Nové Ferrari 488 Spider (2015): na stovce za 3 sekundy, bez střechy za 14

(+ video) Nástupce modelu 458 Italia se podle očekávání představil také ve verzi se skládací střechou, nese označení 488 Spider.
nove-ferrari-488-spider-2015-na-stovce-za-3-sekundy-bez-strechy-za-14-1100x618.jpgCelá galerie 7 Zdroj: archiv redakce

Tímto počinem překvapilo Ferrari asi jen málokoho, přesto nová otevřená verze modelu 488 GTB s označením 488 Spider, která ve výrobním programu nahrazuje typ 458 Spider, za pozornost určitě stojí.

Italové říkají, že jde o nejvýkonnější osmiválcové Ferrari bez střechy s motorem uprostřed, které kdy automobilka vyrobila a s jejich tvrzením v zásadě nemá smysl polemizovat. Stejně jako uzavřená 488 také Spider dostal novou přeplňovanou V8 s objemem 3,9 litru, maximálním výkonem 670 koní v 8000 otáčkách za minutu a nejvyšším točivým momentem až 760 newtonmetrů při 3000 ot./min.

Hmotnost Spideru stoupla ve srovnání s kupé pouze o 50 kg (na 1420 kg), přičemž Ferrari tvrdí, že se jim podařilo udržet identickou torzní tuhost jako u kupé 488 GTB. Postaralo se o to jedenáct nových hliníkových výztuh na šasi ve spojení s několika dalšími hořčíkovými komponenty, které zvýšily pevnost karoserie oproti 458 Spider o 23 procent.

Vůz spoléhá na pevnou sklápěcí střechu podobně jako jeho předchůdce, která je podle informací automobilky o 25 kg lehčí, než kdyby byla vyrobena z klasického plátna vyztuženého rámem. Její složení do prostoru nad pohonnou jednotkou trvá pouze 14 sekund, jestli je však možné ovládat ji i za jízdy, výrobce neupřesňuje.

V zájmu zlepšení komfortu v kabině dostala 488 Spider elektricky ovládaný skleněný větrolam umístěný za sedadly, který je možné nastavit do jedné ze tří poloh, a pochopitelně jej můžete také zcela stáhnout, pokud máte chuť naplno si užít zvuk vidlicového osmiválce.

Dynamika novinky logicky utrpěla, ne však nějak vážně. Z 0 na 100 kilometrů v hodině akceleruje 488 Spider za 3,0 sekundy, tedy ve stejném čase jako kupé, při zrychlení na 200 km/h je však otevřená varianta trochu pomalejší. Zatímco GTB zvládne tuto disciplínu za 8,4 sekundy, roadster potřebuje k dosažení stejného limitu o tři desetinky vteřiny navíc.

Oficiální veřejná premiéra nového Ferrari 488 Spider proběhne až na podzimní frankfurtské výstavě IAA 2015, je proto asi zřejmé, že ceny zatím k dispozici nemáme. Pokud si ale na novinku děláte zálusk, jistě chápete, že levnější než GTB určitě nebude.

28.7.2015 8:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist