Honda VFR 1200F

Honda VFR 800 platí za ideální kompromis mezi sportem a cestováním. Její větší jmenovec přidává ke stejnému receptu také zbrusu nový velkoobjemový čtyřválec do V a dokonce i dvouspojkovou převodovku!

Honda VFR představuje cestovní pól sportovních motorek – v zatáčkách si užívá a okruhu se nebojí, ale na rozdíl od ryzích sporťáků vás neumučí při cestě na dovolenou. Stejně jako konkurenční BMW K 1300 S má velké VFR pohon zadního kola bezúdržbovým kardanem. Brzdový systém s ABS rozděluje brzdný tlak automaticky mezi přední a zadní kolo, což je u motocyklů dosud věc výjimečná.

Přední i zadní pružiny mají nastavitelné předpětí, ale Honda na rozdíl od BMW dosud nenabízí elektronické nastavování, což je vhledem k celkové technické vyspělosti nové VFR až s podivem. Nový čtyřválec do V o  zdvihovém objemu 1237 cm3 se pyšní vstřikováním paliva, elektronickou rukojetí plynu a oslnivými parametry: 172 koní a 129 Nm.Největší inovací je ale nová převodovka DCT. V automobilovém světě se nad dvouspojkovými rychlostními skříněmi s automatizovaným řazením už nikdo nepozastavuje, ale Honda VFR 1200F je vůbec první motocykl na světě, který s tímto řešením přichází. Pokud vám nevyhovuje standardní režim (D) ani ostrý sportovní (S), můžete se chopit iniciativy, přesněji řadicích tlačítek na levé části řídítek, a rozhodovat o volbě stupňů sami.

V manuálním režimu DCT neodřadí nahoru, ani když potrápíte motor v  omezovači. V autech to většinou bývá jinak, ale motorkáři dosud nebyli na samočinné řazení zvyklí a příliš samostatně uvažující převodovka by mohla vést k odmítání této slibné technologie.A jak je to s tím cestováním? Očekávat pohodlí dálkových křižníků by přirozeně bylo naivní, ale VFR 1200F by měla skýtat dostatek pohodlí pro celodenní pobyt v sedle. V nabídce příslušenství najdete kromě jiného trojici barevně sladěných kufrů, navigační systém, vyhřívané rukojeti nebo luxusní sedlo čalouněné Alcantarou.

autoweb.cz

4.11.2009 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist