Ferrari F12tdf (2015): nejsilnější F12 odhalena, má 780 koní a stovku dá za 2,9 sekundy

Atmosférický dvanáctiválec Berlinetty posílil pod přední kapotou ostřejší verze tdf o 40 koní a díky tomu se zkrátil čas akcelerace na stovku o dvě desetiny vteřiny.
ferrari-f12tdf-2015-nejvykonnejsi-f12-odhalena-ma-780-koni-a-stovku-da-za-2-9-sekundy-1100x618.jpgCelá galerie 7 Zdroj: archiv redakce

Původně se mělo za to, že by se vybroušená varianta F12 Berlinetta mohla jmenovat Speciale či GTO, nakonec však padla volba na jiná tři písmena – tdf. Pokud ve vás náhodou evokují označení dieselového vozu, nic si z toho nedělejte, rozklíčovaná zkratka je ještě lepší, jde totiž o „tour de france“.

Jak možná tušíte, v Modeně se se nezbláznili a nevzdávají hold cyklistické soutěži. Pod stejným jménem se v padesátých a šedesátých letech jely silniční závody, kterým Ferrari dominovalo, zejména pak v roce 1956, kdy model 250 GT Berlinetta zvítězil čtyřikrát po sobě. Ale zpátky k novince.

F12tdf má mezi předními koly vyladěnou verzi atmosférické V12 o objemu 6262 cm3, která nyní produkuje 780 koní při 8500 otáčkách za minutu (+ 40 k) a 705 newtonmetrů dostupných při 6250 ot./min. (+ 15 Nm). Pohonná jednotka se navíc nechá vytočit až k 8900 ot.

Motor je spojen s dvouspojkovou převodovkou F1 DCT a ani ta není zcela původní. Dostala o šest procent kratší převody a zásah do elektroniky zrychlil její řazení při podřazování až o čtyřicet procent, zatímco směrem nahoru dokáže měnit kvalty o třicet procent rychleji než ta původní.

Původní nezůstala ani karoserie a především aerodynamika. Rozsáhlejší použití karbonu snížilo váhu auta z 1630 na 1520 kg, která je rozdělena v poměru 46:54 ve prospěch zadní nápravy a výkonová hmotnost díky tomu poskočila ze 454 na 513 koní na tunu. Také proto F12tdf zrychlí z nuly na stovku za 2,9 sekundy (- 0,2 s) a na dvojnásobnou rychlost se dostane za 7,9 vteřiny (- 0,6 s).

Aby těch impozantních informací nebylo málo, měli bychom dodat, že auto nyní díky úpravám generuje přítlak až 230 kg při rychlosti 200 km/h, což je o 107 kg vyšší hodnota než v případě Berlinetty. Dynamiku dále vylepšuje takzvaný „virtuální rozvor“, což je v hantýrce Ferrari systém řízení zadních kol pomáhající krotit vyšší výkon motoru v kombinaci s přilnavější přední nápravovou osazenou širšími pneumatikami, což by za normálních okolností vedlo k větší přetáčivosti. Ve Ferrari si uvědomili, že jejich zákazníci nejsou piloti F1 a toto řešení jim má přinést více stability v zatáčkách.

Neméně zajímavě působí také údaje o brzdovém systému. Ferrari detailní data o konstrukci nezveřejnilo, pouze připomíná, že jde o podobné řešení s jednodílnými třmeny jako u LaFerrari, brzdnou dráhu nicméně automobilky prozradila. Podle jejího měření dokáže F12tdf zastavit z rychlosti 100 km/h na vzdálenosti jen 30,5 metru a dvojnásobné tempo vůz zkrotí na 121 metrech.

Pokud právě zvažujete telefonát účetnímu, cenovku pro vás ještě nemáme, váhat byste však příliš dlouho neměli. Ferrari nemá v plánu postavit více než 799 aut.

14.10.2015 11:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist