pořádku. Ano, není to pět litrů jako slibuje německá turbodieselová konkurence, ale zase jízdní vlastnosti, charisma a zábava za volantem tuto (pro někoho možná vyšší) chuť srkat palivo z nádrže kompenzují.
Ovladatelnost
Už jsem to naznačil a teď jenom doplním, že šestistupňový manuál pracoval jak měl, auto drželo dobře stopu, volant poskytoval na SUV odpovídající zpětnou vazbu a jezdit s CR-V bylo zábavné. Neřeším kufr a tak dále, to už jsem zmiňoval minule v testu a stejné poznatky bych hlásal i teď, takže mám-li shrnout pohled na toto CR-V, tak já jsem byl jednoznačně nadšený.
Verdikt
Verdiktem tedy jen naváži na předchozí pozitivní poznámky a auto s čistým štítem doporučím. Byť vím, že osloví zřejmě jen menší skupinu zákazníků a to tu, která je ochotna připlatit si na palivu (benzínu), aktivně se věnovat jízdě (minimálně v tom, že je třeba řadit ručně a často). Zbytek světa jistě vezme za vděk Hondou CR-V s motorem 1.6 i-DTEC.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | benzín |
Plnění | atmosférické |
Zdvihový objem (cm3) | 1997 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 114/155 v 6500 |
Točivý moment (Nm) | 192 v 4300 |
0-100 km/h (s) | 10,2 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 190 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,4 |
Objem nádrže (l) | 58 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4570 |
Šířka (mm) | 1820 |
Výška (mm) | 1685 |
Rozvor náprav (mm) | 2630 |
Celková hmotnost (kg) | 2075 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 564 900 Kč |
Základní cena test. verze | 624 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 694 900 Kč |