Ferrari F60 America (2014): dramaticky přepracovaná F12 Berlinetta přišla o střechu

Proč tohle auto nestojí v Paříži, snad není těžké uhodnout, Ferrari F60 za 70 milionů korun připomíná šedesáté výročí působení Scuderie na severoamerickém trhu.
ferrari-f60-america-2014-dramaticky-prepracovana-f12-berlinetta-prisla-o-strechu-1100x618.jpgCelá galerie 6 Zdroj: archiv redakce

Od Ferrari F50 z roku 1995 přešla italská sportovní automobilka při označování svých vrcholných modelů na jména Enzo a LaFerrari, jak ale sami vidíte, neznamená to, že by kód F60 skončil u ledu. V roce 2009 byl použitý u monopostu formule 1 a aktuálně jej Scuderia využila u speciálního modelu postaveného při příležitosti 60. výročí působení značky Ferrari ve Spojených státech.

F60 America je dvoudveřový, dvousedadlový roadster postavený na bázi dvanáctiválcové F12 Berlinetta a podle samotných Italů navazuje na model 275 GTS4 NART Spider z roku 1967 – další vůz navržený zvlášť pro americkou klientelu. Kromě lakování zdůrazňující spojitost s týmem NART, tedy North American Racing Team majícího za cíl propagovat Ferrari v USA skrze motorsport auto dostalo spoustu nových maličkostí.

Přepracovány byly nárazníky, dveře, blatníky a identická nezůstala ani záď, kde se nyní nachází modifikovaná světla, výraznější difuzor i čtyři koncovky výfukového systému a nové jsou pochopitelně i bezpečnostní oblouky chránící posádku před případným převrácením.

Jestli k něčemu takovému může dojít, je pochopitelně otázkou, bude záležet asi na tom, nakolik si bude majitel F60 uvědomovat, že vlastní jedno z deseti vyrobených aut v ceně 3,2 milionu dolarů, tedy v přepočtu cirka 70 milionů korun. V případě, že máte zálusk a dokonce bydlíte ve státech, nedoporučujeme do Ferrari ani volat. Navzdory tomu, že premiéra proběhne až zítra na radnici v Beverly Hills, produkce je v tuto chvíli již vyprodána.

Pokud jde o techniku, pod kapotou se nic zásadního nemění. America je nadále poháněný atmosférickým dvanáctiválcem o objemu 6,3 litru, výkonu 741 koní a točivém momentu 690 newtonmetrů. Dynamika známá není, předpokládá se však, že nebude zásadně jiná než u kupé, které se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou zdolá stovku za 3,1 sekundy a jezdí rychlostí 340 km/h. Abychom nezapomněli, Ferrari F60 America dostalo lehkou plátěnou střechu, kterou je možné ovládat do rychlosti až 120 km/h.

10.10.2014 8:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist