Ferrari F60 America (2014): dramaticky přepracovaná F12 Berlinetta přišla o střechu

Proč tohle auto nestojí v Paříži, snad není těžké uhodnout, Ferrari F60 za 70 milionů korun připomíná šedesáté výročí působení Scuderie na severoamerickém trhu.

Od Ferrari F50 z roku 1995 přešla italská sportovní automobilka při označování svých vrcholných modelů na jména Enzo a LaFerrari, jak ale sami vidíte, neznamená to, že by kód F60 skončil u ledu. V roce 2009 byl použitý u monopostu formule 1 a aktuálně jej Scuderia využila u speciálního modelu postaveného při příležitosti 60. výročí působení značky Ferrari ve Spojených státech.

F60 America je dvoudveřový, dvousedadlový roadster postavený na bázi dvanáctiválcové F12 Berlinetta a podle samotných Italů navazuje na model 275 GTS4 NART Spider z roku 1967 – další vůz navržený zvlášť pro americkou klientelu. Kromě lakování zdůrazňující spojitost s týmem NART, tedy North American Racing Team majícího za cíl propagovat Ferrari v USA skrze motorsport auto dostalo spoustu nových maličkostí.

Přepracovány byly nárazníky, dveře, blatníky a identická nezůstala ani záď, kde se nyní nachází modifikovaná světla, výraznější difuzor i čtyři koncovky výfukového systému a nové jsou pochopitelně i bezpečnostní oblouky chránící posádku před případným převrácením.

Jestli k něčemu takovému může dojít, je pochopitelně otázkou, bude záležet asi na tom, nakolik si bude majitel F60 uvědomovat, že vlastní jedno z deseti vyrobených aut v ceně 3,2 milionu dolarů, tedy v přepočtu cirka 70 milionů korun. V případě, že máte zálusk a dokonce bydlíte ve státech, nedoporučujeme do Ferrari ani volat. Navzdory tomu, že premiéra proběhne až zítra na radnici v Beverly Hills, produkce je v tuto chvíli již vyprodána.

Pokud jde o techniku, pod kapotou se nic zásadního nemění. America je nadále poháněný atmosférickým dvanáctiválcem o objemu 6,3 litru, výkonu 741 koní a točivém momentu 690 newtonmetrů. Dynamika známá není, předpokládá se však, že nebude zásadně jiná než u kupé, které se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou zdolá stovku za 3,1 sekundy a jezdí rychlostí 340 km/h. Abychom nezapomněli, Ferrari F60 America dostalo lehkou plátěnou střechu, kterou je možné ovládat do rychlosti až 120 km/h.

10.10.2014 8:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist