Honda CR-V 2.0 i-VTEC (2014)

Honda zřejmě ve své nejtypičtější podobně, tedy s atmosférickým benzínovým čtyřválcem a manuální převodovkou. Je to správný recept na ideální SUV?

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8

Radosti

Radost z jízdy, řidičský přístup k věci

Starosti

Na autě už je znát pokročilejší věk


Naváži přibližně tam, kde jsem skončil před pár dny u testu Hondy CR-V s naftovým motorem a automatickou převodovkou. Totiž u oné staromódnosti, až zastaralosti. Věk už je na voze opravdu znát, ale to je v zásadě jasné, tedy přesněji řečeno je to logické a modernizované CR-V už klepe pomalu na dveře.

A pokud jsem si v testu stěžoval na pomalý automat, tak před pár okamžiky mi v mejlu přistála informace, že nové CR-V dorazí se zbrusu novou, moderní devítistupňovou automatickou převodovkou, která neduhy starého mechanismu rázem vyřeší, to jen tak na okraj. A ona staromódnost se týká hlavně přístupu k jízdě a o tom pár řádek později v kapitole ovladatelnost. 

Interiér

Právě v interiéru je asi nejmarkantněji znát to, že CR-V už má svá léta. Nic co by vás uráželo, naopak, příjemně vedoucí sedačky s dobrým posezem, volant do ruky, řadící páka v ideální poloze… Ale u grafiky tlačítek, ergonomie a tak dále, ve srovnání s moderní konkurencí, poznáte, že je správné, že CR-V už pomalu strhává plachtu z nástupce. Nicméně staromódnost není ke škodě věci, pokud „věcí“ myslíme jízdu, byť ovládání některých prvků v kabině může být – když ne složitější, tak optikou roku 2015 – zdlouhavější. 

Pohon

SUV s atmosférickým benzínovým dvoulitrem to sice není asi nejprodávanější artikl, v době hysterického oslavování nafty, ale právě Honda tyhle motory umí a CR-V není výjimkou – minule jsem nebyl spokojený s 2,2litrovým turbodieselem, dvoulitr mne ale nadchl. Cítil jsem jakousi mírnou nechuť agregátu do otáček, jako kdyby motor někdo přiškrtil, zejména když si pamatuji dřívější motory této automobilky, ale i tak bylo příjemné dvoulitr hnát vysoko k omezovači.

Příjemné, respektive nutné, protože pohonná jednotka nedisponuje nijak omračujícím točivým momentem, výkon 155 koní je podpořen točivým momentem 192 Nm a to může být, opět narážím na „turbodieselovou vlnu,“ pro určité řidiče málo. S motorem o takové charakteristice je třeba řádně pracovat, častěji řadit a tím držet motor v otáčkách, ale pokud rádi řídíte, budete spokojeni. Já jsem byl.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Spotřeba

Spokojený jsem byl i se spotřebou, jezdil jsem za nějakých deset litrů a to je (opět srovnám se spotřebou dieselu s automatem) podle mne v pořádku. Ano, není to pět litrů jako slibuje německá turbodieselová konkurence, ale zase jízdní vlastnosti, charisma a zábava za volantem tuto (pro někoho možná vyšší) chuť srkat palivo z nádrže kompenzují. 

Ovladatelnost

Už jsem to naznačil a teď jenom doplním, že šestistupňový manuál pracoval jak měl, auto drželo dobře stopu, volant poskytoval na SUV odpovídající zpětnou vazbu a jezdit s CR-V bylo zábavné. Neřeším kufr a tak dále, to už jsem zmiňoval minule v testu a stejné poznatky bych hlásal i teď, takže mám-li shrnout pohled na toto CR-V, tak já jsem byl jednoznačně nadšený.

Verdikt

Verdiktem tedy jen naváži na předchozí pozitivní poznámky a auto s čistým štítem doporučím. Byť vím, že osloví zřejmě jen menší skupinu zákazníků a to tu, která je ochotna připlatit si na palivu (benzínu), aktivně se věnovat jízdě (minimálně v tom, že je třeba řadit ručně a často). Zbytek světa jistě vezme za vděk Hondou CR-V s motorem 1.6 i-DTEC.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické
Zdvihový objem (cm3)1997
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)114/155 v 6500
Točivý moment (Nm)192 v 4300
0-100 km/h (s)10,2
Nejvyšší rychlost (km/h)190
Spotřeba paliva (l/100 km)7,4
Objem nádrže (l)58
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4570
Šířka (mm)1820
Výška (mm)1685
Rozvor náprav (mm)2630
Celková hmotnost (kg)2075
Ceny
Základní cena modelu564 900 Kč
Základní cena test. verze624 900 Kč
Cena testovaného vozu694 900 Kč
5.1.2015 7:37| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist