Ferrari F40 LM Barchetta: unikátní kousek, který má údajně až 940 koní, natočen na okruhu

(+ video) Neobyčejná F40 bez střechy evidentně pořád existuje a podle všeho se těší dobré kondici, jak ostatně dokládá i tento nový videosnímek.

Jedinečné Ferrari F40 LM Barchetta, kterému se někdy říká také F40 IMSA Barchetta anebo F40 Beurlys, je považováno za historickou anomálii. Existuje spousta příběhů, které o něm říkají, že jde o repliku s motorem z neznámé Alfy Romeo a laminátovou karoserii, rádi však věříme mnohem zajímavějšímu příběhu.

Model F40 jako takový vám snad představovat nemusíme. Byl to nástupce modelu 288 GTO, měl 2,9 litrový vidlicový osmiválec Tipo F120A přeplňovaný dvojicí vodou chlazených turbodmychadel IHI a produkoval 478 koňských sil.

Protože byl vůz úspěšný, automobilka pověřila padovskou společnost Michelotto Automobili, dlouholetého výrobce závodních strojů Ferrari, vývojem závodní verze F40 LM, která by mohla nastoupit kupříkladu v americkém šampionátu IMSA GT. Konstruktéři stvořili přepracovanou pohonnou jednotku Tipo F120B o stejném objemu 2936 cm3, stoupl však kompresní poměr z 7,7:1 na 8,0:1 a tlak turbodmychadel poskočil až na 2,6 baru. K tomu vůz dostal dva vstřikovače na válec, větší mezichladiče Behr a novou elektroniku Weber Marelli – výsledkem bylo 720 koní při 7500 otáčkách a bez restriktoru dokonce až 760 koňských sil.

Vůz byl schopen dosáhnout 60 mil v hodině za 3,1 s a rozjet se na 370 km/h. Tímto způsobem vzniklo Ferrari F40 LM, s výrobním číslem 79890, které se v roce 1989 dostalo do Francie a ve stejném roce si v něm pilot F1 Jean Alesi dojel v IMSA GT na okruhu Laguna Seca pro třetí místo. O něco později vůz zakoupil belgický miliardář Jean Blaton, který byl známý tím, že závodil pod pseudonymem Jean Beurlys.

Blaton nebyl s vozem zcela spokojen, a proto oslovil Tonyho Gilleta, pozdějšího tvůrce stroje Gillet Vertigo, který měl přepracovat a vylepšit podvozek a zavěšení. V rámci této transformace vůz dostal dvojitá lichoběžníková ramena, odpružení pákovými převody typu push-rod. Zároveň byli k projektu přestavby přizváni lidé od Michelotto Automobili – ti měli za úkol odstranit střechu a vytvořit tak vůz, který by nebyl zaměnitelný s jinými F40.

Počátkem roku 2005 byl vůz na prodej společně s čtyřicítkou dalších aut Jeana Blatona, v aukci však nového majitele nenašel a popravdě dnes přesně nevíme, komu vlastně patří. Každopádně jak sami můžete vidět na pár dní starém videu, vůz je stále na světě a zdá se, že je i ve slušné kondici. Autoři snímku dokonce tvrdí, že podle nejnovějšího měření na brzdě má LM Barchetta až 940 koní, tuto informaci však prozatím oficiálně potvrdit nemůžeme, graf či data od současného majitele k dispozici nemáme. Minimálně pohled na tuto neobvyklou „eF-čtyřicítku“ a poslech jejího zvuku však za to stojí, tak se na ni podívejte.

zdroj: statesidesupercars, jalopnik.com

13.4.2015 10:52| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist