BMW K1600GT oficiálně: šest válců v řadě

Tradiční řadový šestiválec se podíval i do motocyklu BMW. Nová řada K chce ovládnout třídu cestovních motorek.

Jste fanda BMW, ale dokud není pod kapotou tradiční řadový šestiválec, neopřeli byste si o auto ani lopatu? Nyní už nemusíte pohrdat ani motocykly BMW, které dosud používaly k pohonu maximálně čtyřválce. Nová řada K, do které spadají nejluxusnější cestovní motorky, dostala úplně nový řadový šestiválec o objemu 1,6 l (přesně 1649 ccm).

Nový motor byl představen ve studii BMW Concept 6 a přináší spoustu nových technologií. BMW se podařilo řadový motor zkonstruovat tak, že je velmi kompaktní (je dlouhý jen 56 cm) a o nic nepřevyšuje běžný řadový čtyřválec. To značce dovolilo změnit koncepci a jindy podélně uložený motor dát do motorky napříč.Nová jednotka produkuje výkon 160 koní v 7500 ot./min. a točivý moment 175 Nm v 5000 ot./min. Za takové parametry by se nemusel stydět ani kdejaký hatchback. Síla putuje na zadní kolo přes kardan a aby měl řidič nad motorkou vždy 100% kontrolu, pomáhá mu protiprokluzový systém, ABS a elektronicky nastavitelný podvozek s několika jízdními režimy.BMW K1600GT váží 316 kg, luxusnější verze K1600GTL hned 345 kilogramů. Pořád je to ale méně než konkurenční Honda Gold Wing, která ukáže na váze přes 400 kg. Poměrem 506 koní na tunu se tato luxusní motorka vyrovná těm nejrychlejším supersportům, ale její přednosti budou jinde. Zkusili jste si někdy jet na jeden zátah bez přestávky třeba 1000 km? Tak s tímto motocyklem to rozhodně nebude problém.​

autoweb.cz

6.10.2010 7:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist